Rocky geniet...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Rocky geniet...

Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Dreetje schreef:Ik heb wel foto's van opzij maar die moet ik even opzoeken.
Ik zal ze morgen wel even plaatsen.
Lol heeft Rocky in ieder geval.....
Deze foto is van november 2016
Afbeelding

deze foto is van vandaag
Afbeelding

en deze van mei 2015 (hij was toen een half jaar bij ons) en oogt hier veel slanker
Afbeelding

Misschien er wel bij vermelden dat Rocky nu 10 jaar is en 1 1/2 jaar geleden gecastreerd is, hierdoor kunnen ze toch ook in gewicht toenemen?

Kaela schreef:
Ik vind Rocky vooral een schatje en heerlijk om te zien hoe hij door de sneeuw sjeest!

Hij oogt niet slank op de foto's. Maar dik is ook weer te veel gezegd. Ik denk dat de 2 kilo die je zelf zegt wel het verschil maken. Maar hij is ook goed gespierd en heeft een goede conditie, dus ik zou me dan niet heel hard erop vastpinnen.

Is er een reden dat ie zwaarder is dan je zou willen? Krijgt ie vaak extra's? Of snaait ie op straat?
We moeten hem wel in de gaten houden qua eten, hij kan verschrikkelijk schooien en als je er niet op bedacht bent en er ligt wat op straat is het voor hem.

Hij eet nu zo'n 480 gram KVV per dag en krijgt af en toe een snoepje, stukje komkommer/appel of kaas of een lepel yoghurt.
Lil

Bericht door Lil »

Dreetje schreef:Deze foto is van november 2016
Afbeelding

deze foto is van vandaag
Afbeelding

en deze van mei 2015 (hij was toen een half jaar bij ons) en oogt hier veel slanker
Afbeelding

Misschien er wel bij vermelden dat Rocky nu 10 jaar is en 1 1/2 jaar geleden gecastreerd is, hierdoor kunnen ze toch ook in gewicht toenemen?

We moeten hem wel in de gaten houden qua eten, hij kan verschrikkelijk schooien en als je er niet op bedacht bent en er ligt wat op straat is het voor hem.

Hij eet nu zo'n 480 gram KVV per dag en krijgt af en toe een snoepje, stukje komkommer/appel of kaas of een lepel yoghurt.
Dat vind ik behoorlijk veel. Boris 60 cm en 28 kg kreeg 400 gram en geen extra's. Ok komkommer en magere yoghurt valt mee. Appel bevat suiker en kaas enorm veel vet en zout. Maar ja af en toe moet je met iets anders belonen (hoewel gedroogde long en pens waar niet veel in zit hier even goed werken).
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Wat een plezier :smitten:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Als ik hem zo zie, vind ik hem ietsje te dik, maar hij heeft geloof ik ook relatief korte pootjes, klopt dat? Ik denk dat de castratie daarbij inderdaad ook een rol kan spelen. 480 gram voor een hond van 26 kilo lijkt me niet te veel; 2% is 520 gram, en daar zit je onder. Ik weet niet of kvv of barf nog verschil maakt, maar het lijkt me niet dat hij vreselijk veel te veel krijgt. De behoefte scheelt ook per hond natuurlijk. Als ik naar mijn eigen honden kijk: die wegen alle vier 30-31 kilo, maar de ene krijgt 600 gram barf per dag, dan zijn er twee die 750 gram barf per dag krijgen, en de jongste van (morgen) drie jaar oud krijgt 1200 gram barf per dag en is nog steeds iets te mager. Terwijl dat toch een gesteriliseerd teefje is.

Misschien kun je eens een andere kvv proberen, of wat schuiven met diersoorten (geen eend of geit meer, bijv.), of wat minder kvv geven en wat groenten toevoegen, zodat hij wel verzadigd blijft maar niet aankomt? Is toch een kwestie van uitproberen. En je zou andere snackjes kunnen proberen, zoals gedroogde long.

Anderzijds, zolang hij zo heerlijk actief is, zit hij blijkbaar goed in zijn vel, ook met dit gewicht. Als hij zou sjokken als een bejaarde, is de noodzaak om in te grijpen natuurlijk wel aanwezig.
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Anne in Duitsland schreef:Als ik hem zo zie, vind ik hem ietsje te dik, maar hij heeft geloof ik ook relatief korte pootjes, klopt dat? Ik denk dat de castratie daarbij inderdaad ook een rol kan spelen. 480 gram voor een hond van 26 kilo lijkt me niet te veel; 2% is 520 gram, en daar zit je onder. Ik weet niet of kvv of barf nog verschil maakt, maar het lijkt me niet dat hij vreselijk veel te veel krijgt. De behoefte scheelt ook per hond natuurlijk. Als ik naar mijn eigen honden kijk: die wegen alle vier 30-31 kilo, maar de ene krijgt 600 gram barf per dag, dan zijn er twee die 750 gram barf per dag krijgen, en de jongste van (morgen) drie jaar oud krijgt 1200 gram barf per dag en is nog steeds iets te mager. Terwijl dat toch een gesteriliseerd teefje is.

Misschien kun je eens een andere kvv proberen, of wat schuiven met diersoorten (geen eend of geit meer, bijv.), of wat minder kvv geven en wat groenten toevoegen, zodat hij wel verzadigd blijft maar niet aankomt? Is toch een kwestie van uitproberen. En je zou andere snackjes kunnen proberen, zoals gedroogde long.

Anderzijds, zolang hij zo heerlijk actief is, zit hij blijkbaar goed in zijn vel, ook met dit gewicht. Als hij zou sjokken als een bejaarde, is de noodzaak om in te grijpen natuurlijk wel aanwezig.
Dank je voor je feedback.
Toevallig vorige week wat groentemix gemaakt, deze kan ik wat meer geven.
Ik ga langzaam aan proberen om er een paar kilo af te krijgen en inderdaad wat magerder
diersoorten geven. Ik maak er verder niet zo'n groot probleem van zolang hij nog vrolijk rondhuppelt.

Plaats reactie