Hij kan tot nu toe alleen tegen lam en geit. Ik heb diverse KVV's geprobeerd. Maar i.v.m. zijn granen-allergie mag er geen maag en/of pens in verwerkt worden. Dan houd ik zo weinig over, of er zit weer pre-mix in.
Ik denk dat het voor Bandit het beste is om te barven, dan kan ik het ook zo zuiver mogelijk houden en wellicht makkelijker een nieuwe diersoort toevoegen.
Nou kan hij o.a. niet tegen kip(achtigen) en konijn/haas.
1. Hoe doe ik het met bot? Altijd lamsribben? Kan dat?
2. Hoe doe ik het met vlees? Dat wordt een grote stukken, diepgevroren geleverd. Moet ik dat eerst laten ontdooien, dan in stukken snijden en dan weer invriezen? Ik heb erg weinig kracht, dus het moet écht ontdooit worden voor ik het kan kleinmaken. Je hoort altijd dat je vlees niet opnieuw mag invriezen. Heeft iemand hier tips of ideeën voor? Of, nog beter, weet iemand iemand die het vlees kleingesneden kan leveren?
3. Qua orgaan, zou ik 1 nier kunnen ontdooien, klein snijden en een paar dagen geven. Daarna een paar dagen 1 hart of zo. Zou dat verstandig zijn? Of die ook weer opnieuw invriezen?
4. Weet iemand een leverancier die in de buurt van Arnhem aan huis bezorgd?
5. Is het 'goed' om het bot en de orgaan van lam te nemen en alleen het vlees af te wisselen of als nieuwe diersoort toevoegen?
Ik heb qua opslag alleen een tafelmodel vriezer en Bandit eet ca 600 gram KVV per dag.
Misschien is het hiermee wel helemaal niet mogelijk om te barven?
Een heleboel beginnersvragen. Ik heb al wel heel veel gelezen, maar kom er toch niet helemaal uit.
Misschien dat jullie me verder kunnen helpen?