Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ik poets mijn tanden met kindertandpasta. Daarvan hoef ik alleen te kokhalzen, niet te kotsen. Hij is veel zoeter.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik heb wel eens per ongeluk de tuttifruttiprodent van Vera gepakt, maar dat vind ik helemaal smerig.
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

Met je levendige omschrijvingen breng je herinneringen bij me terug Koek. Geen tweeling maar wel drie kinderen binnen drie jaar en heel bewust voor gekozen.
Waar ik niet voor gekozen had waren de gewichten, 9, 9,5 en bijna 10 pond. Wat een ongemak. 's Middags "rusten"op de bank bij de derde met twee ondernemende peuters om je heen. Ook mijn man ging elke dag gewoon naar z'n werk. Geen extra hulp maar gewoon roeien met de riemen die je hebt.
Nou had ik verder geen gezondheidsproblemen en ik begrijp dat jij die wel hebt? Is er op die manier geen mogelijkheid voor hulp in je huishouden?
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

De gewone huishoudelijke klussen heb ik aan mn moeder uitbesteed. Voelt heel raar, want zij is ook geen 20 meer, maar 60+er, maar ze heeft er geen last van. Vanuit de gemeente hoef ik niet te rekenen op hulp vanuit de wmo en toch zeker niet voor iets als een zwangerschap. Verder heeft Vera een stoomcursus zelfstandigheid gehad en dat gaat eigenlijk best goed. Ze kleedt zichzelf met beetje hulp aan, klimt zelf op de verschoontafel, doet zelf lichten aan en uit en heeft als taakje de vaatwasser leeghalen en opruimen. Koken gaat haar ook steeds beter af, bij de macaroni van vorige week hoefde ik alleen het eea in de pan te gooien, roeren deed zij en ze had zelf op eigen initiatief een bouillionblokje in de goede pan gegooid.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Fedde was ook heel goed in de was! Ik zocht het uit en hij deed het in de machine en van de machine in de droger of hij schoof de mand met natte was als een boot door het huis naar het droogrek. Scheelde mij bukken en sjouwen en op deze leeftijd vinden ze helpen heel leuk!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb geen vinger meer over, maar het is gelukt!

Afbeelding
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

koekje schreef:De gewone huishoudelijke klussen heb ik aan mn moeder uitbesteed. Voelt heel raar, want zij is ook geen 20 meer, maar 60+er, maar ze heeft er geen last van. Vanuit de gemeente hoef ik niet te rekenen op hulp vanuit de wmo en toch zeker niet voor iets als een zwangerschap. Verder heeft Vera een stoomcursus zelfstandigheid gehad en dat gaat eigenlijk best goed. Ze kleedt zichzelf met beetje hulp aan, klimt zelf op de verschoontafel, doet zelf lichten aan en uit en heeft als taakje de vaatwasser leeghalen en opruimen. Koken gaat haar ook steeds beter af, bij de macaroni van vorige week hoefde ik alleen het eea in de pan te gooien, roeren deed zij en ze had zelf op eigen initiatief een bouillionblokje in de goede pan gegooid.
Wow, wat knap van je kleine meid.
Sterkte nog met de 2e helft. Gelukkig dat je ma je nog kan helpen ondanks haar 60 ++
Pauline schreef:Ik heb geen vinger meer over, maar het is gelukt!

Afbeelding
Hij is leuk!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Pauline schreef:Ik heb geen vinger meer over, maar het is gelukt!

Afbeelding
Geweldig! :D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Nichtje vond hem ook erg leuk! Ze appte me of ik kon breien, ja dat kan ik. Goed, stuurde een plaatje. Euhhhh da's niet breien, da's haken!

Grote grijns en de vraag: kun je dat ook? Ja, dat kan ik ook! Oh Pauline wat kun je toch veel.... ::) ;D
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

ik vind hem ook leuk!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

koekje schreef:ik vind hem ook leuk!
Nou Bassie en Adriaan stonden al op de lijst..... Maar omdat ik niet weet of Bassie en Adriaan J&J of M&M of M&J worden, zat ik nog een beetje met de kleuren.
Bovendien worden ze in juli geboren en moeten ze dan ook een mutsje op? Of moet ik groter haken zodat ze het mutsje vanaf oktober/november op kunnen?

En Vera? Wil zij er ook één?
MargaS
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MargaS »

koekje schreef:De gewone huishoudelijke klussen heb ik aan mn moeder uitbesteed. Voelt heel raar, want zij is ook geen 20 meer, maar 60+er, maar ze heeft er geen last van. Vanuit de gemeente hoef ik niet te rekenen op hulp vanuit de wmo en toch zeker niet voor iets als een zwangerschap. Verder heeft Vera een stoomcursus zelfstandigheid gehad en dat gaat eigenlijk best goed. Ze kleedt zichzelf met beetje hulp aan, klimt zelf op de verschoontafel, doet zelf lichten aan en uit en heeft als taakje de vaatwasser leeghalen en opruimen. Koken gaat haar ook steeds beter af, bij de macaroni van vorige week hoefde ik alleen het eea in de pan te gooien, roeren deed zij en ze had zelf op eigen initiatief een bouillionblokje in de goede pan gegooid.
Je boft maar met zo'n hele echte mini-koek :)
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Dit lijkt me het geschikte draadje voor m'n vraag ;D
Waarom is er speciale kinder probiotica? Omdat het kan of hebben ze echt een andere variant nodig? Gaat om een kindje van bijna 4 met 2 ab kuren achter de kiezen dus wat probiotica is wel op z'n plaats ;)
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Volgens mij omdat het kan. Voor kleine baby;s kan een andere (speciale) variant mogelijk zinvol zijn, als de baby geflest wordt ipv tiet krijgt. Kind van 4 is meestal van de tiet af en eet sowieso met de pot mee.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Hij is inderdaad al een aantal jaar van de tiet af ;D

Plaats reactie