BPWR: stinkende tas

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR: stinkende tas

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lazy Garfield schreef:Even offtopic, ik heb ook iets besteld bij Aliexpress. Duurt dat echt zo lang, als ik op track order klik op de site hangt het vliegtuig nu al tien dagen boven de oceaan op weg naar Nederland.
Bij mij zijn ze vaak al wel 4 weken in Nederland voordat ik ze ontvang.... Duurt soms heel lang, soms gaat het verrassend snel. Heb mijn bakvorm b.v. binnen 10 dagen thuis ontvangen.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

eelke schreef:
Jaaa mijn record is een half jaar! Waren ze intussen al zo vriendelijk geweest een nieuw pakketje op te sturen, maar het 'eerste' pakketje kwam dus alsnog na een half jaar aan.
Ooh, dan valt mijn 4,5 maand nog mee.... Begin november iets bestelt, dinsdag binnen gekregen [emoji16]

OT; normaal gaat de geur wel weg als je het gebruikt Pauline. Leuke tas hoor!
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pauline schreef:Hij komt van Ali..., dus ja uit China. Ik dacht eerst dat het varkensleer was.... Maar als gaan gebruiken de oplossing kan zijn, dan ga ik dat toch maar doen! Mocht ik het in huis niet volhouden met dat "kreng" dan hang ik haar 's nachts wel gewoon in de garage..... ;D

Ja keileuk vind ik ook!!!

Iemand opperde ook nog tussen de koffiebonen leggen, iemand dat ooit weleens geprobeerd?
Maar je weet het niet zeker??
Als ik naar de foto kijk doet het mij helemaal niet aan leer denken namelijk. Het patroon oogt niet natuurlijk. Maar ik kan het mishebben uiteraard.
Maar elke leersoort heeft zijn eigen patroon van haarkanalen waaraan je het kunt herkennen. Dat heb ik ooit van mijn vader geleerd die leerbewerker was. Die kon je een lapje leer voor zijn ogen houden en dan kon hij feilloos zeggen van welk dier het afkomstig was. Anderen hebben er een microscoop voor nodig, maar met een loepje redt je het als leek ook wel. Kijk eens hier bijv. voor het patroon van varkensleer:

http://www.leder-info.nl/index.php/Varkensleer

Als het om een leer- of misschien een vieze looilucht gaat zou ik het invetten met leerolie. Paardensportwinkels verkopen die. Misschien helpt dat.
Als het om kunststof gaat, zou ik er gewoon spons uit een sopje overheen halen. :biggrin2:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Om te beginnen is de tas op het plaatje een voorbeeld.... ;D Dit is mijn tas:
tas.jpg
Er staat bij de beschrijving dat het echt leer is en dat is het ook wel. Het is echt een prachtige tas en ik ga hem gewoon gebruiken. Ik laat jullie weten of de lucht verdwijnt.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Ik heb welens gehoord at mensen hun tas goed inpakten en een nachtje in de vriezer deden. Werkt ook goed voor stinkende schoenen dus waarom niet voor een tas.

Ik heb in mijn cowboybag een poosje zo'n ei gehad voor koelkastluchtjes en daarna er een hele tijd een geurzakje in gehad. De geur is er nu redelijk uit, maar ik gebruik hem ook vrij veel.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik hoor zo veel over Ali! Maar wat is het nou precies? Je koopt daar toch van particulieren ofzo?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Jantina schreef:Ik hoor zo veel over Ali! Maar wat is het nou precies? Je koopt daar toch van particulieren ofzo?
Nee hoor gewoon bij bedrijven.

Dit is de link: https://nl.aliexpress.com/
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pauline schreef:Om te beginnen is de tas op het plaatje een voorbeeld.... ;D Dit is mijn tas:

tas.jpg

Er staat bij de beschrijving dat het echt leer is en dat is het ook wel. Het is echt een prachtige tas en ik ga hem gewoon gebruiken. Ik laat jullie weten of de lucht verdwijnt.
De jouwe is veel mooier :D
Het lijkt inderdaad echt. Ik heb eigenlijk nog nooit iets van varkensleer in handen gehad en heb geen idee dus of dat anders ruikt dan iets van rund- of kalfsleer.
Het kan natuurlijk ook afkomstig zijn van de gebruikte verfstoffen?
Bij nader inzien denk ik dat leerolie geen goed idee is omdat dat volgens mij niet helemaal blank is. Blank leervet zou dan een betere optie zijn. Maar er iets indoen dat een aangenaam geurtje afgeeft is wel het gemakkelijkste.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Pauline schreef:Bij mij zijn ze vaak al wel 4 weken in Nederland voordat ik ze ontvang.... Duurt soms heel lang, soms gaat het verrassend snel. Heb mijn bakvorm b.v. binnen 10 dagen thuis ontvangen.

Wat schetst mijn verbazing: De track en trace klopte blijkbaar niet want het pakketje lag al in de bus.
Op 23-februari besteld!!
Die leeg ik niet iedere dag dus kan er al wel een paar dagen ingelegen hebben.
Ga daar wel vaker bestellen, erg goedkoop en het werkt blijkbaar.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lazy Garfield schreef:Wat schetst mijn verbazing: De track en trace klopte blijkbaar niet want het pakketje lag al in de bus.
Op 23-februari besteld!!
Die leeg ik niet iedere dag dus kan er al wel een paar dagen ingelegen hebben.
Ga daar wel vaker bestellen, erg goedkoop en het werkt blijkbaar.
Daar moet je ook niet naar kijken heb je niks aan :P
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Martine-Tom schreef:Daar moet je ook niet naar kijken heb je niks aan :P
:D :D
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Lieve allemaal, bedankt voor jullie duw in mijn rug! Ik heb de tas ingeruimd, omgehangen en vanaf vandaag gewoon gebruikt. En ik ruik niets..... ::) ::) ::) Ja als ik hem onder mijn neus houd, maar dat doe ik niet zo vaak. Tas is helemaal gevoerd van binnen, dus de binnenkant ruikt niet. Het is gewoon de buitenkant en dat ruik je buiten niet.... :P :biggrin2:

En er hebben al zeker 10 mensen gezegd: "Wat een leuke tas, echt iets voor jou!". :)

En dat voor € 30,- inclusief verzendkosten. Het is gewoon onvoorstelbaar eigenlijk.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Super! :)
Gelukkig is het niet zo gegaan als met mijn hondenmand :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

:D Geweldig zo!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Wat is er met je hondenmand Eef?

Enne.... Mijn tas is toch best een beetje groot, dus in ieder geval iets kleiners besteld:
Aequeen-vrouwen-messenger-tassen-lederen-patchwork-diamant-bloem-crossbody-tas-kwasten-schoudertassen-voor-vrouwen-willekeurige-kleur.jpg_640x640.jpg
Aequeen-vrouwen-messenger-tassen-lederen-patchwork-diamant-bloem-crossbody-tas-kwasten-schoudertassen-voor-vrouwen-willekeurige-kleur.jpg_640x640.jpg (266.29 KiB) 1716 keer bekeken

Plaats reactie