Dier natuurlijk asiel

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Plaats reactie

Dier natuurlijk asiel

HouseOfDeus
1-ster
1-ster

Dier natuurlijk asiel

Bericht door HouseOfDeus »

Hallo,

We zijn nieuw hier op het forum en we wouden gelijk ons even voorstellen. Ik vond het juiste board niet en dus doe ik het hier maar :-)

Wij zijn namelijk heel druk bezig met de opstart van een nieuwe vzw met ook heel sterk de visie van dieren natuurlijke voeding te geven, met name KVV en BARF.

Wat doen we? We helpen baasjes die door gezondheidsproblemen niet meer voor hun dieren kunnen zorgen. Dit doen we door hulp aan huis (of "aan weide" in geval van boederijdieren zoals paarden enz) of tijdelijke opvanggezinnen aan te bieden. We trachten zo veel mogelijk eigenaar met dier te laten samen blijven, maar als het echt niet anders kan helpen wij ook met adopties.
We werken volledig met opvanggezinnen en hebben dus geen fysiek asiel. Wat we wel willen, is dat onze dieren allemaal natuurlijke voeding krijgen. Omdat we niet van alle opvanggezinnen kunnen verwachten BARF te geven, worden er ook rollen KVV voorzien en eerder in uitzonderlijke gevallen ook brokken. Natuurlijk doen eigenaars na adoptie of eigenaars die hun dier gewoon in een tijdelijk opvanggezin plaatsen (of die zich aanmelden voor hulp aan huis te krijgen) wel wat ze willen, maar we hopen ze toch te stimuleren om te kiezen voor natuurvoeding.

We zijn zelf met onze eigen honden-en katten bende ook heel erg lang angstvallig weg gebleven van alles wat rauw en vers is, omdat de honden dan wormen krijgen, omdat het de dieren zou ziek maken, omdat je ervan uitgaat dat de bekende Royal Canin merken enz toch het beste zijn enz... Maar ben blij dat we zelf de overstap hebben gemaakt en sindsdien zijn een hele boel problemen met mijn eigen honden als sneeuw voor de zon verdwenen. We hebben ze op vakantie 1x brokken gegeven omdat vers meenemen niet ging (trektocht) maar alle problemen kwamen gelijk terug en toen wisten we het wel.. Nooit nog brokken voor ons! :-) (neemt niet weg dat we evenzeer respect hebben voor iemand zijn mening die wel brokken wil geven, ieders zijn keuze toch?! Wij werken persoonlijk echter liever enkel met natuurlijke voeding en producten (zowel voor onszelf als voor onze dieren). )

We zijn heel enthousiast en heel gemotiveerd en hopen echt dat we dit project kunnen realiseren, in die zin dat we blijvend vrijwilligers kunnen blijven aanwerven om zich in te zetten voor eigenaars met gezondheidsproblemen! Niets zo erg als je dier te moeten afstaan omdat je tijdelijk geen oplossing vindt die betaalbaar genoeg is om de periode te overbruggen. Niet iedereen heeft namelijk even het geld om maanden pension te betalen of de luxe iemand in de omgeving te hebben die meteen klaar staat om zijn dier op te vangen.
We hopen echt uit de grond van ons hart dat we veel baasjes kunnen helpen!

U kan ons volgen op facebook: http://www.facebook.com/HouseOfDeus

Onze website: https://teamhouseofdeus.wixsite.com/houseofdeus

Maar bij deze ook een kleine voorstelling van wat we nu precies aan het opbouwen zijn! Erg spannend!!!

Groetjes
eelke
Moderator

Re: Dier natuurlijk asiel

Bericht door eelke »

Welkom hier!
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Welkom op Barfplaats :)
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Welkom :hi:
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Welkom, en veel succes gewenst met de mooie plannen!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Welkom hier en veel succes!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Welkom en veel succes! Wat een prachtig initiatief.

Hoeveel eigen dieren hebben jullie? Foto? ;)

En eerlijk gezegd ben ik wel benieuwd hoe je dit bekostigd krijgt. :biggrin2:
HouseOfDeus
1-ster
1-ster

Dankje!

Bekostiging gebeurt grotendeels met sponsors (groot en klein) en we bieden ook hondentrainingen/workshops aan ter voordele van de vzw. Dat en de vele verkoopstandjes, ... dat we tussendoor doen. We werken ook redelijk kleinschalig wat betreft de dieren die effectief ter adoptie staan. Onze focus ligt vooral heel erg op de hulp aan huis en opvanggezinnen. (edit, met opvanggezinnen bedoel ik de tijdelijke wanneer een dier terug naar de eigenaar kan)
Wat betreft de paarden en andere boerderij dieren hebben we 3ha grond momenteel voor moest het ooit nodig zijn, die locaties gebruiken we ook voor hondentrainingen en paarden-workshops te organiseren! Het hooien gebeurt op eigen land, dus dat scheelt wel een hoop.
Het is hard werken, maar het is het wel waard. Ik krijg er zelf ok veel voldoening van en de goede reacties zijn heel erg fijn!

Ikzelf heb wel "een paar" eigen dieren..
Meer bepaald 2 eigen hondjes (maltezer, jack russell), 4 boerderijkatten, 1 huiskat, 3 paarden en 1 papegaai. Momenteel ben ik ook bezig met thuis een kippenren te bouwen en dan komen daar ook nog kippetjes :-) Een beetje uit de hand gelopen kan je wel zeggen.... ;D
Het zijn allemaal (ex)asieldiertjes buiten onze paarden.
Doorgaans hebben we wel 5 hondjes zitten, omdat ik natuurlijk zelf ook opvanggezin ben.
HouseOfDeus
1-ster
1-ster

Mijn hondjes:
Afbeelding

Afbeelding
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Mooi initiatief! Succes ermee en welkom hier
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Welkom! Enne.... Ik heb jullie site opgeslagen in mn favorieten ;) .....
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Fijn fijn dat jullie dat kunnen doen.
En ik vind dat dat overdrijven nog wel meevalt. :biggrin2:
Ok, paarden zijn groot, ik jeb kleinere
maar in aantal dieren kom ik ook wel in de buurt. En ik vind niet dat ik overdrijf. ::)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Welkom en veel succes met de plannen :)
HouseOfDeus
1-ster
1-ster

pearlsofpassion schreef:Fijn fijn dat jullie dat kunnen doen.
En ik vind dat dat overdrijven nog wel meevalt. :biggrin2:
Ok, paarden zijn groot, ik jeb kleinere
maar in aantal dieren kom ik ook wel in de buurt. En ik vind niet dat ik overdrijf. ::)
Ik vind ook niet dat ik overdrijf, maar er zijn mensen die als je de opsomming maakt half achterover vallen "uh zo veel dieren". Ik vind dat er nog wel wat bij kan :D ;D Maar we zoeken niet specifiek, we laten het meer over ons heen komen als er ergens een adoptiehondje zit wat ons echt aanspreekt enz.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wanneer het veel wordt is ook wel afhankelijk van de hoeveelheid ruimte die je hebt ;)

Plaats reactie