Dimethicone ken ik wel in (humane) verzorgingsproducten. Ik vermijd het dan, maar in dit geval is het wellicht wel minder ongezond dan gif...
Werkt slechts 8-10 dagen per pipetje en kan niet tegen water.
Moderator: Lizzy

Dat ze sterven heb ik nog niet echt gelezen, wel dat ze uit de vacht vallen daardoor. Dat was nog wel iets wat ik wilde weten, want al die teken in mijn tuin, die dan wel weer kunnen lopen na een regenbui, is ook geen fijn idee.Laika schreef:Ik zag het ook voor het eerst. Het klinkt veelbelovend. De vlooien en teken die met deze stof in aanraking komen sterven omdat ze hun pootjes niet kunnen bewegen.

Op de site van Beaphar staat dat ze sterven omdat ze niet kunnen bewegen, omdat ze moeten bewegen om te kunnen ademen.eelke schreef:Dat ze sterven heb ik nog niet echt gelezen, wel dat ze uit de vacht vallen daardoor. Dat was nog wel iets wat ik wilde weten, want al die teken in mijn tuin, die dan wel weer kunnen lopen na een regenbui, is ook geen fijn idee.
Oh da's mooi. Want gezien het spul niet tegen water kan leek het mij niet zo top dat ze in de tuin van Joep vallen, en dan na een regenbui weer lekker aan de wandel kunnen.Eef+doggies schreef:Op de site van Beaphar staat dat ze sterven omdat ze niet kunnen bewegen, omdat ze moeten bewegen om te kunnen ademen.

Ik weet ook niet hoe siliconen zich over het hele lichaam zouden kunnen verspreiden...eelke schreef:Oh da's mooi. Want gezien het spul niet tegen water kan leek het mij niet zo top dat ze in de tuin van Joep vallen, en dan na een regenbui weer lekker aan de wandel kunnen.
Ben echt heel benieuwd. Op de site staat wel dat je bij acute dingen eerst de spray moet gebruiken omdat de pipetten even nodig hebben om over het lichaam verspreid te raken. Ik kan me er ook niet zo'n voorstelling van maken, hoe een druppel die je op de rug/nek doet uiteindelijk onderop zijn buik raakt, maar het zal wel...we gaan het proberen, ik kan altijd de spray er nog bij kopen natuurlijk.