Quercetine
Moderator: Lizzy
Quercetine
Heeft iemand ervaring met quercetine? Yilla is zeer allergisch voor allerlei pollen, grassen enz. Ik loop daar voor bij Leida. Ze heeft voor het eerst in 7 jaar een goede winter gehad maar ik vrees weer voor het voorjaar. Dan wordt ze weer heel moe, timide enz Nu heb ik wel eens iets gelezen over quercetine, dat dat zou kunnen helpen???
Re: Quercetine
Hooguit als onderdeel van een breder pakket maatregelen (zoals extra visolie, kokosolie, kurkuma, Puur Pollen, etc). Heb je met Leida al gesproken over desensibilisatie? Ik vind trouwens Puur Pollen echt geweldig. OK OK, soms helpt het geen bal. Maar ik ben al jaren zo goed als hooikoortsvrij dankzij Puur Pollen.ellenned schreef:Heeft iemand ervaring met quercetine? Yilla is zeer allergisch voor allerlei pollen, grassen enz. Ik loop daar voor bij Leida. Ze heeft voor het eerst in 7 jaar een goede winter gehad maar ik vrees weer voor het voorjaar. Dan wordt ze weer heel moe, timide enz Nu heb ik wel eens iets gelezen over quercetine, dat dat zou kunnen helpen???
Yep, krijgt ze allemaal, puur pollen ga ik nu weer mee beginnen, gebruik jij het het hele jaar door?Lizzy schreef:Hooguit als onderdeel van een breder pakket maatregelen (zoals extra visolie, kokosolie, kurkuma, Puur Pollen, etc). Heb je met Leida al gesproken over desensibilisatie? Ik vind trouwens Puur Pollen echt geweldig. OK OK, soms helpt het geen bal. Maar ik ben al jaren zo goed als hooikoortsvrij dankzij Puur Pollen.
Leida heeft het wel gehad over desensibilisatie, maar omdat ze voor zo heel veel dingen allergisch is, verwacht zij hier te weinig resultaat mee.
OK, dan zou ik zeker Quercetin proberen!ellenned schreef:Yep, krijgt ze allemaal, puur pollen ga ik nu weer mee beginnen, gebruik jij het het hele jaar door?
Leida heeft het wel gehad over desensibilisatie, maar omdat ze voor zo heel veel dingen allergisch is, verwacht zij hier te weinig resultaat mee.
Nee, ik begin eind februari. En in mei begint mijn hooikoorts. Oh, Leo heeft ook hooikoorts en bij hem werkt het ook fantastisch.
Dankjewel, ik ga het bestellen en hopen op een wat leukere zomer voor haar.
Re: Quercetine, nog 1 vraag....
ellenned schreef:Heeft iemand ervaring met quercetine? Yilla is zeer allergisch voor allerlei pollen, grassen enz. Ik loop daar voor bij Leida. Ze heeft voor het eerst in 7 jaar een goede winter gehad maar ik vrees weer voor het voorjaar. Dan wordt ze weer heel moe, timide enz Nu heb ik wel eens iets gelezen over quercetine, dat dat zou kunnen helpen???
Re: Quercetine, nog 1 vraag....
Ik heb de Quercetin van Solgar in huis. Voor volwassenen wordt aanbevolen er 2 te nemen per dag. Zou ik Yilla er dan 1 geven? Ze weegt 18 kilo.
-
Eef+Stippels
- 5-sterren

Puur pollen werkt voor ons ook goed. Wel op tijd beginnen.
Natuurdietisten.nl raadt 500 mg quercetine per dag aan bij allergische reacties. Ik zou daar dan denk ik een kwart van aanhouden voor Yilla, aan de hand van haar gewicht.
Hoeveel zit er in die capsules van solgar?
Natuurdietisten.nl raadt 500 mg quercetine per dag aan bij allergische reacties. Ik zou daar dan denk ik een kwart van aanhouden voor Yilla, aan de hand van haar gewicht.
Hoeveel zit er in die capsules van solgar?
Ja ik ga nu beginnen met puur pollen, hopelijk op tijd, want ik merk eigenlijk dat ze in februari al minder begint te worden.
Er zit 500 quercetine in per 2 tabletten zoals ze voorschrijven bij een volwassene. Zou ik dan volstaan met een halve capsule denk je?
Ik heb Leida ook gemaild ( was slimmer geweest als ik dat vorige week had gedaan aangezien ik nu wil beginnen) want het kan soms wel even duren voor ik antwoord krijg vandaar dat ik het ook hier vraag, er zitten hier zoveel ervaringsdeskundigen.
Er zit 500 quercetine in per 2 tabletten zoals ze voorschrijven bij een volwassene. Zou ik dan volstaan met een halve capsule denk je?
Ik heb Leida ook gemaild ( was slimmer geweest als ik dat vorige week had gedaan aangezien ik nu wil beginnen) want het kan soms wel even duren voor ik antwoord krijg vandaar dat ik het ook hier vraag, er zitten hier zoveel ervaringsdeskundigen.
Ik zou beginnen met een halve capsule maar ik denk dat het eenvoudig opgebouwd kan worden naar 1 capsule per dag. Overigens geeft/gaf Hope dit ook aan Nelson, ik vraag haar wel even of ze je wilt helpen!ellenned schreef:Ja ik ga nu beginnen met puur pollen, hopelijk op tijd, want ik merk eigenlijk dat ze in februari al minder begint te worden.
Heel graag, ik ga dan nu gelijk beginnen met een halve capsule en de puur pollen.Lizzy schreef:Ik zou beginnen met een halve capsule maar ik denk dat het eenvoudig opgebouwd kan worden naar 1 capsule per dag. Overigens geeft/gaf Hope dit ook aan Nelson, ik vraag haar wel even of ze je wilt helpen!
Eigenlijk gaat ze deze winter best heel goed, voor het eerst dat ik merk dat ze echt lekker in haar vel zat. Misschien heeft het er ook mee te maken dat Kyr er niet meer is, maar ik wijt het meer aan alle suplementen etc wat we ingezet hebben.
Ik heb al reactie van Leida gehad, ze heeft een opbouwschema gegeven.
Bedankt voor het meedenken!
Bedankt voor het meedenken!
Hoi!Lizzy schreef:Ik zou beginnen met een halve capsule maar ik denk dat het eenvoudig opgebouwd kan worden naar 1 capsule per dag. Overigens geeft/gaf Hope dit ook aan Nelson, ik vraag haar wel even of ze je wilt helpen!
Ik ben met Nelson, 30 kg, begonnen met 1 capsule per dag. In het hoogseizoen heeft hij dat echt ook wel nodig.
In de quercetine van Solgar zit niet alleen quercetine in maar ook o.a. vitamine C. Dat zorgt er voor dat de quercetine zijn werk beter doet maar vergeet niet dat je hond gaat stoppen met vitamine C aanmaken. Om die reden ben ik zodra de jeuk stabiel was gaan afbouwen en kwam ik met Nelson op een halve capsule per dag.
Je kan de twee helften van de capsules heel gemakkelijk weer in elkaar duwen om ze te bewaren voor de volgende dag. Solgar is relatief duur. Ik heb allerlei merken geprobeerd maar Solgar werkte echt merkbaar beter.
Ik zou het een tijd geven en dan kijken of het wat doet. Voor sommige honden is het echt een uitkomst en bij anderen doet het niks. Hier merkte ik pas na zes weken consequent geven verschil. Na drie maanden merkte we het de volgende dag al als we het per ongeluk vergeten waren.
En ow, je kan bij sommige winkels een grotere pot bestellen. Die is iets goedkoper
Dankjewel! Ik zag ook dat er vitamine c in zit en ben daar idd wat huiverig voor omdat ze dan zelf geen vitamine c meer aanmaken. Maar ik las ook dat de samenwerking er voor zorgt dat de quercetine zijn werk beter doet, dus snel afbouwen zou dan wel moeten....Hope schreef:Hoi!
Ik ben met Nelson, 30 kg, begonnen met 1 capsule per dag. In het hoogseizoen heeft hij dat echt ook wel nodig.
In de quercetine van Solgar zit niet alleen quercetine in maar ook o.a. vitamine C. Dat zorgt er voor dat de quercetine zijn werk beter doet maar vergeet niet dat je hond gaat stoppen met vitamine C aanmaken. Om die reden ben ik zodra de jeuk stabiel was gaan afbouwen en kwam ik met Nelson op een halve capsule per dag.
Je kan de twee helften van de capsules heel gemakkelijk weer in elkaar duwen om ze te bewaren voor de volgende dag. Solgar is relatief duur. Ik heb allerlei merken geprobeerd maar Solgar werkte echt merkbaar beter.
Ik zou het een tijd geven en dan kijken of het wat doet. Voor sommige honden is het echt een uitkomst en bij anderen doet het niks. Hier merkte ik pas na zes weken consequent geven verschil. Na drie maanden merkte we het de volgende dag al als we het per ongeluk vergeten waren.
En ow, je kan bij sommige winkels een grotere pot bestellen. Die is iets goedkoper
Yilla heeft jeuk maar dat is te doen, ze wordt alleen vreselijk moe, heeft totaal geen uithoudingsvermogen meer, is hangerig slaapt erg veel, heeft het steeds heel warm, rot om te zien. Sinds ik naar Leida ga hiervoor gaat het beter, maar ik hoop echt dat ik met dit erbij haar iets plezieriger de zomer door kan laten komen.
Bedankt voor je reactie, daar kan ik weer wat mee!