De meeste dingen van Goodbite zijn errug lekker, en ik ben fan van Tivall (AH).Siberienne schreef:Gebakken krieltjes, vegaburger met gebakken champi's en paprika, salade rucola, bietjes, avocado
Ik vond alleen deze burger niet zo geslaagd, van de 'vegetarische slager'. Maken ze van die 'bagger-burgers' na uit de friettent. Geloof dat ik toch liever de pompoenburgers of champignonsburgers ofzo heb. Tips welkom. Want het is wel makkelijk, even zoiets om te bakken en toch vegetarisch te eten.
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ok, ik zie dat ze Goodbite hebben bij de Sligro en de Jumbo, ga ik die eens proberen, dank je!Ligaa schreef:De meeste dingen van Goodbite zijn errug lekker, en ik ben fan van Tivall (AH).De kipnuggets van laatstgenoemde vond ik erg lijken op wat ik me kan herinneren. Die van de vegetarische slager vond ik vies.
Tivall heb ik ook weleens wat van gehad, de gehaktballetjes, door de tomatensaus ging dat ook goed. Volgende week kipnuggets proberen
-
frodo quin
- 5-sterren

Ik vind tofurkey en wheaty wel wat lekkere spullen hebben. Bij AH in België hebben ze vegan burgers in een groen schaaltje, die zijn ook lekker. De seitanist is ook heel lekker, maar dat ga je denk ik niet in NL kunnen krijgen.Siberienne schreef:Gebakken krieltjes, vegaburger met gebakken champi's en paprika, salade rucola, bietjes, avocado
Ik vond alleen deze burger niet zo geslaagd, van de 'vegetarische slager'. Maken ze van die 'bagger-burgers' na uit de friettent. Geloof dat ik toch liever de pompoenburgers of champignonsburgers ofzo heb. Tips welkom. Want het is wel makkelijk, even zoiets om te bakken en toch vegetarisch te eten.
Tis ook een 'speciale' ooievaarsbek, rotsooievaarsbek (Geranium Macrorrhizum). Ik moet ook zeggen dat ik er een hard hoofd in heb hoor, verstikking door geraniumhamada schreef:ik ben net de ooievaarsbek/geranium die ik vorig jaar heb geplant aan het redden van de verstikkingsdood door......zevenblad![]()
Hier vanavond gemakkelijk Turkse durum met sla.
Het is een leuke tip, omdat er niks vervelends zoals gif, bij komt kijken, maar aan de andere kant denk je dan 'gaat dat wel lukken ? ? ?'.
Vooraf aspergesoepie.
Toen bioshoarma met knoflooksaus.
Toe zelfgemaakte bouillon. O ja, en een bakje hüttekäse.
Als het lukt, dan moet je hele tuin vol met die rotsooievaarsbek komen te staan. En dat vind ik ook saai...- pien - schreef:Tis ook een 'speciale' ooievaarsbek, rotsooievaarsbek (Geranium Macrorrhizum). Ik moet ook zeggen dat ik er een hard hoofd in heb hoor, verstikking door geranium![]()
Het is een leuke tip, omdat er niks vervelends zoals gif, bij komt kijken, maar aan de andere kant denk je dan 'gaat dat wel lukken ? ? ?'.
Ik heb ooievaarsbek staan en inderdaad, daar staat geen/weinig zevenblad. Maar ja, daar verderop tussen de akelei ook niet. Ik hou het maar bij een stukje ooievaarsbek en verder plukken tot ik een ons weeg
Om nog een beetje on-topic te blijven: wij eten vanavond pasta met sla.
We zouden 'iets uit de vriezer' eten want die raakt zo vol dat er niks meer bij past. Dus verder ook geen boodschappen om te koken meer in huis.
En toen had ik helemaal geen trek meer in magnetron spul en is meneer nu om friet. Oeps.
En toen had ik helemaal geen trek meer in magnetron spul en is meneer nu om friet. Oeps.
- -Annemarie-
- 5-sterren

Vegaburger, rijst met véél pindasaus en slaai.
We proberen de voorraadkast én de vriezer leeg te eten. Er moet dus elke dag één ingrediënt uit de kast en uit de vriezer komen. De vegaburger komt uit de vriezer, de rijst uit de voorraadkast. Sla is vers.
We proberen de voorraadkast én de vriezer leeg te eten. Er moet dus elke dag één ingrediënt uit de kast en uit de vriezer komen. De vegaburger komt uit de vriezer, de rijst uit de voorraadkast. Sla is vers.
Aardappelcurry met spinazie en een eitje
-Annemarie- schreef:Vegaburger, rijst met véél pindasaus en slaai.
Oh ja zo kan het natuurlijk ook
-
judith1967
- 5-sterren

Hutspot met rookworst met lekkere mild pittige aardappelpuree erbij
Gekruide kalkoenstukjes met paprika, juin, champs, knoflook, etc. Gemengde slaai (little gem, radijsjes, komkommer, augurk, home made honing-mosterdsaus; blijft apart) erbij en kleine wraps. Vera macaroni uit de vriezer.
Ot en Sien hadden Tinlo-kip.
Morgen spinazie. Ik heb 2 bossen met kluit gekocht op de markt vandaag.
Ot en Sien hadden Tinlo-kip.
Morgen spinazie. Ik heb 2 bossen met kluit gekocht op de markt vandaag.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Pasta met tomatensaus #geeninspiratie
@frodoquin dank je, ga ik ook naar kijken !
@frodoquin dank je, ga ik ook naar kijken !
Grote bak salade (bleekselderij, wortel, platte peterselie, rammenas; met dressing van mayo/yoghurt/peper/zout), bio verse worst, en een bakje hüttekäse.
Vanavond varkenswangsudder met bloemkoolrijst. Ben benieuwd naar die 'rijst'. Ik ga het wel zelf maken, maar ben benieuwd hoe het smaakt
Vanavond varkenswangsudder met bloemkoolrijst. Ben benieuwd naar die 'rijst'. Ik ga het wel zelf maken, maar ben benieuwd hoe het smaakt
- Charlie Angel
- Moderator
eelke schreef:We zouden 'iets uit de vriezer' eten want die raakt zo vol dat er niks meer bij past. Dus verder ook geen boodschappen om te koken meer in huis.