Welke borstel voor een langharige hond
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Welke borstel voor een langharige hond
Ik heb ook hulp van manlief dus kan ik ook makkelijk groters doen. Gek genoeg zijn 9 van de 10 groters ook hartstikke braaf eigenlijk. Soms vraag ik hulp met in bad zetten maar verder lukt het me zelf prima. Alles kan omhoog en omlaag. Newfs vind ik fantastisch. Doe ze dolgraag. Maar ik heb er weleens mijn rug op vergriept dus ben tegenwoordig voorzichtiger.
-
Marjolijn1080
- 2-sterren

Ik weet niet waar je vandaan moet komen maar als ik in april gestart ben met mijn eigen Trimsalon ( werk nu in een andere Trimsalon) is je herder welkom hoor.sentinel1984 schreef:We hebben onze vorige hond inderdaad laten wassen (kan bij Ranzijn voor €15 voor zo'n grote hond)
Trimmer hebben we geprobeerd maar er zijn heeeel weinig trimmers die zo'n grote hond willen doen.
Ik wil ook een borstel voor "dagelijks" gebruik. Overigens niet dat ik een hond dagelijks wil borstelen (verre van dat) alleen als ze eens heeft gezwommen of een actie uit heeft gehaald waarna borstelen wel moet.
Qua advies borstel zou ik voor de paarse les poochs borstel gaan, grove kam en de waterblazer.
Mocht je nog meer advies nodig hebben mag je altijd even contact met me zoeken, ik help je graag.
Ik heb er nog wel een paar in de aanbiedingbloemetje schreef:Ik heb ook hulp van manlief dus kan ik ook makkelijk groters doen. Gek genoeg zijn 9 van de 10 groters ook hartstikke braaf eigenlijk. Soms vraag ik hulp met in bad zetten maar verder lukt het me zelf prima. Alles kan omhoog en omlaag. Newfs vind ik fantastisch. Doe ze dolgraag. Maar ik heb er weleens mijn rug op vergriept dus ben tegenwoordig voorzichtiger.
Nou de meeste doen idd geen newfs. Waarom? Heel veel trimsters zitten met rugklachten en een newf is arbeidsintensief, en zwaar, dus idd kun je je makkelijk vertillen. Dat zijn echt de voornaamste redenen die ik hoorde. Daar komt dan bij dat als een trimster een hele dag met je hond bezig is geweest en dan 100 euro vraagt, het te duur bevonden wordt....kun je een hoop kleinere hondjes voor doen
O man kom brengen. Mijn hele gezin komt dan even knuffelen! We zijn dik newfie fan.en dat zeg ik heb er ook een keertje rugklachten van gehad (lang leve de chiropractor). Een newf in bad duwen kan niet!
En als mensen het te duur vinden gaan ze maar een deurtje verder hoor. Ik kan daar gelukkig heel makkelijk in zijn en doe het grotendeels voor mijn plezier.
En als mensen het te duur vinden gaan ze maar een deurtje verder hoor. Ik kan daar gelukkig heel makkelijk in zijn en doe het grotendeels voor mijn plezier.
- Angelique
- 5-sterren

Ik had er hier eentje...goed beestje hoor, maar woog tegen de 100 kilo en meneer ging liggen als het 'm uitkwam en kwam dan niet meer overeind. Nah, ga er maar aan sjorrenKaio schreef:Ik heb er nog wel een paar in de aanbieding![]()
Nou de meeste doen idd geen newfs. Waarom? Heel veel trimsters zitten met rugklachten en een newf is arbeidsintensief, en zwaar, dus idd kun je je makkelijk vertillen. Dat zijn echt de voornaamste redenen die ik hoorde. Daar komt dan bij dat als een trimster een hele dag met je hond bezig is geweest en dan 100 euro vraagt, het te duur bevonden wordt....kun je een hoop kleinere hondjes voor doen
Lol nee dat schiet niet op danAngelique schreef:Ik had er hier eentje...goed beestje hoor, maar woog tegen de 100 kilo en meneer ging liggen als het 'm uitkwam en kwam dan niet meer overeind. Nah, ga er maar aan sjorren
Meestal werkt het als ik doe alsof ik erg boos ben en dreig dat de baas zal bellen
Angelique schreef:Ik had er hier eentje...goed beestje hoor, maar woog tegen de 100 kilo en meneer ging liggen als het 'm uitkwam en kwam dan niet meer overeind. Nah, ga er maar aan sjorren
verkeerde aanpak hoor.
* Hoog stemmetje : ooh kijkes! Koekje! en dan wegrennen
bloemetje schreef:Lol nee dat schiet niet op dan. Sjorren heb ik afgeleerd.
Meestal werkt het als ik doe alsof ik erg boos ben en dreig dat de baas zal bellen. En anders lig je maar de groeten.. maar ik heb echt serieus mazzel met mijn grotere klantjes hoor ik al!
Ook een optie
wij dreigen meestal een ananas ergens in te euh ......
Woon je vast niet in de buurt denk ik.bloemetje schreef:O man kom brengen. Mijn hele gezin komt dan even knuffelen! We zijn dik newfie fan.en dat zeg ik heb er ook een keertje rugklachten van gehad (lang leve de chiropractor). Een newf in bad duwen kan niet!![]()
Oja borstels... sorry.
Ikzelf heb een uitgebreide collectie, de pennenkammen (in harkvorm) en de activet paarse borstel zijn mijn favorieten. Heb ook een rode activet borstel voor meer vilten.
Als je wegrent ligt rennen ze straks met tafel en al achter je aan
Nope niet in de buurt..
Nope niet in de buurt..
- Angelique
- 5-sterren

Zijn mensenmoeder bleef erbij en als zij dit ging doen wilde meneer nog wel eens opstaan. Maar deze was dus verplicht met aanwezigheid eigenaar. Vond zij ook prima, want ze kende haar hondje door en door en wist dat hij dit ging flikkenKaio schreef:verkeerde aanpak hoor.![]()
* Hoog stemmetje : ooh kijkes! Koekje! en dan wegrennen
-
sentinel1984
- 2-sterren

Newfoundlanders zijn wel het dubbele van een ODH maar toch kan ik omgeving van Amersfoort hebben wij met onze vorige hond geen trimmer vinden.
Daarom waren wij blij met de komst van Ranzijn in Amersfoort.
Voor weinig geldt de hond laten wassen en dat scheelde behoorlijk wat in de rui.
Ik zat net net te kijken naar activet borstels en die zijn behoorlijk aan de prijs. Wat ik begrijp, het geld waard dus ik ga mij er in verdiepen
Daarom waren wij blij met de komst van Ranzijn in Amersfoort.
Voor weinig geldt de hond laten wassen en dat scheelde behoorlijk wat in de rui.
Ik zat net net te kijken naar activet borstels en die zijn behoorlijk aan de prijs. Wat ik begrijp, het geld waard dus ik ga mij er in verdiepen
Ik gebruik ook activet borstels. Heb ze al jaren. Toen heten ze les pooches. En ja ze zijn duur maar ik heb nog nooit een nieuwe gekocht.