Hij is onderweg!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nog anderhalve week - druk met de voorbereidingen!!

Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Eef+doggies schreef:Nog maar een weekje :D
Hoe staat het met de voorbereidingen?

Heb je hem via een stichting geadopteerd?
De voorbereidingen gaan goed!
Over een paar dagen wordt een hele lading beginnersbotten geleverd, dan is de vriezer weer nokkievol - check!
Homeopathische thuja-korrels besteld ivm (over)vaccinatie - check!
Urine pH stripjes om te controleren of hij niet te zure urine maakt met het oog op uraten - check!
Gierende zenuwen - check!

Nee, geen stichting deze keer, het is een particuliere dame die voor spaanse honden bemiddelt. Onze eerste facebook-hond ::)
Nou ja, beter dan marktplaats denk ik dan maar. En het maakt natuurlijk ook niet zo veel uit - het is een gedumpte hond die een nieuw huis nodig heeft, dus waarom niet bij ons.
Hij paste perfect is het gewenste profiel: reu, goed met andere honden, niet te jong, geen windhond deze keer, niet te klein en niet te groot. En niet te ernstig getraumatiseerd in verband met Nuria.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Spikkelneus schreef:De voorbereidingen gaan goed!
Over een paar dagen wordt een hele lading beginnersbotten geleverd, dan is de vriezer weer nokkievol - check!
Homeopathische thuja-korrels besteld ivm (over)vaccinatie - check!
Urine pH stripjes om te controleren of hij niet te zure urine maakt met het oog op uraten - check!
Gierende zenuwen - check!

Nee, geen stichting deze keer, het is een particuliere dame die voor spaanse honden bemiddelt. Onze eerste facebook-hond ::)
Nou ja, beter dan marktplaats denk ik dan maar. En het maakt natuurlijk ook niet zo veel uit - het is een gedumpte hond die een nieuw huis nodig heeft, dus waarom niet bij ons.
Hij paste perfect is het gewenste profiel: reu, goed met andere honden, niet te jong, geen windhond deze keer, niet te klein en niet te groot.

Goede voorbereiding is het halve werk :biggrin2:

Lief dat die dame zich inzet voor gedumpte honden.

Sterkte met de zenuwen :-*
janninneee
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door janninneee »

Wat leuk! K heb hem heel vaak voorbij zien komen! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

janninneee schreef:Wat leuk! K heb hem heel vaak voorbij zien komen! Gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ja, dankjewel! Ze zei al dat hij inderdaad iets van 6000x gedeeld was!? Ze heeft ook heel veel adoptieaanvragen gehad, maar allemaal net zo hard weer afgewezen. Strenge selectiecriteria - dus ik ben stiekem wel een beetje trots op ons ;)
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Hij is onderweg!!!

Tungsten zit in het busje en is onderweg. Nu maar uren aftellen tot morgen begin van de avond.....
En ik kreeg net het fijne bericht dat hij geen 5 jaar oud is, maar over 3 maanden al 9 (negen!) wordt :-X
Nou ja, geeft niks. Ik ben ook gek op ouwe sokken!
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Re: Hij is onderweg!!

Bericht door Border Bandit »

Spannend!!!!

Leuk hoor, nu is het écht begonnen he!?
Nog eventjes en je kunt hem live bewonderen.

Tje, dat verschil in leeftijd geeft toch even een dompertje zeg!?
Tungsten blijft dezelfde natuurlijk, maar je weet dat hij waarschijnlijk minder lang bij jullie zal zijn dan verwacht.

Heel veel geluk samen! :)
We lezen wel hoe het gaat.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Re: Hij is onderweg!!!

Bericht door frodo quin »

Spikkelneus schreef:Tungsten zit in het busje en is onderweg. Nu maar uren aftellen tot morgen begin van de avond.....
En ik kreeg net het fijne bericht dat hij geen 5 jaar oud is, maar over 3 maanden al 9 (negen!) wordt :-X
Sterkte met het wachten :)

Op zich geen probleem dat hij wat ouder is, maar persoonlijk zou ik wel lastig zijn omdat ik juiste info heel belangrijk vind.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Border Bandit schreef:Spannend!!!!

Leuk hoor, nu is het écht begonnen he!?
Nog eventjes en je kunt hem live bewonderen.

Tje, dat verschil in leeftijd geeft toch even een dompertje zeg!?
Tungsten blijft dezelfde natuurlijk, maar je weet dat hij waarschijnlijk minder lang bij jullie zal zijn dan verwacht.

Heel veel geluk samen! :)
We lezen wel hoe het gaat.
:???: das wel ff een verschilletje...naar dat ze daar zo laat mee komen, zou ik toch even not amused over zijn...

Sterkte met wachten en vast veel plezier!!
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Spikkelneus schreef:Tungsten zit in het busje en is onderweg. Nu maar uren aftellen tot morgen begin van de avond.....
Voor Tungsten wel heel fijn dat hij bij jullie mag komen maar ik houd persoonlijk niet van dit soort "grapjes". Bij aankomst even langs de da voor een zeer uitgebreide check up. Veel succes met de zenuwen en het komt vast en zeker helemaal goed.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ook niet erg netjes om daar nu mee aan te komen :(

Maar het maakt de liefde er niet minder om. Heel veel sterkte met de laatste uurtjes wachten!
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Fijn dat hij onderweg is en wat zullen jullie dadelijk blij zijn met hem! Maar wel knap lullig om op het laatste nippertje te vertellen dat hij al 9 is, als je zo kritisch bent op de mensen bij wie je een hond plaatst zou je net zo kritisch op jezelf moeten zijn en de juiste informatie moeten verstrekken.
nikèdog2000
5-sterren
5-sterren

Bericht door nikèdog2000 »

fijn dat hij toch welkom is
ik denk persoonlijk dat die stichtingen die een adoptie gezin zoeken niet altijd de waarheid vertellen
over het karakter en zo
als je de beschrijvingen leest zijn het allemaal gezonde en vrolijke honden
en daar twijfel ik heel sterk aan
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spannend!

Nou vind ik je echt ontzettend lief hoor, maar ik vind het echt schandelijk dat een hond van 9 als hond van 5 wordt aangeboden. Ze hebben echt ontzettende mazzel met jou. Of gokken ze erop dat de meeste hier geen stampij over gaan maken? Komt de betrouwbaarheid van de tent in ieder geval echt niet ten goede :-X
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Lizzy schreef:Spannend!

Nou vind ik je echt ontzettend lief hoor, maar ik vind het echt schandelijk dat een hond van 9 als hond van 5 wordt aangeboden. Ze hebben echt ontzettende mazzel met jou. Of gokken ze erop dat de meeste hier geen stampij over gaan maken? Komt de betrouwbaarheid van de tent in ieder geval echt niet ten goede :-X
Ja, echt prettig is het niet. Maar ik ben inmiddels wel dusdanig verliefd op die hond, dat ik niet ga zeggen dat ik hem niet hoef - want dat is dan je enige mogelijkheid, de hond weigeren. Daar wordt die hond niet beter van in elk geval. Het is al erg genoeg dat hij 2x in korte tijd moet verhuizen en op zijn leeftijd nog helemaal opnieuw moet beginnen. En ik heb hem liever bij ons dan ergens anders (want verliefd...).
Het verhaal is dat hij aan de opvang-dame is meegegeven met de mededeling dat hij 5 jaar oud was. En zij heeft verzuimd om het paspoort te controleren. Gister bij het invullen van de reisdocumenten kwam ze erachter dat de leeftijd dus niet klopt.

Ik vind het vooral jammer dat wij nu opeens veel minder tijd met hem hebben en hij met ons. Kreeg ik gister nog een hond die nog meer dan de helft van zijn leven voor zich had, krijg ik er nu opeens eentje die al ruim over de helft is. En nogmaals, dat geeft niks, dat maakt hem niet minder leuk of lief, maar het is even omschakelen....
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Spikkelneus schreef:Ja, echt prettig is het niet. Maar ik ben inmiddels wel dusdanig verliefd op die hond, dat ik niet ga zeggen dat ik hem niet hoef - want dat is dan je enige mogelijkheid, de hond weigeren. Daar wordt die hond niet beter van in elk geval. Het is al erg genoeg dat hij 2x in korte tijd moet verhuizen en op zijn leeftijd nog helemaal opnieuw moet beginnen. En ik heb hem liever bij ons dan ergens anders (want verliefd...).
En dat is precies waar ze op gokken....ik hoor dit soort dingen net iets te vaak om het nog te kunnen geloven :-[
En wat Els zegt, ik zou hem gelijk even goed laten tjekken, als ze al niet de juiste leeftijd verstrekken wat klopt er dan nog meer niet?

Plaats reactie