BWR - laptop kopen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BWR - laptop kopen

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef:Afbeelding

Man, wat was ik trots, IBM-blauw-gespoten :smitten: bij de geboorte al

;D ;D ;D

Herkenbaar hoor!

Ik werkte eind jaren '80 bij NCR (Nieuwegein) en heb van dichtbij de ontwikkeling van de eerste pinautomaat meegemaakt. Stond zelfs op een dia (hahaha!) voor de folder. *ouwelullenalert*

We zijn toch wel een beetje tech-meisjes. :biggrin2:
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Ik lees hier allemaal dingen uit het stenen tijdperk. Dia's, ook zoiets ;D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

koekje schreef:Ik lees hier allemaal dingen uit het stenen tijdperk. Dia's, ook zoiets ;D
Dat is niet zo erg als 8 mm films ::)
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Mijn eerste computer was een Commodore 64. Daar zat het computergedeelte onder het toetsenbord (wat dus extra dik was) en ik sloot hem aan op mijn draagbare zwart/wit teeveetje :biggrin2:
hamada
5-sterren
5-sterren

Bericht door hamada »

Hier bevallen de Medion laptops van Aldi prima. Met ssd en alle toeters en bellen die ik nodig heb.
Mijn vorige deed het na 4 jaar nog prima.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hihi ik ben van 89 dus heb de loskoppelen van hardware en software niet meegemaakt. Ik ken dat alleen van de juridische uitdagingen die daarna ontstonden van mijn scriptie 3 jaar terug ;D

Ik ken nog net Dos van vlak voordat Windows uitkwam ::)
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: BWR - laptop kopen

Bericht door pluk »

pike schreef:Mijn eerste computer was een Commodore 64. Daar zat het computergedeelte onder het toetsenbord (wat dus extra dik was) en ik sloot hem aan op mijn draagbare zwart/wit teeveetje :biggrin2:
Oh die hadden wij vroeger ook! En dat je dan een halfuur moest wachten voor je pac man kon spelen [emoji1]
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Ook al heb je zelf geen 8 GB nodig, ik zou toch voor 8 gaan. Omdat ze al snel vollopen met updates en er dan nog maar weinig ruimte over blijft. Dus hoe groter hoe langer je er fatsoenlijk lol van hebt.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

pike schreef:Ook al heb je zelf geen 8 GB nodig, ik zou toch voor 8 gaan. Omdat ze al snel vollopen met updates en er dan nog maar weinig ruimte over blijft. Dus hoe groter hoe langer je er fatsoenlijk lol van hebt.

Dit inderdaad of eentje van 4 gb die je simpel uit kan breiden naar meer zodat je rustig door kan sparen.

Bij vorige laptop van mij was het werkgeheugen makkelijk uit te breiden. Die kon je makkelijk omwisselen naar snellere ;)
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

koekje schreef:Ik lees hier allemaal dingen uit het stenen tijdperk. Dia's, ook zoiets ;D
Of de floppiedisk 5,1/4 inch......... kwam er laatst in een opruimwoede nog tegen, echt een goed beschermdoosje erom anders vouwde je hem dubbel. Dat was met 3,5 inch moeiljker :D :D
Enne Dos was tenminste te begrijpen, het tekstprogramma heette iets van Word, voor spreadsheets bestond er Lotus 1-2-3 en nog een bekende die is ondergesneeuwd :P Leeftijd gaat meetellen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hahaha, ja Lotus Notes ;D ;D ;D . Oh boy. En toch he.... OS2 was een ideaal operating systeem. Zo stabiel als de pest.

Maar goed, ik spaar toch nog even door voor een middenmoter laptop heb ik besloten en geen laagste segment laptop. Ik wil er toch weer een paar jaar mee kunnen doen. De HP die ik nu heb heb ik nog gekocht in rijke tijden en dat was echt een dure (volgens mij is ie nu 13 of 14 jaar oud) en hoewel het een trage stoeptegel is: hij doet ut nog steeds :biggrin2: ! Toegegeven, ik kan er eigenlijk niks meer mee. Eén hooguit twee internet-sessies open en dan houdt het wel op. Zoo Easy loopt vast, documenten krijgt ie niet meer geopend en ik krijg 25 keer per dag een time out omdat ie netwerkverbinding verliest. Maar, hij doet ut nog wel :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Helemaal niet meer thuis in de laptops of PC's. Google ff, wat een verschil in prijs, van 300 tot 1500 :biggrin2:
Weet je met laptops breidt je gewoonweg niet zo makkelijk uit. Ja kunt zeggen kan wel maar toch minder snel gedaan. En dan zijn de modules nog duurder ervoor en moet je goed opletten dat 8GB van gemaakt kan worden ipv 4. En dan ng welke technologie het is, of het over een paar jaar nog wel gebruikt wordt etc.
Dus in geval van veel multitasking 8 GB, trage bak is zo irri. Qua videokaart heb je minder luxe nodig, neem aan dat je geen mega spelletjes gaat spelen :biggrin2:
En harde schijfruimte zou ik ook op letten.

Qua merken ook geen idee, heb ooit een sony gehad, ben ik niet kapot van geweest. (Zeker niet als iets stuk is en je moet wat gaan vervangen, kunt het best een heel gangbare hebben dan)

Nou succes dan, met sparen en met eh kiezen !
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Waar je eventueel ook naar kunt kijken is refurbished. Grotere bedrijven doen laptops vaak na 3 jaar weg. Dat zijn dan zakelijke laptops, voldoende geheugen en een grotere harde schijf. Nog steeds geen SSD, maar ja.
Een SSD ga je echt wel plezier van hebben. Dat scheelt heel veel.

Kijk maar eens bij de laptopcentrale (nee, ik heb geen aandelen).

En dan is dit bijvoorbeeld een hele leuke!
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Ronald schreef:Waar je eventueel ook naar kunt kijken is refurbished. Grotere bedrijven doen laptops vaak na 3 jaar weg. Dat zijn dan zakelijke laptops, voldoende geheugen en een grotere harde schijf. Nog steeds geen SSD, maar ja.
Een SSD ga je echt wel plezier van hebben. Dat scheelt heel veel.

Kijk maar eens bij de laptopcentrale (nee, ik heb geen aandelen).

En dan is dit bijvoorbeeld een hele leuke!

Ja of deze:
https://www.laptopcentrale.nl/dell-latitude-e5440-i5-u/
Weliswaar 4 GB ram (is naar mijn mening ruim voldoende) maar wel SSD van 128 GB.
Voor 100 euro meer 256GB SSD
Heb je toch voor weinig geld een hele leuke laptop.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ohwww, interessant Ronald en Lazy Garfield!!!!!!!!!!!!!! Super bedankt voor jullie info/links!!

Plaats reactie