Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

koekje schreef:Officieel tot 19 juli, ik ben nog niet op de helft :biggrin2:

Och erm :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Misschien kun je een lotgenotenclubje met Yara beginnen?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ja, dat is wel een idee! Ik hoop allleen niet met mn spenen over 2 weken over de grond te schuren :P
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Oh jee Koek. Het klinkt ook heel zwaar. :-\
Dat geen plaats hebben, niet kunnen bukken en omvallen bij de minste inspanning, is ook wel herkenbaar van toen ik zwanger was van Laurens. Ik kon de trap al snel niet meer oplopen zonder risico op zwarte plekken in mijn zicht, en dat al vrij snel. Rustig aan doen he. Maar de rest klinkt wel als iets van de laatste maanden. Dat zal wel aan je omvang liggen. Ik hoop dat ze binnenkort wat stoppen met uitzetten en niet de hele verdere tijd zo blijven groeien. Ik hoop dat het doenbaar voor je blijft. :-*
Hopelijk houden je heupen, rug en ribben het goed vol. Een geluk dat Vera toch al veel zelf kan he. Ookal slaapt ze dan te weinig...

Dat kotsen bij tandenpoetsen is bij mijn eerste zwangerschap de hele duur gebleven. Op den duur heb ik het gewoon opgegeven en geen tanden gepoetst. Dat maagzuur van het overgeven is veel erger voor je tandglazuur dan het voedsel.
Niet zo leuk en fris, maar ik heb gelukkig geen stinkadem...
pearlsofpassion
Moderator

Ik heb trouwens de laatste twee dagen voldoende melk. Zelfs een beetje over. :thumbup:
Mag ook gezegd worden als het eens goed gaat. :biggrin2:
Hopelijk blijft het een tijdje zo.

Het hangt denk ik wel samen met het feit dat Vincent 's nachts om de 2 of 3 uur vraagt terwijl hij een tijd 6 tot 8uur doorsliep. Meer regelmatige stimulatie is uiteraard beter voor de productie...
Nadeel is dat ik dus iets vaker wakker wordt.

Geen idee of die kervelsoep die ik maandag en dinsdag gedronken heb er voor iets tussen zit. Dat zou ik niet zo erg vinden want ik ben gek op kervel. ;)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Fijn dat de productie weer goed is! Tussen de 2-3 uur in de nacht vind ik heel normaal voor zijn leeftijd klinken.
Het schijnt dat je in de nacht meer prolactine hebt of aanmaakt, dus dat je dan je algehele productie makkelijker kunt opkrikken.
pearlsofpassion
Moderator

Ik vind het ook niet erg. Liever dat dan te weinig melk. Al moest ik.er wel aan wennen, want eerst minimum 6uur kunnen slapen en dan 4uur en dan plots maar 2 a 3 is wel even lastig ivm vermoeidheid.
Ik vind het ook zeker niet vreemd voor zijn leeftijd. Die 8uur dat hij soms sliep toen hij 1 of 2 maand was, vond ik vreemder. Dan was ik soms zelfs wat ongerust. Vond ik niet aangenaam.
Maar het is wel vreemd dat het 'achteruit' gaat, zijn doorslapen. Dat heb ik nog nooit van iemand anders gehoord.
Dat zal wel komen doordat hij nu een tijdje niet voldoende kon drinken 's avonds om die tijd te overbruggen 's nachts.
Hij krijgt ook tandjes, dat kan ook nog invloed hebben.

We zien wel hoe het evolueert. Ik volg hem gewoon.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik vind het zo mooi om mee te mogen/kunnen lezen met jullie beslommeringen en vorderingen. Ik heb zelf nooit kinderen gehad, maar geniet echt in deze topic. Natuurlijk vind ik het niet leuk dat Koekjes buik bijna op de grond hangt... :P (Ik ben nogal een beelddenker). Hoop dat het toch dragelijk blijft Koek. :-*

Anja heeft 29 jaar geleden een tweeling gekregen die allebei 7,5 pond wogen.... Er was niets van haar over toen ze eruit waren! Maar daarvoor moet het enorm zijn geweest (uit de verhalen).

Fijn dat de voedingen weer beter gaan POP! Kan me wel indenken dat dat stress oplevert.

Mijn nichtje en haar dochtertje zijn dinsdag weer thuisgekomen. Koemelkallergie.... Laat ik dat nou direct geroepen hebben, maar de kinderartsen hadden er iets langer voor nodig om het te ontdekken. Maar goed, het gaat goed op dit moment en daar doen we het voor.
pearlsofpassion
Moderator

Oh, fijn dat ze er dan nu wel achter zijn, Pauline. Dan kan er tenminste iets aan gedaan worden.
Mijn kleine zus en broer hebben dat ook gehad ( je ontgroeit dat doorgaans in zekere mate dus nu hebben ze er niet echt meer last van). Dus als er vragen of moeilijkheden komen en je vb raad wil ivm alternatieven, geef je maar een gil. ;)
Ik was 10 een 12 toen ze geboren werden, dus ik heb heel bewust meegemaakt wat dat voor effect heeft en wat er thuis daardoor verandert werd.

Wat voor last hebben ze ervan? Dat kan al eens schelen. Mijn zusje kreeg jeukende uitslag terwijl het bij mn broer op zijn luchtwegen sloeg.

Het zou ook kunnen dat ze gevoeliger zijn voor andere voedingsalleriën. Dat was bij ons toch ook zo.
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Koekje kan meneer koekje niet meer doen? Bijvb wanneer Vera 'savonds niet kan slapen door het middagdutje wat jij moet doen omdat jouw lichaam dat eist en zij dus 'savonds lang wakker blijft! Ik weet dat hij een drukke baan heeft,maar dat heb jij ook met moeder zijn, huishouden en zwanger zijn van een tweeling! Jij hebt rust nodig! Anders ga jij er aan onderdoor en daar heeft niemand iets aan! :bigarmhug:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Wat bedoel je nou Radja, wat wil je ermee zeggen? Als hij er niet is, dan is hij er niet. Hij werkt niet standaard en voor een baas en van 9-5. Dat geroeptoeter dat ik of hij iets moeten met ook nog eens uitroeptekens kan ik helemaal niets mee en strijkt eerder tegen de haren in.

Net even kort bezoekje aan zkh gedaan. Ik voelde me vandaag al niet geweldig, maar dat werd vanavond echt niet beter, totaan krampen om de 10 minuten (weeen?) aan toe. Gelukkig geen bloedverlies en het enige vocht wat ik in die regio verlies is bij mijn weten pis. Maar ze wilden toch even alles opmeten. Gelukkig geen ontsluiting en cervix is niet te kort.
Voor de vorm ook nog in een potje gepiest en een hele mooie kotsbak meegenomen.
Ik zat me al te bedenken wat ik vandaag teveel had gedaan kunnen hebben, want ik heb alleen Vera van en naar psz gebracht en op de terugweg een rondje geitenwollensokkenwinkel gedaan. Maar de bakfiets staat bij de fietsenmaker en dus was ik op de gewone fiets met voorzitje. En dat is iedere keer Vera tillen boven mn macht en half op de tast haar in het zitje proppen. Dat kan mn buik niet meer aan.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

koekje schreef:Wat bedoel je nou Radja, wat wil je ermee zeggen? Als hij er niet is, dan is hij er niet. Hij werkt niet standaard en voor een baas en van 9-5. Dat geroeptoeter dat ik of hij iets moeten met ook nog eens uitroeptekens kan ik helemaal niets mee en strijkt eerder tegen de haren in.
Nou nou, ik vind dit wel een beetje een overdreven reactie hoor. Het is ongetwijfeld alleen maar lief bedoelt van Radja.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Zware tijden Koek. Sterkte. :bigarmhug:
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

koekje schreef:Wat bedoel je nou Radja, wat wil je ermee zeggen? Als hij er niet is, dan is hij er niet. Hij werkt niet standaard en voor een baas en van 9-5. Dat geroeptoeter dat ik of hij iets moeten met ook nog eens uitroeptekens kan ik helemaal niets mee en strijkt eerder tegen de haren in.
Sorry dat je het zo opvat, dat was absoluut niet mijn bedoeling.
Doranto schreef: Nou nou, ik vind dit wel een beetje een overdreven reactie hoor. Het is ongetwijfeld alleen maar lief bedoelt van Radja.
Klopt.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Zo de kanonnen koek, ik kan je alleen maar sterkte wensen!!!
Ik vond 1 al zwaar, krijg gewoon de griebels van het idee van 2 tergelijkertijd :nerves:

sterkte er mee en misschien kan je kijken of je mensen in je omgeving hebt die soms even kunnen helpen, misschien Vera een keer mee spelen bij een vriendje van de psz?

En sorry maar nu ga ik even glunderen :biggrin2:
Elza kan los zitten :D heel eventjes maar,
Maar wel echt zelf los zitten :D
Wat hou ik van die kleine meid en ze doet het echt super en is zo blij altijd echt niet te geloven.

Ze is ook elke avond heel gezellig aan het proberen stukjes fruit te pakken en komt soms al halven wegen tot haar mond :biggrin2:
Er zit geen druk op hoor want heb het liefst dat ze pas met 6 maanden gaat eten , maar daar ze elke avond in mijn bord zit te graaien geef ik haar al vast iets wat geen kwaad kan mocht het echt richting mond gaan ;)

Plaats reactie