Nog maar eens een tuigjes topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nog maar eens een tuigjes topic

Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Fenixjuh schreef:Hiervan heb ik de comfort fit, ik heb er alleen een extra handvat op laten maken voor het 'bijhouden' van de hond.
Hier ook een comfort fit (zonder handvat) voor de langharige dame... zit prima en ze beweegt er compleet vrij in, wat ik het belangrijkste vind
Geen klitten en geen druk op schouders of wervels.... super tuig en super service in geval je vragen hebt
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Ik ga morgen eens kijken of een Tre Ponti iets is voor miss scharrelvarken
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Tre ponti en Hurtta gehad. Tre ponti drukte te veel op de schouder toen Scott groter werd. Hurtta zat te dicht achter de voorpoten. Beide pasten niet bij kleine buikomvang maar wel brede borst.
Hij heeft nu een Ruffwear front range voor dagelijks gebruik en een Perfect fit voor het speuren.
De ruffwear zit bij Scott prima maar is wel groot. Nadeel van de Perfect fit vind ik de haren die eraan vast blijven zitten. Maar dat zal ook aan de vacht liggen.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

Perfect fit zorgt hier voor mega klitten in het borsthaar .
Lil

Bericht door Lil »

Perfect fit trekt hier de haren uit mijn hond (en hij is kortharig) en zakte ook scheef. Echt vreemd. Zou goed moeten passen en zakte toch steeds enorm naar de zijkant.
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

MarijeEnBoomer schreef:Perfect fit zorgt hier voor mega klitten in het borsthaar .
Bijzonder. Tobias heeft echt enorm veel borsthaar, maar weinig tot geen klitten. Wordt wel 2-3 keer in de week goed door geborsteld en het tuigje gaat thuis altijd af, maar of dat het verschil kan verklaren... :confused1:
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

MillyMol schreef:Bijzonder. Tobias heeft echt enorm veel borsthaar, maar weinig tot geen klitten. Wordt wel 2-3 keer in de week goed door geborsteld en het tuigje gaat thuis altijd af, maar of dat het verschil kan verklaren... :confused1:
Boomer heeft had het tuig natuurlijk ook alleen buiten om.
En ze wordt ook geborsteld ::)
Zo zie je maar weer dat een tuig echt maatwerk is.
Boomer draagt nooit meer een tuig en P alleen met steppen of als we naar Ameland gaan en ze echt teveel trekt aan de lijn ;D en bij beide dingen draagt ze een Mekuti tuig.

Oh ik lieg! B draagt natuurlijk wel haar speurtuig maar die is dan ook op maat gemaakt voor haar ;D
pluk
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Nog maar eens een tuigjes topic

Bericht door pluk »

MarijeEnBoomer schreef: Oh ik lieg! B draagt natuurlijk wel haar speurtuig maar die is dan ook op maat gemaakt voor haar ;D
Waar heb je dat heb laten doen? Scott kan wel een nieuw speurtuig gebruiken.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Nog maar eens een tuigjes topic

pluk schreef:Waar heb je dat heb laten doen? Scott kan wel een nieuw speurtuig gebruiken.
Zelf gedaan. Een gewoon vijfpuntstuig aangepast aan d'r ekke lijfje. De 'buikband' was goed maar dan was de nek veel te wijd dus die heb ik een heel stuk ingenomen. Een maat kleiner paste ze net qua buikband en dan kon de nek wel klein genoeg maar dan zat hij weer te dicht in de oksels.

De mekuti past wel zonder aanpassingen maar B vind een tuig gewoon niet prettig en dus loopt ze aan een halsband.
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Fenixjuh schreef:Hiervan heb ik de comfort fit, ik heb er alleen een extra handvat op laten maken voor het 'bijhouden' van de hond.

Vind ze echt ideaal. Je kan alle maten zelf opmeten/doorgeven zodat hij echt goed zit.

De K9 tuigen zakten altijd scheef bij hem.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hier een perfect fit tuig. De enige tot nu toe die niet scheef gaat bij een rollende gang van een newf! ( Niet dat ik echt alles geprobeerd heb hoor )
Ook geen vachtschade, blijft wel vacht achter in fleece maar dat is vacht die toch wel eruit zou komen. Extra klitten? nou de fozzelman heeft sowieso altijd al okselklitten door hoe hij zijn ellebogen houdt, dus daarover kan ik niks zeggen.
Ik vind hem fijn voor hem, wat ik belangrijk vond is geen bewegingbeperking, dus niets voor de schouder, niet knellen bij de oksel. Verder het niet scheefgaan. Nadeel is het gewicht maar de hoeveelheid en de symetrie van de gespen zouden nu juist wel eens kunnen zorgen voor het niet scheefgaan. Dat vermoed ik wel nl.

Plaats reactie