In de eerste week is het ook gewoon hel. Niks roze wolk hoor. Bij mijn 2 dochters dan in ieder geval, ik spreek dus alleen voor mezelf.
Veel drinken is in de eerste week ook gewoon heel belangrijk voor een baby, ivm antistoffen onder andere. En er kunnen nog meer oorzaken zijn, komt er wel genoeg melk? Drinkt ze wel effectief? Huilen kan ook komen door buikpijn, zich alleen voelen, of te veel prikkels... Je weet gewoon niet waar je moet beginnen in de eerste weken.
Kapotte tepels zijn ook hel. Mijn jongste dochter had zo'n mega zuigreflex dat mijn tepels een uur na de geboorte al kapot waren
Als het gaat zou ik een borstvoedingsconsulente mee laten kijken en tips laten geven.
Spruw al gecheckt? Ik roep maar gewoon wat in me opkomt hè, geen idee of het zinnig is.
Luier verschonen was een lastige. Je wil bijhouden of baby-lief genoeg plast en poept, en dat zie je alleen aan de luier natuurlijk. Dus in de eerste week hebben we ook vaak verschoond terwijl het eigenlijk nog niet hoefde. Daarna alleen als ze gepoept hadden (wat ook heel regelmatig was

).
Hier was de afspraak dat manlief de luiers verschoonde. Ik regelde dat er melk in ging, hij regelde alles wat er weer uit kwam
Er komt zo verschrikkelijk veel op je af bij een eerste kindje, het is echt overleven de eerste tijd.
O nog een tip vanuit mijn ervaring: ga niet kolven als het niet echt nodig is. Ik heb bij beide dochters gekolfd op aanraden van de kraamhulp, en er beide keren een mega borstontsteking aan overgehouden in de kraamweek...
Zo lang baby-lief goed drinkt en verder tevreden is, is elke 2 uur drinken volgens mij best normaal.