Tramadol werden ze bij mij stuk voor stuk helemaal gek van (zowel Linga als Brutus als Pinkel). Als je iets anders mag geven, zou ik dat proberen.
bult open, groot gat, ComfyWrap
Moderator: Lizzy
Re: bult open, groot gat, ComfyWrap
Zo de knetter, wat een grote littekens zeg! Ze hebben het met recht ruim weggehaald. Nou ja, nu ga ik ook keihard voor je duimen dat de uitslag goed is
Tramadol werden ze bij mij stuk voor stuk helemaal gek van (zowel Linga als Brutus als Pinkel). Als je iets anders mag geven, zou ik dat proberen.
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Jeetje dat zijn geen kleine wondjes!
Ik zou de dierenarts bellen en vragen qua pijnstilling.
Ik zou de dierenarts bellen en vragen qua pijnstilling.
Hij krijgt al metacam, maar als wij merkten dat hij pijn had, mochten we tramadol geven. Hij had het over 3x daags 50mg.Parelridder schreef:Van Tramadol kunnen ze gaan hallicuneren en dus ook gaan piepen. Ik weet niet of je dit middel vaker gegeven hebt en dus zijn reactie er op kent? Zo niet, dan zou ik uitproberen of het piepen af neemt als je even niet nogmaals geeft.
Verdraagt/mag hij geen NSAID of COX-2 remmer?
Dat piepen doet hij niet op de tramadol, maar wel degelijk van pijn. Ruim 2 uur geleden heb ik hem weer een tramadol gegeven en nu is hij gelukkig rustiger. Over 1 à 2 uur mag hij weer zijn dagdosis metacam hebben.
Ik wil hem dan tevens wat eten geven. Vanmorgen heeft hij een heel klein beetje ontdooivocht op en een heel klein beetje kefir. Ook wilde hij een paar kleine stukjes spiervlees eten. Hopelijk zet dat zijn maag weer aan het werk zodat hij straks weer wat eten wil.
Ik wilde hem in ieder geval vandaag nog de tramadol erbij geven en dan kijken of ik het morgen weg kan laten en dan de metacam alleen voldoende is.
Tommy verdroeg de tramadol i.c.m. novacam goed.Lizzy schreef:Zo de knetter, wat een grote littekens zeg! Ze hebben het met recht ruim weggehaald. Nou ja, nu ga ik ook keihard voor je duimen dat de uitslag goed is![]()
Voor een hond van bijna 42 kilo is 3x dgs. 50 mg. niet echt veel hè. Tot nu toe zie ik geen rare dingen en hij heeft er nu in totaal sinds ik gisteren begon 3 gehad.
Ja het zijn inderdaad flinke littekens. Maar hij heeft elipsvormige wonden gemaakt om de huid mooier bij elkaar te kunnen krijgen. Dat geeft natuurlijk wel wat langere littekens.
Hij heeft ook verschillende lagen in de diepte nog weggehaald voor de zekerheid. Dus ja, ik kan me wel voorstellen dat het pijn doet.
Gelukkig voelt hij zich nu wat minder slecht dan vannacht. Hij heeft zojuist zelfs voor het eerst uit zichzelf wat water gedronken.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Misschien was het ook nog (want ik sluit zeker geen pijn uit!) extra ongemak zo van de narcose? Gijs had daar zeer zeker ook steeds last van, hijgen, onrustig, piepen soms ook wel, gewoon algehele malaise.
Boh ja dat zijn flinke sneeen geweest. Gelukkig dat hij zich wat beter lijkt te voelen. Hopelijk zet dat goed door. Duimpjes draaien voor goede uitslag 
Beterschap voor Harry! Hopelijk voelt hij zich snel beter! En genezen zijn ritssluitingen snel en goed!
Daar had ik ook al aan gedacht ja. Dat zou volgens mij inderdaad ook een rol gespeeld kunnen hebben. Hij was ook nog behoorlijk suf. Vandaag heeft hij al 2 keer 50mg. tramadol gekregen en wat later op de avond wil ik hem er nog een geven 'just in case'. Morgen wil ik het eerst even aankijken op alleen de metacam. Plassen doet hij goed. Hij drinkt weer uit zichzelf en het eten gaat er ook weer goed in. Zijn ochtend portie had ik vandaag in tweeën gedeeld. Vanmorgen de helft van het (gemalen) bot met wat pens erbij en vanmiddag de andere helft van het bot met het vlees en orgaan.eelke schreef:Misschien was het ook nog (want ik sluit zeker geen pijn uit!) extra ongemak zo van de narcose? Gijs had daar zeer zeker ook steeds last van, hijgen, onrustig, piepen soms ook wel, gewoon algehele malaise.
Dat ging goed dus de avondportie wil ik nu weer in een keer geven. Alleen ontlasting heeft hij nog niet gehad. Maar ja, hij heeft natuurlijk gisteren de hele dag niets gegeten.
Dank jullie wel voor het meeleven en de duimpjes! 
Klinkt toch allemaal best goed hoor, naar omstandigheden he!
Ja, wij zijn zeker niet ontevreden! Als het zo door gaat mogen we niet klagen.eelke schreef:Klinkt toch allemaal best goed hoor, naar omstandigheden he!
Dan nog een goede uitslag van de patholoog! Dan kunnen we weer opgelucht ademhalen.
Flinke wonden voor de arme ziel.
Beterschap met en voor hem

Beterschap met en voor hem
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Jeetje wat een grote littekens!! Ik snap wel dat hij nu veel baat bij de comfywrap gaat hebben...
Wachten duurt altijd lang, 'gelukkig' heeft Harry grotendeels nog extra aandacht nodig zodat de tijd vast sneller gaat
Beterschap!!
Wachten duurt altijd lang, 'gelukkig' heeft Harry grotendeels nog extra aandacht nodig zodat de tijd vast sneller gaat