Geluksmomentje van de dag

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Geluksmomentje van de dag

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Naast mij ligt meneer Spot gelukzalig te kluiven; het is lastig voor hem iets en vinden wat stevig genoeg is, lekker genoeg voor meneer kieskeurig maar weinig kans op darmproblemen. Hij heeft nu een churpi gekregen https://www.eko4petz.nl/c-3548434/churpi/ en hopelijk gaat dat goed. Lekker en stevig zijn ieder geval gelukt (two out of three ain't bad) nu even duimen dat de darmen niet protesteren
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Siberienne schreef:Naast mij ligt meneer Spot gelukzalig te kluiven; het is lastig voor hem iets en vinden wat stevig genoeg is, lekker genoeg voor meneer kieskeurig maar weinig kans op darmproblemen. Hij heeft nu een churpi gekregen https://www.eko4petz.nl/c-3548434/churpi/ en hopelijk gaat dat goed. Lekker en stevig zijn ieder geval gelukt (two out of three ain't bad) nu even duimen dat de darmen niet protesteren

Fijn dat hij zo geniet! Hopelijk bevalt het zijn darmen ook :)
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

jasmijn schreef:Ze kan zitten :D

Kijk maar:

IMG_1063.JPG
Wat hebben jullie toch een stralend spruitje... :-*
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Ik deed vanmorgen mijn ogen open en zag een eekhoorn :)
Hij probeerde uit de vogelbuis te eten, maar dat lukte niet. Dus maar gauw een eekhoornvoederhuisje kopen :D
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Kiraly schreef:Wat een heerlijk kindje en hoe leuk als ze gaan zitten. Gaat het omrollen ook al zo vlug?
Ja dat kan ze nu al meer dan een maand, beiden kanten op :cool:
Ze tijgers ook al redelijk en ze heeft besloten dat 5 maanden oud genoeg is om te gaan eten ::)

Ik wou wachten tot 6 maanden maar mevrouw trekt gewoon het eten uit je handen :o
Dus krijgt ze nu helen stukken fruit om op te sabbelen zo dat ze niet te veel binnen krijgt maar toch al kan proeven.
Dat is een zeer geslaagd concept, ze vind alles echt heerlijk!
Ik voorzie geen problemen met eten in de toekomst :biggrin2:
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

jasmijn schreef:Ja dat kan ze nu al meer dan een maand, beiden kanten op :cool:
Ze tijgers ook al redelijk en ze heeft besloten dat 5 maanden oud genoeg is om te gaan eten ::)

Ik wou wachten tot 6 maanden maar mevrouw trekt gewoon het eten uit je handen :o
Dus krijgt ze nu helen stukken fruit om op te sabbelen zo dat ze niet te veel binnen krijgt maar toch al kan proeven.
Dat is een zeer geslaagd concept, ze vind alles echt heerlijk!
Ik voorzie geen problemen met eten in de toekomst :biggrin2:
Dat schiet lekker op ;D
Leuk dat ze al zo'n smulpaap is :)
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Vincent grijpt ook al naar het eten hoor. Omdat iedereen eet, ook grote broer, wil hij ook. Maar hij mag nog niet van mij, hij verslikt zich ook nog veel te snel. Binnen een week of zo mag hij ook wel eens proeven, das vroeg genoeg. Tis ook omdat ze tandjes krijgen dat ze persé alles in de mond willen stoppen hoor, das niet noodzakelijk willen eten.
Maar op schoot aan tafel is al lang niet meer te doen. Handen die naar mn eten graaien waar ik het dan kan van gaan aflikken. En gewoon absoluut niet meer stilzitten. Dus die zit al een tijdje gewoon in de kinderstoel aan tafel.

Los zitten kan hij ook, en vrij lang, maar hij heeft er weinig interesse in. Hij wil altijd net dat speeltje dat iets te ver ligt en laat zich dan op zijn zij vallen. Dat vind hij handiger om te spelen... ::)
Rollen kan hij wel nog niet goed. Hij weet nog met zijn armen geen blijf. Naar de buik dan blijft eentje onder hem vastzitten en op de rug zit die ene ook in de weg. Half op buik en dan terug lukt dus wel, maar dat wil hij dan uiteraard niet. :biggrin2:
Eens het kwartje valt waar die armen heen moeten, zal hij er wel mee weg zijn.
Op zijn rug ligt hij wel steeds in rondjes te draaien. Op zijn buik komt hij minder van zijn plek.
Vannacht kreeg hij grote honger en vergiste zich van ouder. Draaide zich een kwart en met wijdopen mond en graaiende handjes viel hij op zijn papa aan. Die wist even niet wat hem overkwam. ;D
pearlsofpassion
Moderator

Mijn grootste geluksmomentje vandaag was trouwens toen ik vanmorgen Vincent plots met een speeltje zag spelen waarvan ik zeker was dat het een aantal minuten eerder nog in een tas zat waar hij met geen mogelijkheid bij kon.
Laurens heeft het dus uit de tas gehaald en aan zijn kleine broer gegeven. :smitten:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

pearlsofpassion schreef:Mijn grootste geluksmomentje vandaag was trouwens toen ik vanmorgen Vincent plots met een speeltje zag spelen waarvan ik zeker was dat het een aantal minuten eerder nog in een tas zat waar hij met geen mogelijkheid bij kon.
Laurens heeft het dus uit de tas gehaald en aan zijn kleine broer gegeven. :smitten:

Nu is het voor ons dus wachten op een geluksmomentje voor ons; het moment waarop hij stiften oid aan Vincent geeft en daar dan de foto's van :biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

eelke schreef:Nu is het voor ons dus wachten op een geluksmomentje voor ons; het moment waarop hij stiften oid aan Vincent geeft en daar dan de foto's van :biggrin2:
Eerst zelf stiften krijgen. Daar kan je als peuter ook gekke dingen mee uithalen... ::) Ik denk dat we daar maar toezicht op houden.

Mijn kleine broer heeft ooit de muren versiert met lijmstift (Pritt). Dat is kleurloos dus je ziet dat niet, maar na een tijdje wordt dat stofgrijs.. ::) :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

pearlsofpassion schreef: Vannacht kreeg hij grote honger en vergiste zich van ouder. Draaide zich een kwart en met wijdopen mond en graaiende handjes viel hij op zijn papa aan. Die wist even niet wat hem overkwam. ;D
;D ;D
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

pearlsofpassion schreef: Vannacht kreeg hij grote honger en vergiste zich van ouder. Draaide zich een kwart en met wijdopen mond en graaiende handjes viel hij op zijn papa aan. Die wist even niet wat hem overkwam. ;D
;D ;D ;D ;D ;D

Elza wil wel eens mijn boven arm pakken of zo, maar papa heeft ze tot nu toe nog met rust gelaten :biggrin2:
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ook een geluksmomentje; HD, ED en rug foto's van Harry laten maken. En toch vond ik de ED foto's wat spannend na het manken met groeipijn. Maar alles keurig, ellebogen wel wat ruimte, niet mooi aangesloten maar niet noemenswaardig qua afwijking; HD A en rug ook keurig. Omdat het geen officieel ras is mag de DA zelf de foto's beoordelen en weten we dus ook meteen de uitslag.
We hebben wat dat betreft dus een gezond hondje!
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

constance.blokzijl schreef:Ook een geluksmomentje; HD, ED en rug foto's van Harry laten maken. En toch vond ik de ED foto's wat spannend na het manken met groeipijn. Maar alles keurig, ellebogen wel wat ruimte, niet mooi aangesloten maar niet noemenswaardig qua afwijking; HD A en rug ook keurig. Omdat het geen officieel ras is mag de DA zelf de foto's beoordelen en weten we dus ook meteen de uitslag.
Dat is fijn! gefeliciteerd :-*
pearlsofpassion
Moderator

constance.blokzijl schreef:Ook een geluksmomentje; HD, ED en rug foto's van Harry laten maken. En toch vond ik de ED foto's wat spannend na het manken met groeipijn. Maar alles keurig, ellebogen wel wat ruimte, niet mooi aangesloten maar niet noemenswaardig qua afwijking; HD A en rug ook keurig. Omdat het geen officieel ras is mag de DA zelf de foto's beoordelen en weten we dus ook meteen de uitslag.

Wat leuk!

Plaats reactie