Het grote waarom topic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote waarom topic

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Kaio schreef:Ik vind die losse velken juist ideaal!!!!
:sofa:

Nou precies, past altijd :cool:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

MillyMol schreef:Waarom reageer ik in godsnaam op een bericht uit februari 2016 en kom ik daar pas achter nadat ik gereageerd heb??? :???:

Gewoon omdat het kan :cool:
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Angelique schreef:Gewoon omdat het kan :cool:
Logisch toch? ;D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

MillyMol schreef:Waarom reageer ik in godsnaam op een bericht uit februari 2016 en kom ik daar pas achter nadat ik gereageerd heb??? :???:
Wel leuk; kam ik reageren ; zonder bacterien en virussen bestonden we niet
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Het grote waarom topic

Bericht door hannabelgje »

Siberienne schreef: Wel leuk; kam ik reageren ; zonder bacterien en virussen bestonden we niet
Waarom kunnen we niet zonder virussen? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

hannabelgje schreef:Waarom kunnen we niet zonder virussen? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)

Omdat dat die toekomst zijn tegen antibiotica resistente bacteriën. Deze virussen worden bacteriofage genoemd en die zorgen dat we een antwoord hebben op bv de ziekenhuisbacterie.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

hannabelgje schreef:Waarom kunnen we niet zonder virussen? (Gewoon uit nieuwsgierigheid)

Een deel van ons dna (8%) bestaat uit virus DNA. Dat heeft een rol gespeeld bij de evolutie

Voorbeeld (bron:
http://wetenschap.infonu.nl/onderzoek/1 ... e-dna.html)

Een endogeen retrovirus met een belangrijke functie
Niet alle endogene retrovirussen zijn inactief. Een belangrijk endogeen retrovirus, dat de naam syncytine heeft gekregen (Mi, Lee, Li, Veldman, Finnerty, Racie, Lavallie,Tang, Edouard, Howes, Keith, McCoy, 2000), speelt een zeer belangrijke rol in het ontstaan en het vormen van de placenta in zoogdieren. De placenta, ook wel de moederkoek genoemd, is een soort van orgaan dat wordt aangemaakt in het begin van de zwangerschap. Hierdoor kunnen voedingstoffen veilig getransporteerd worden tussen moeder en kind. (Campbell & Reece).

Het endogene retrovirus syncytine is ontstaan uit het envelop-gen van een virus. Het envelop-gen, ook wel env-gen genoemd, is het gen voor de eiwitten codeert die het virusmembraan omvatten. Virussen overleven overigens het beste als dit membraan zoveel mogelijk lijkt op de membranen van de gastheer. De gastheer in het geval van HIV is de mens. De membranen van het HIV virus zullen zoveel mogelijk willen lijken op de membranen in onze afweercellen, waardoor infectie en dus overleving mogelijk wordt gemaakt. (Campbell & Reece).

Het env-gen is in ons lichaam zodanig veranderd, dat het een compleet andere functie heeft gekregen. De 8% virussen in je DNA kunnen dus zeker ook positief zijn voor onze evolutie. Zonder dit endogene retrovirus is er namelijk geen vorming van de placenta mogelijk en dan waren wij niet geweest zoals we nu zijn.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Waarom zijn mijn borsten niet zindelijk en lekt mijn baby als ze drinkt waardoor mijn bed altijd wel ergens nat is van borstvoeding?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

jasmijn schreef:Waarom zijn mijn borsten niet zindelijk en lekt mijn baby als ze drinkt waardoor mijn bed altijd wel ergens nat is van borstvoeding?
Das een kwestie van opvoeden hè. Cesar inschakelen?

jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

;D ;D ;D ;D

Oja natuurlijk dat is het :doh:

Ik zal ze eens streng toe spreken :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Als dingen schoon worden door ze in de sneeuw te leggen, waarom zien ijsberen er dan altijd zo viezig uit?

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

hannabelgje schreef:Als dingen schoon worden door ze in de sneeuw te leggen, waarom zien ijsberen er dan altijd zo viezig uit?

Omdat ze zo knoeien met hun bloederige eten :o Daar kan geen sneeuw tegen op :cool:
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Waarom zegt men dat kruizingen/vuilnisbakjes gezonder zijn dan rashonden?

Mijn ervaring is 3 rashonden (van rasverenigingsfokkers) zonder erfelijke aandoeningen en 1 onherleidbare Spaanse mix met inmiddels haar derde (en eigenlijk vierde) erfelijke aandoening :g:
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

jasmijn schreef:Waarom zijn mijn borsten niet zindelijk en lekt mijn baby als ze drinkt waardoor mijn bed altijd wel ergens nat is van borstvoeding?

Tetradoek onder het hoofd leggen. Bij de hema hebben ze hele grote die je aan het hoofdeinde van je bed over je matras kan leggen. Helemaal over de hele breedte van je bed lukt niet, maar toch over halverwege.
Later zijn ze in haar eigen bedje ook handig als ze veel kwijlt of vb verkouden is en haar neus loopt, dan neemt de doek dat goed op, kan je die doek vervangen en hoef je niet meteen de hele matrasovertrek te wassen.

Als Laurens uit logeren gaat, gaat er ook zo'n doek onder zijn hoofdje in het vreemde bed omdat dat herkenbaar is en naar thuis ruikt.
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Waarom is spierpijn na sporten zo irritant? Sport is leuk, maar the day after is minder fijn.

Plaats reactie