In je eentje lopen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: In je eentje lopen

Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik wandel overal, maakt mij niet uit. Ook voordat ik een hond had wandelde ik in mijn eentje in het bos als we met vakantie waren, mobiele telefoons waren er toen trouwens ook nog niet, dus ik was echt alleen. Ik heb een laconieke geliefde, die zat en zit nooit over mij in. Nu wandel ik dan met een hond, maar die boezemt met haar 7 1/2 kilo vast geen angst in! Weet je wat ik doodeng vind en ook beslist vermijd? Drukte, openbaar vervoer, winkels, mensenmassa's. Laat mij maar lekker in het enge bos........
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Tanna schreef: Weet je wat ik doodeng vind en ook beslist vermijd? Drukte, openbaar vervoer, winkels, mensenmassa's. Laat mij maar lekker in het enge bos........

+1
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: In je eentje lopen

Bericht door hannabelgje »

Tanna schreef:Ik wandel overal, maakt mij niet uit. Ook voordat ik een hond had wandelde ik in mijn eentje in het bos als we met vakantie waren, mobiele telefoons waren er toen trouwens ook nog niet, dus ik was echt alleen. Ik heb een laconieke geliefde, die zat en zit nooit over mij in. Nu wandel ik dan met een hond, maar die boezemt met haar 7 1/2 kilo vast geen angst in! Weet je wat ik doodeng vind en ook beslist vermijd? Drukte, openbaar vervoer, winkels, mensenmassa's. Laat mij maar lekker in het enge bos........
Echt wel. Zeker in de ochtend heel vroeg kom ik nooit iemand tegen. Dat is het enige moment per dag dat ik Zoë los durf te laten. Ook in het stikdonker. Het enige wat we dan tegen komen is een konijn ofzo. Zalig.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Hier gaat voornamelijk mijn vriend wandelen met Tammo. Op de momenten dat ik ga, zoals vanmorgen om 5.45 uur :-X , gaan we met de auto naar het buitengebied. Doen een rondje langs de weilanden of het kanaal. Ik neem altijd een zaklamp mee. Meer voor het geval er toch een wandelaar meer is en ik me zichtbaar wil maken omdat Tammo niet zo goed op andere honden reageert. Echt bang voel ik me niet. Ben wel meer op mijn hoede dan overdag maar dat komt meer door het beperkte zicht.

Langs het kanaal ben ik wel een paar keer 'achterna' gelopen door een man die uit het niets een eind achter me liep. Ik vermoed een pool of andere moelander die in het bos 'woont' en te voet naar zijn werk ging. Tammo is dan echt wel heel alert en vindt het maar niets. Bij het kanaal hebben we uitwijk mogelijkheden dus daar loop ik dan in, draai om en ben de beste man tegemoet gaan lopen. Netjes gegroet en doorgelopen met ogen in mijn achterhoofd maar in die situatie dus niet nodig.

Op een ander moment kwam ik aanrijden en stonden er een aantal auto's bij de ingang van het zandpad. Auto in de bocht bij de ingang van de waterzuivering geparkeerd en met veel poeha mijn o zo stoere hond uit de auto laten komen. Kwam er toch een auto aanrijden :o keek even intimiderend in mijn richting en draaide weer om, om naar de andere auto's te gaan. Omdat ik Tammo toen al uit de auto had ben ik toch een stuk gaan wandelen, de bossen in dus van de auto's weg, maar echt heel fijn voelde dat niet.
Wijze les voor een volgende keer. Staan er auto's dan draai ik om. Niet omdat ik vind dat ik daar dan niet moet kunnen wandelen maar ik hoef het natuurlijk ook niet op te zoeken.

Eelke je kan het natuurlijk altijd een keer met Joep testen. Laat een niet (zo) bekende van Joep je een keer opwachten en wat dreigend op je aflopen. Dan heb je misschien een indicatie wat Joep doet ;)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Of je leert hem op commando blaffen? Een vriendin van mij heeft een grote zwarte hond die op commando 'luid' de waffel open trekt. Bijzonder effectief ;)
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Siberienne schreef:Of je leert hem op commando blaffen? Een vriendin van mij heeft een grote zwarte hond die op commando 'luid' de waffel open trekt. Bijzonder effectief ;)

Ja, blaffen maakt indruk, da's waar. Als ik de bal gooi blaft mijn hond zo hard dat er regelmatig mensen zowat van hun fiets vallen, zo schrikken ze. Een klein hondje met een hoop lawaai en dat kan ook heel intimiderend zijn. Weten ze veel dat ze totaal ongevaarlijk is! ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Heb ik ook al aan gedacht, maar hij blaft eigenlijk bijna nooit. Dus hoe ik hem dat aan moet leren? :???:
Misschien moet ik hem maar als herder aan verkleden ofzo ;D

Tot nu toe zegt eigenlijk niemand dat het een heel slecht idee is om zo te gaan lopen, dus dat stelt me al wel gerust. Als ik het niet vertrouw iemand bellen of doen alsof, is ook wel een goede tip. Mijn telefoon heb ik altijd bij, ik moet er niet aan denken dat er onderweg wat gebeurt (ik of een hond verstapt zich) en je kunt het bos niet uit.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik ken mensen die blaffen op commando hadden gezet en die gaven als commando iets van aanvallen of bijten ofiets. Was ook erg effectief. [emoji6]

Kinnie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kinnie »

hannabelgje schreef:Ik ken mensen die blaffen op commando hadden gezet en die gaven als commando iets van aanvallen of bijten ofiets. Was ook erg effectief. [emoji6]

Da's nog geen gek idee!

Ik loop met best een aantal honden, in het bos lopen ze los, en daar voel ik me ook wel veilig. Al loop ik er natuurlijk enkel overdag als het licht is... Heb wel eens gehad dat ik een ander deel in ging van het bos en zo ongeveer verdwaald was, dus niet op tijd voor donker het bos weer uit was... Ja dan lijn ik mijn honden aan omdat dat net iets veiliger voelt. Hier in de wijk voel ik me niet onveilig in het donker, al ga ik dan ook geen hele grote wandelingen maken...
Heb wel altijd deo in mijn tas zitten, niet zozeer hiervoor, maar nu ik dit topic lees bedenk ik het me.

Hier dan ook blonde honden die vrolijk en blij zijn, maar toch... denk ik dat Jip best wel eens beschermend kan zijn als hij is aangelijnd en een vreemde die vreemd doet komt heel dichtbij... Ik weet het niet, maar denk dat dat best eens zou kunnen
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

hannabelgje schreef:Ik ken mensen die blaffen op commando hadden gezet en die gaven als commando iets van aanvallen of bijten ofiets. Was ook erg effectief. [emoji6]

Ja maar als woefje dan inderdaad bijt heb je juridisch gezien wel een heel groot probleem. Je mag je hond niet ophitsen te bijten en leg jij maar eens uit dat commando "Bijt" eigenlijk commando blaf is als hondjelief hap heeft gezet.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ik heb dat gevoel ook een tijd gehad toen Jane wegviel en ik alleen nog met Charlie de poedel liep. Nu moet ik er wel bij zeggen dat toen ik nog in de polder woonde ik alleen 's avonds laat dat gevoel had. Hier in Deventer meer.

Echter heeft Charlie laten zien dat hij enorm waaks en beschermend kan zijn, iets wat ik echt nooit had verwacht van die stuiterende blije krullenbol, dus ze kunnen je echt wel versteld doen staan.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hij heeft een keer bijna de klusjesman die de badkamer deed gepakt. Die kwam hier al een week over de vloer en dacht wel even binnen te kunnen stappen (op zich niet gek, na een week 3 keer per dag hier in de kamer te pauzeren) toen stond Joep ineens met zijn kop laag en rughaar omhoog. 5 seconden, tot hij zag wie het was en dat ie zijn lunchbox bij had. Dus ergens zit het er wel in ja.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: In je eentje lopen

Kaela schreef:

Ja maar als woefje dan inderdaad bijt heb je juridisch gezien wel een heel groot probleem. Je mag je hond niet ophitsen te bijten en leg jij maar eens uit dat commando "Bijt" eigenlijk commando blaf is als hondjelief hap heeft gezet.
Daar heb je een puntje [emoji16]

Elvira
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Elvira »

Ik ga elke ochtend met mijn 2 goldens het bos in voordat ik naar mijn werk ga. In december en januari is het dan (zeker het eerste deel) donker. Ik voel me eigenlijk nooit onveilig en ik denk dat als er echt iemand kwaad in de zin heeft, mijn honden me wel beschermen (hoewel het echte allemansvrienden zijn). Ik kom eigenlijk alleen vrouwen met honden tegen 's morgens.
Lil

Bericht door Lil »

eelke schreef:Hij heeft een keer bijna de klusjesman die de badkamer deed gepakt. Die kwam hier al een week over de vloer en dacht wel even binnen te kunnen stappen (op zich niet gek, na een week 3 keer per dag hier in de kamer te pauzeren) toen stond Joep ineens met zijn kop laag en rughaar omhoog. 5 seconden, tot hij zag wie het was en dat ie zijn lunchbox bij had. Dus ergens zit het er wel in ja.
Dan zou ik mij niet al te ongerust maken.
Hoewel ik je gevoel snap, zot de waaksheid er dus duidelijk in.

Plaats reactie