bult open, groot gat, ComfyWrap

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: bult open, groot gat, ComfyWrap

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Super!! :D :D
Wat een opluchting :)
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Oh, wat fijn dat de uitslag zo positief is!! :circle:

Ik hoop dat hij snel weer hersteld en dat jullie weer rustig verder kunnen. :)
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Wat fijn voor jullie zeg ! Nu op naar een voorspoedig herstel , maar dat komt vast goed met jullie goede zorgen :-* :-*
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wat een goed nieuws! Ik ben super blij voor je! Wat een opluchting zeg!
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Super nieuws!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

2 van de 3 ritssluitingen zien er mooi rustig uit. Maar die boven op zijn rug zit is wat roder. De reden dat deze er minder mooi uit ziet, is met hele grote zekerheid dezelfde als waarom de bult op deze plek waarschijnlijk is ontstaan. De andere 2 waren talgbulten, maar deze zou volgens het onderzoek door de patholoog zijn ontstaan door 'herhaald trauma'. Wij konden niet bedenken waar dat dan van zou kunnen komen, maar ik denk dat we er nu achter zijn wat de oorzaak is.
Wat ik eerder al schreef laat Harrie zich altijd met een grote plof in zijn mand vallen, waarbij hij meestal met zijn rug hard op / tegen de achterkant aan komt, precies op de plek dus waar die bult zat. Wij hebben daar nooit zo bij stilgestaan, maar doordat deze ene wond er nu dus minder mooi uit ziet, gaat bij ons een lampje branden.
De handoeken die over de rand van de manden gelegd had, staan inmiddels al afdrukken op van zijn rug-rits :-\ . Het volgende bewijs, dat hij er dus wel degelijk met die plek tegenaan komt.
Je zou toch denken dat dat stoten niet zo lekker aanvoelt en hij voortaan voorzichtiger gaat liggen, maar niet dus. Hij heeft dat altijd al zo gedaan. :-\
Vandaag heb ik daarom bij degene waar ik vorig jaar ligkussens voor in de manden had besteld, een soort 'stootkussens' laten maken die ik op/tegen de achterkant kan zetten.
Ik denk dat anders niet alleen deze wond moeilijk geneest, maar dat er ook zomaar opnieuw een bult zou kunnen ontstaan.
En nu maar hopen dat straks die kussens afdoende zijn.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

;D Ow sorry hoor, maar jemig wat kunnen het toch een bikkels zijn!
Hopelijk werkt het stootkussen goed en anders - als de wond eenmaal dicht is - en er zou een nieuwe ontstaan daar, dan weet je tenminste wat het is (een natuurlijk stootkussen zeg maar..).
En goed te horen dat de andere 2 wonden zonder enige moeilijkheden netjes genezen!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Parelridder schreef:;D Ow sorry hoor, maar jemig wat kunnen het toch een bikkels zijn!
Hopelijk werkt het stootkussen goed en anders - als de wond eenmaal dicht is - en er zou een nieuwe ontstaan daar, dan weet je tenminste wat het is (een natuurlijk stootkussen zeg maar..).
En goed te horen dat de andere 2 wonden zonder enige moeilijkheden netjes genezen!
Ja, subtiel en voorzichtig is Harrie nu niet bepaald te noemen nee ::) pffff
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Waaa!! Fijn dat alles goed is!!
Wel stom van Harrie dat hij niet doorheeft dat hij van zijn ploffen gewond raakt.. Hopelijk gaat het met een stootkussen snel beter.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Wat een goed nieuws! :D
Tja die mand, tja lomp, tja :-\ (hier een newf die altijd vanuit staan met een klap gaat liggen op een harde vloer...ook nu die bijna 13 is dus daar hoor je nu zo af en toe een flinke kreun na ::) ) Nou hopelijk gaan je stootkussens goed werken! :)

Plaats reactie