In je eentje lopen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: In je eentje lopen

jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

ik voel me overdag veiliger dan 's nachts maar in werkelijkheid is dat een illusie.

Ik ben al meerderen keren overdag lastig gevallen en problemen gehad met mensen, in de nacht is dat bijna nooit gebeurd en was het vaak veel minder erg dan overdag.

Wat wel is dat hoe minder mensen er ergens lopen hoe veiliger je bent, liep in den haag ook altijd veiliger in de duinen dan in het bewonden gebied.
In de duinen heb ik daar nooit problemen gehad 's nachts, in bewoonde gebieden daar langs daar in tegen :-X

Ik voel me wel veiliger met hond zelf zo'n kleine als haku, hij heeft namelijk al een paar keer vervelende mensen weg gejaagd door uit zijn dak te gaan.
Vreemd genoeg maakt het voor veel niet honden houders niet uit hoe groot de hond is, als hij blaft en op je af stormd worden ze bang :???:

Amsterdam was echt heel erg daar werd je zo wel overdag als 's nachts verschrikkelijk lastig gevallen door dronken gasten die echt niet op hielden, ben zo blij dat ik daar weg ben.

Ik denk dat je altijd het risico loopt idioten tegen te komen maar 's nachts op afgelegen plekken ben je echt het veiligst!
Neem maar aan van iemand die jaren lang na 12 uur de bossen in ging op skeets of de duinen in ging te voet of te fiets.
In die tijd ben ik nooit lastig gevallen op die plekken, op de weg er naar toe wel maar nooit zo dra ik de bossen of duinen in kwam.

Want als je iemand wilt lastig vallen dan ga je ergens zitten waar geregeld mensen langs komen, en niet ergens waar 1 keer per nacht misschien iemand langs zou kunnen komen.
Lil

Bericht door Lil »

jasmijn schreef:ik voel me overdag veiliger dan 's nachts maar in werkelijkheid is dat een illusie.

Ik ben al meerderen keren overdag lastig gevallen en problemen gehad met mensen, in de nacht is dat bijna nooit gebeurd en was het vaak veel minder erg dan overdag.

Wat wel is dat hoe minder mensen er ergens lopen hoe veiliger je bent, liep in den haag ook altijd veiliger in de duinen dan in het bewonden gebied.
In de duinen heb ik daar nooit problemen gehad 's nachts, in bewoonde gebieden daar langs daar in tegen :-X

Ik voel me wel veiliger met hond zelf zo'n kleine als haku, hij heeft namelijk al een paar keer vervelende mensen weg gejaagd door uit zijn dak te gaan.
Vreemd genoeg maakt het voor veel niet honden houders niet uit hoe groot de hond is, als hij blaft en op je af stormd worden ze bang :???:

Amsterdam was echt heel erg daar werd je zo wel overdag als 's nachts verschrikkelijk lastig gevallen door dronken gasten die echt niet op hielden, ben zo blij dat ik daar weg ben.

Ik denk dat je altijd het risico loopt idioten tegen te komen maar 's nachts op afgelegen plekken ben je echt het veiligst!
Neem maar aan van iemand die jaren lang na 12 uur de bossen in ging op skeets of de duinen in ging te voet of te fiets.
In die tijd ben ik nooit lastig gevallen op die plekken, op de weg er naar toe wel maar nooit zo dra ik de bossen of duinen in kwam.

Want als je iemand wilt lastig vallen dan ga je ergens zitten waar geregeld mensen langs komen, en niet ergens waar 1 keer per nacht misschien iemand langs zou kunnen komen.
Gevaarlijke tip, want dat geldt niet voor heel Nederland. Hier gebeuren de enge dingen in het donker in de bossen en de afgelegen velden etc. In de bebouwde kom ben je veilig. Na drie keer lastig gevallen te zijn; ja met een Jones en toen nog een Boris naast mij ga ik in het donker naar het industrieterrein. Camerabewaking, de security en KMar rijden rond, er zijn altijd wel wat mensen en op loslopende bijtende honden na nooit problemen gehad. Op de afgelegen gebieden wel.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik schreef grote donkere bos, maar ik bedoel dat zoals in het sprookje. ;D je mag hier dan niet eens het bos in, en het is ook niet nodig want ik werk vooral avonddiensten, dus overdag tijd zat.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

jasmijn schreef:Vreemd genoeg maakt het voor veel niet honden houders niet uit hoe groot de hond is, als hij blaft en op je af stormd worden ze bang :???:
Ja, daar lijkt het inderdaad op. Wat me ook opvalt, is dat heel veel niet-noordeuropese toeristen bang zijn voor honden.
jasmijn schreef:Amsterdam was echt heel erg daar werd je zo wel overdag als 's nachts verschrikkelijk lastig gevallen door dronken gasten die echt niet op hielden, ben zo blij dat ik daar weg ben.
Waar in Amsterdam? Want ik herken dat niet. Niet in het centrum van ca. 25 jaar geleden en niet van nu en daar tussenin. Nouja, wel die vervelende dronken 'provincialen' die vrijgezellenfeestjes komen 'vieren' en natuurlijk voornamelijk de engelse jongemannen die 'gezellig' een weekendje komen zuipen bijvoorkeur icm drugs. Maar tot nu toe heb ik dat altijd veel geschreeuw en weinig wol gevonden. Ik kan me echter voorstellen dat als het niet zo goed met je gaat, dat heel bedreigend kan zijn. Oja, de pleinen heb ik - vanwege de drukte - zowel overdag als 's nachts een hekel aan en heb ik altijd gemeden.
Ik ben ook blij weg te zijn uit Amsterdam, maar dat heeft alles te maken met de toenemende drukte (toeristen, dagjesmensen).
De blanke Nederlanders die in Amsterdam komen wonen (lees import-Amsterdammers) zorgen overwegend ookal niet voor een prettige sfeer. Die lijken te denken dat 'Amsterdammers hebben schijt aan regels' het zelfde is als 'Amsterdammers hebben schijt aan iedereen/fatsoen' en dus wordt je als rechtdoorgaande voetganger op het zebrapad overhoop gereden door een afslaande fietser om maar een voorbeeld te geven.
jasmijn schreef:Ik denk dat je altijd het risico loopt idioten tegen te komen maar 's nachts op afgelegen plekken ben je echt het veiligst!

Nah, er is wel het een en ander veranderd en in Brabant zou ik misschien wel een beetje bang zijn in een (groot donker) bos (chemisch-)afval-dumpende-(drugs)gasten te 'betrappen'...

Ik zou eerder bang zijn per ongeluk een groepje criminelen te storen dan dat ik iemand tegenkom die mij zou willen lastigvallen.

Het afgelopen anderhalf jaar heb ik 's avonds/'s nachts vrij veel op verschillende plekken in het land met Ko gelopen. Het enige dat ik prettig vond was dat Ko een lichtje had en ik de led-lamp voor op mijn kop. Het is niet in mij opgekomen angstig te zijn op plekken die voor mij bijna altijd onbekend waren/zijn.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lil schreef:Gevaarlijke tip, want dat geldt niet voor heel Nederland. Hier gebeuren de enge dingen in het donker in de bossen en de afgelegen velden etc. In de bebouwde kom ben je veilig. Na drie keer lastig gevallen te zijn; ja met een Jones en toen nog een Boris naast mij ga ik in het donker naar het industrieterrein. Camerabewaking, de security en KMar rijden rond, er zijn altijd wel wat mensen en op loslopende bijtende honden na nooit problemen gehad. Op de afgelegen gebieden wel.
Hier in het park word fanatiek gedeald dus dit tip zou ik niet ter harte nemen ;)
Nu word er wel gecontroleerd maar toch, veilig zal ik me er niet voelen, echter wetend waar ze wel zitten voel ik me in de wijk wel weer veilig.
Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef:Hier in het park word fanatiek gedeald dus dit tip zou ik niet ter harte nemen ;)
Nu word er wel gecontroleerd maar toch, veilig zal ik me er niet voelen, echter wetend waar ze wel zitten voel ik me in de wijk wel weer veilig.
Ja, het waren dealers en criminelen die mij en ook een man met 5 bouviers en een man met 2 rottweilers lastig vielen. Had niets te maken met vrouw zijn maar met hun niet storen tijdens hun bezigheden. Bebouwde kom is veilig, maar slechts 17 minuten wandelen, vandaar industrieterrein daar duurt een ronde 9 km als ik volledig rond zou willen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

src_esther schreef:

Nah, er is wel het een en ander veranderd en in Brabant zou ik misschien wel een beetje bang zijn in een (groot donker) bos (chemisch-)afval-dumpende-(drugs)gasten te 'betrappen'...

Ik zou eerder bang zijn per ongeluk een groepje criminelen te storen dan dat ik iemand tegenkom die mij zou willen lastigvallen.

Het afgelopen anderhalf jaar heb ik 's avonds/'s nachts vrij veel op verschillende plekken in het land met Ko gelopen. Het enige dat ik prettig vond was dat Ko een lichtje had en ik de led-lamp voor op mijn kop. Het is niet in mij opgekomen angstig te zijn op plekken die voor mij bijna altijd onbekend waren/zijn.
Ja daar zeg je zo wat.

Kijk, dit is 'mijn' bos!
http://www.hartvannederland.nl/nieuws/2 ... gs-bosweg/

En de boswachter die ik regelmatig tegenkom. Ik heb Joep eigenlijk altijd wel aangelijnd trouwens, natuurlijk ook omdat het niet los mag, omdat bananen in oren, maar ook omdat ik me dan wel veiliger voel. Een hond die niet weg kan zal eerder een keer gaan blaffen, lijkt mij.

Hier in de wijk is het weer anders. Hier woont grotendeels allochtoon, en tja, die zijn vaak bang voor honden, dus steken sowieso de straat al wel over. Er wordt hier best wat gedeald. 1 keer is er geschoten hier in de straat, haha, dat was toen we net de sleutel hadden en we aan het klussen waren. Ik had net een frietpan gekocht en bracht die van de auto naar binnen 'hee dat lijken wel schoten' en dat was nog waar ook. Waarschuwingsschoten van de politie, maar toch!
Maar toen hadden we natuurlijk nog geen hond ::)
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Ik loop overdag overal met mijn honden (meestal loop ik er met 2)
Nu moet ik bekennen dat zowel Daan als Sjors enorm beschermend zijn, en als ze een vaag figuur zien direct hun haren omhoog doen, gaan blaffen/grommen en voor mij blijven staan.

Aan de lijn heeft Rox het ook, maar dat komt meer omdat die zich dan laat opjutten door Daan of Sjors

Ik snap je idee, maar ik wil me ook niet al te bang laten maken door verhalen die je leest/hoort
Toen wij nog vlakbij het Bergse Bos liepen en er een hardloper verkracht was liep ik tijdelijk even iets minder stoer daar, maar op een gegeven moment heb ik tegen mezelf gezegd, debielen heb je overal op elk tijdstip ... Dus dat kan je als mens nooit 100% voorkomen dus wil ik me daar ook niet continu mee bezig houden

En als er een keer iets zou gebeuren dan sla ik mezelf misschien wel voor mijn kop, maar tot die tijd wil ik me niet laten lijden door angst voor iets wat kan gebeuren (want dan kan je tegenwoordig niets meer doen ongeveer)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Met Borke en Sofi aan mijn zijde, wist ik mij altijd beschermd. Dat voelde goed en zeker. Beide honden waren waaks, Sofi zelfs extreem, zij was soms ook te beschermend. Voor Sofi voelde dat beschermen volgens mij als haar missie in het leven. Niet iets wat wij wilden, maar zelfopgelegd.

Eelke ik denk dat die vrolijke kwispelende hond van je, in een voor jou bedreigende situatie wel eens stoerder kan handelen dan je nu verwacht.
Als kind thuis hadden wij een vrolijke kwispelende poedel, die vond iedereen leuk. Als het er echter op aan kwam, dan was zij ook behoorlijk waaks :cool:
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Met onze RR in de buurt voelde ik me altijd veilig. Als het ook maar een beetje raar overkwam ging ze aan. Dat gebeurde overigens niet vaak.
Nu, met een klein hondje voel ik me nog steeds veilig, maar wel op een andere manier. En als ik het niet vertrouw loop ik met de telefoon aan het oor, een nummer klaar om zó aan te tikken.
In het donker loop ik alleen een 'rondje om de kerk'. De lange wandelingen altijd overdag.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

-Annemarie- schreef:Met onze RR in de buurt voelde ik me altijd veilig. Als het ook maar een beetje raar overkwam ging ze aan. Dat gebeurde overigens niet vaak.
Nu, met een klein hondje voel ik me nog steeds veilig, maar wel op een andere manier. En als ik het niet vertrouw loop ik met de telefoon aan het oor, een nummer klaar om zó aan te tikken.
In het donker loop ik alleen een 'rondje om de kerk'. De lange wandelingen altijd overdag.
Haha. En iedereen hier op BP maar mopperen dat men tegenwoordig meer met zn telefoon bezig is dan met honden uitlaten - dat zijn dus gewoon eigenlijk zelf de engerds ;D
Lil

Bericht door Lil »

Beetje (groot) probleem is dat ik niet kan kiezen mbt tijdstip. Het is nu eenmaal s Ochtends 10 maanden per jaar stikdonker en s avonds 7 maanden per jaar en de honden moeten toch fatsoenlijk uit. Op dat gebied baal ik wel dat ze niet meer lekker in het veld los kunnen (er is wel een omheind hondenveldje waar ze ff los kunnen, maar dat is anders als los wandelen). Overdag ga ik overal Maas in het donker s ochtend om even na 5 uur is dat wel even iets anders dan overdag.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Martine-Tom schreef:Hier in het park word fanatiek gedeald dus dit tip zou ik niet ter harte nemen ;)
Dat is echt niet waar, van dat fanatieke dealen. Ik woon al sinds 1984 in deze wijk en wandel nog altijd op mijn gemak in het park, ook in het donker trouwens. Natuurlijk gebeurt er weleens wat maar dat is overal. Ik heb hier heel wat kilometers afgelegd en heb nog nooit problemen gehad, niet in het park en niet in de wijk.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Tanna schreef:Dat is echt niet waar, van dat fanatieke dealen. Ik woon al sinds 1984 in deze wijk en wandel nog altijd op mijn gemak in het park, ook in het donker trouwens. Natuurlijk gebeurt er weleens wat maar dat is overal. Ik heb hier heel wat kilometers afgelegd en heb nog nooit problemen gehad, niet in het park en niet in de wijk.
Paar weken geleden zelf een aanvaring gehad en daarna op de terugweg door een bewoner aangesproken dat het de laatste tijd schijnbaar erg is. (het stuk aan het verlengde van het winkelcentrum, net achter die brug naar rechts) en idd ook een aantal keer patrouillerende politie tegen gekomen. Dus het gebeurd echt wel....
Maar goed, een maand of wat geleden hebben ze hier tegenover ook een drugswoning leeggeruimd waarbij geschoten is dus ook hier in de wijk gebeurd het :P
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Martine-Tom schreef:Paar weken geleden zelf een aanvaring gehad en daarna op de terugweg door een bewoner aangesproken dat het de laatste tijd schijnbaar erg is. (het stuk aan het verlengde van het winkelcentrum, net achter die brug naar rechts) en idd ook een aantal keer patrouillerende politie tegen gekomen. Dus het gebeurd echt wel....
Maar goed, een maand of wat geleden hebben ze hier tegenover ook een drugswoning leeggeruimd waarbij geschoten is dus ook hier in de wijk gebeurd het :P
Natuurlijk gebeurt het hier, waar niet? Maar er wordt niet fanatiek gedeald in het park. Jij komt daar toch haast nooit, dacht ik?

Plaats reactie