Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Oh dan vrees ik dat ik niet kan helpen. Laurens drinkt veel minder melk en zal dus meer vaste voeding eten...
Hij drinkt enkel nog voor en na het slapen melk. Maar dat is flesvoeding dus, en wss zit daar het verschil in.

Ik heb 's nachts trouwens ook nooit geforceerd. Gewoon gechecked als hij wakker werd of hij wel honger had of niet gewoon weer in slaap viel zonder eten.
Maar zo uren wakker willen zijn, heeft hij ook nooit gedaan. Dus geen ervaring maar ik denk dat ik in dat geval toch de nacht wat zou inkorten. Ofwel ophouden 's avonds ofwel vroeger eruit. Dat een weekje volhouden want ze zal dan inderdaad een paar dagen echt moe en lastig zijn. Maar ik zou denken dat het gewoon een gewoonte is die moet veranderen zodat ze 's nachts wil slapen. Dat zou ik doen, maar jij kent je kind het beste en je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Anders werkt het toch niet.

Het lijkt mij verder wel normaal dat ze geen 14u zonder eten kan. ;)
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

koekje schreef:Vera is gaan doorslapen toen ze met Nachtvoedingen stopte. Ik heb stoppen met Nachtvoedingen niet gepusht, wel gestimuleerd als optie.
Ik denk dat ik dat ook meer ga proberen. Ik wil eigenlijk niet dat ze stopt ('s nachts) omdat ik stop, maar omdat ze zelf stopt.
Ik zit te twijfelen tussen 3 redenen waarom ze nog zoveel drinkt 's nachts.
1 gewenning
2 ze eet te weinig en haalt dat met de borstvoeding in
3 haar darmen zijn niet zo geweldig en borstvoeding is natuurlijk super licht verteerbaar en vol probiotica. Misschien dat ze daarom nog veel drinkt.

Voor haar darmen heb ik komende maandag een telefonisch consult bij de groene vrouw. Kijken of we haar darmflora wat beter kunnen krijgen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hoe oud is ze eigenlijk? (Sorry, ik hou dat hier niet zo goed bij ;0)

Wat geef je nu overdag buiten melk dan? Ik ken best wat kindjes die echt moeite hebben met tarwe, en dus wat anders krijgen ipv.

Ik denk niet dat je je erg moeilijk over hoeft te voelen over minderen van nachtvoedingen. Je geeft haar immers niet minder, je probeert het moment van eten vooral wat te sturen. Zij is klein en kan immers niet weten dat het eigenlijk hartstikke logisch is om snachts vooral te slapen en niet zo zeer te eten. Kan ze in slaap vallen zonder te drinken?
Wat zou er gebeuren als je kolft en snachts met een fles voed, ipv aan de borst? Geen idee hoor, maar misschien moet je een cirkel doorbreken en werkt zo'n soort verandering net wel.

Slapen jullie allemaal bij elkaar? Anders zou ik dat sowieso ff niet doen, als het kan, zodat in ieder geval een van de twee ouders af en toe nog een goede nachtrust heeft.
pearlsofpassion
Moderator

Hoe oud is Fleur eigenlijk?

Als ze zwakke darmen heeft zou ik haar ook nog veel borst laten drinken, zeker als ze dat zelf spontaan doet. Ze zal uiteindelijk uit zichzelf wel minderen door meer vaste voeding te eten. Dat is hier ook zo gegaan.
Ik dacht een paar weken terug dat de fles wat kleiner ging moeten omdat hij ze niet meer leeg wilde drinken maar nu doet hij dat wel weer. Ik laat het zoveel mogelijk spontaan gaan maar met flesvoeding loopt dat uiteraard anders dan bij borst.
Maar dezelfde hoeveelheid melk kan uiteraard ook in grotere en minder voedingen.
pearlsofpassion
Moderator

Afgekolft in een fles geven zou ik niet doen. Ik snap waarom je dat zegt hoor Eelke, maar ik zou het niet doen.
Het is dubbel werk, je bent langer bezig 's nachts want fles moet opgewarmd, en ze zal er net meer wakker van zijn ipv vlot doorslapen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mja ik dacht, misschien vind ze dat minder prettig waardoor ze overdag meer borst wil waardoor ze snachts minder wil drinken. Wakker is ze toch al... :-\

Ik weet het ook niet hoor, geen ervaring mee he.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Volgens mij is fleur net 2 of gaat dat zeer binnenkort worden. Ik heb zelf geen ervaring met kolven, maar van andere mensen begrepen dat dat op deze leeftijd zeer moeilijk gaat. En het schiet niet op, want idd dubbel werk en je bent zelf in de nacht nog wakker.

Ik vind ook dat ze lang en veel slaapt, maar uiteraard gekeken vanuit m'n eigen referentiekader (Vera slaapt erg weinig).
pearlsofpassion
Moderator

Als ze echt 2 uur wakker is, vind ik niet dat ze erg veel slaapt. Maar wel dat ze lang in bed ligt....
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou, mag ik daarvoor tekenen, zulke slaaptijden? Ik snap dat het niet fijn is nog voeding te geven op deze leeftijd.
Mijn kindjes:
Fedde is 3,5 en gaat om 20.00 uur naar bed en is 6.45 wakker. Ligt op onze kamer. Slaapt overdag niet.
Tije is 10 mnd en gaat om 20.00 uur naar bed en is 6.15 uur wakker. Maar 's nachts ook heel onrustig naast mij in de Co sleeper. De laatste dagen ieder uur wakker en huilen. Killing, slopend. Tije slaapt dan s ochtends 45 min en s middags soms wel, 30 min en anders helemaal niet.
Ik ben vorige maand gestopt met flesje s nachts. Was er klaar mee. Heb hem een flesje water gegeven en dat wilde hij niet, na een paar nachten vroeg hij er niet meer om. Bij hem was het gewenning.
pearlsofpassion
Moderator

Klinkt mij als normale slaaphoeveelheden toch?
Laurens sliep op 10 maand minstens een uur minder.
Van 21 tot 7u-7u30 en dan overdag half uur tot klein uurtje. 'S nachts ook nog veel wakker.
De maand later ging dat wel al veel beter. Maar dat is het ene kind tegen het andere natuurlijk.
Hij kreeg om 5u nog een fles omdat het anders te lang was.
Ook dat was voor 1 jaar wel weg.

Maar op borstvoeding is het normaal dat ze iets vaker moeten drinken omdat flesvoeding meer verzadigd en ze gewend zijn grotere hoeveelheden te drinken. 200ml is heel normaal terwijl borstvoedingsmaaltijden eerder rond de 100ml zijn.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ja maar het kindje is bijna 2? Dan mag het wel stoppen s nachts lijkt me.
Ik zou trouwens je dochter gaan wekken rond 7 uur. Dan een klein middagdutje en dan hopen dat ze van 19 tot 7 wil slapen. Ik denk dat dat een normaler ritme is ipv s nachts 2 uur wakker. En 12 uur slapen aan één stuk lijkt me op die leeftijd toch het maximale wat ze nodig heeft. Gewoon eens een week vol houden. Pakt ze het echt niet op dan heb je je best gedaan!
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Fleur is inderdaad net 2 geworden.
Kolven gaat niet lukken, mijn borsten trappen niet in een nepbaby (oftewel er komt dan niks) en Fleur weigert mijn melk buiten de originele verpakking.
Ik ga inderdaad maar eens proberen om haar wat vroeger wakker te krijgen, bedankt voor de tips

Wat ze trouwens eet overdag:
's morgens haverpap of een halve zuurdesem boterham (geen tarwe)
Tussen de middag maaltijd soep (zelf gemaakt) zuurdesem boterham (als ze dat eet)
Dan heb ik 's middags vaak een monkey platter staan met groente, fruit, crackers, rozijnen, wat kaas of worst
En 's avonds warm eten en fruit. Het komt regelmatig voor dat ze bijna niks eet. Andere dagen eet ze alles op.....geen pijl op te trekken.
Ze snoept tussendoor wel aardig wat avocado blokjes uit de vriezer en geklaarde boter. Wat ik toejuig want gezond en voedzaam
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nou dat klinkt toch als een super mooi menu? Ik zou zelf s ochtends nog een fruit moment proberen, zeker als je de borstvoeding dan s nachts af wil bouwen. Hier maar ik altijd fruitsalade, altijd een succes. Hapklare blokjes, veel variatie in soorten, kleur en textuur. Gaat er in als koek! In de winter een wat duurdere hobby maar vooruit.
Gaat ze trouwens naar de peuterspeelzaal over 3 maanden? Dan zal ze toch ook s ochtends wat eerder op moeten.
pearlsofpassion
Moderator

Godverd...
Ik maak gewoon niet genoeg melk he. Ik ben dat zo stillaan wel echt moe! >:(
Moedeloos wordt ik ervan.
En Vincent uiteraard ook...

En ja, ik leg vaak aan. 'S nachts wordt het weer steeds meer ipv minder en overdag zit het gemiddeld ergens om het uur.
Ik weet niet precies hoeveel ik drink maar mn urine is kleurloos en ik sta niet op dieet.
Tis gewoon mn lichaam dat geen melk wil maken.

Weet iemand iets dat echt werkt van voeding om de productie omhoog te krijgen?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Het grote babytopic

Bericht door hannabelgje »

pearlsofpassion schreef:Godverd...
Ik maak gewoon niet genoeg melk he. Ik ben dat zo stillaan wel echt moe! >:(
Moedeloos wordt ik ervan.
En Vincent uiteraard ook...

En ja, ik leg vaak aan. 'S nachts wordt het weer steeds meer ipv minder en overdag zit het gemiddeld ergens om het uur.
Ik weet niet precies hoeveel ik drink maar mn urine is kleurloos en ik sta niet op dieet.
Tis gewoon mn lichaam dat geen melk wil maken.

Weet iemand iets dat echt werkt van voeding om de productie omhoog te krijgen?
Al borstvoedingsthee geprobeerd? Dat hielp bij mijn schoonzus erg goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

Re: RE: Re: Het grote babytopic

Plaats reactie