Het grote babytopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het grote babytopic

Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

jasmijn schreef:Jeetje hoop wat een debielen opmerking zeg :-X

Als of in een vijandige vreemde koude wereld zijn het zelfde is als in een warmen plek waar je altijd persies krijgt wat je nogdig hebt en je geen honger of ongemak kent

Wie heeft die "wijsheid" bedacht?

Hoe gaat het trouwens met jou en linde?
Is je melk al wat geminderd?
Heeft linde nu reflux? Wat vervelend.
Wel fijn dat je weet dat ze koemelk allergie heeft en dat door dat te vermijden het beter gaat.

Hier gaat het echt super, het enig is dat ze nu het moeilijk vind om haar rust te pakken.
Dus lekker in de "houdgreep" aan de borst of een paar keer terug op haar zij leggen is nu ons slaap ritueel, maar echt een probleem is dat niet meer herken baar ::)

Voor de rest is ze echt constant in beweging, ze zit enkel stil als ze slaapt of poept :biggrin2:
Ik heb een hek om het grote bed gebouwd zo dat ze er niet uit kan vallen, zo kan ik haar daar lekker op laten kruipen als ik aan het rennen ben op de loopband of de boven verdieping schoonmaak.
Box en bedje zijn veelste klein om in te spelen, daar komt ze elke keer in vast te zitten.
Het gaat steeds beter. Linde heeft inderdaad verborgen reflux en dat is even zoeken. Het was vooral heel veel huilen, maar dat is nu zo goed als over. Het is wel intensief maar goed, ze is nu tevreden dus dat is mooi.
Ondertussen weten we dus ook dat ze een koemelkallergie heeft. Ze huilde echt absurd veel, 20 uur per etmaal op het hoogtepunt (eigenlijk dieptepunt). Ik ben toen hulp gaan zoeken die ik dus eigenlijk niet kreeg en uiteindelijk via hulp van osteopaat en verloskundige dingen gaan proberen.

Met mij gaat het ook weer steeds beter. Ik blijf afvallen, wat me wel wat zorgen blijft geven, maar ik voel me best fit. Nu we weten hoe we het beste om kunnen gaan met de reflux is er weer meer rust in ons hoofd en huis en begin ik te genieten nu. De borstvoeding gaat nog steeds maar zo-zo. Voeden op zich gaat goed, ze groeit en drinkt prima maar die productie blijft een probleem.

Het moeilijkste daarvan vind ik de ontmoediging van mijn omgeving. Schijnbaar is het echt heel moeilijk te begrijpen als je niet na drie weken opgeeft en een pak kunstvoeding haalt. Alle respect voor de moeders die dat wél doen, iedereen kiest waar hij zich het beste bij voelt en dat is prima. Maar ik wil nog niet opgeven. Hoe vaak ik hoor dat ik gewoon lekker de fles moet gaan geven, dat het zo fijn zou zijn als manlief ook eens kon voeden, dat hij dat ook vast heel leuk zou vinden (manlief vind dat hij ook andere dingen kan doen dan een fles geven dus ziet dat probleem niet), dat ik vaker van huis kan als ze de fles krijgt, dat ik meer ritme krijg, dat we met flesvoeding lekker makkelijk van de reflux afkomen (jaja, tuuuurlijk), dat ik het mezelf te moeilijk maak, dat het zo vre-se-lijk is dat ik nu geen melkproducten kan eten (zelfs geen ijsje van de zomer?! Meid, wat doe je jezelf toch aan?)... Echt... Ik word er doodmoe van.
Soms is het gewoon echt niet leuk, dat borstvoeden. Dan is het fijn als je steun krijgt, niet dit.
Maar goed, genoeg gemopperd.
Linde weegt al ruim vier kilo, dus Linde klaagt er niet over dat we niet opgeven :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hope schreef:
Het gaat steeds beter. Linde heeft inderdaad verborgen reflux en dat is even zoeken. Het was vooral heel veel huilen, maar dat is nu zo goed als over. Het is wel intensief maar goed, ze is nu tevreden dus dat is mooi.
Ondertussen weten we dus ook dat ze een koemelkallergie heeft. Ze huilde echt absurd veel, 20 uur per etmaal op het hoogtepunt (eigenlijk dieptepunt). Ik ben toen hulp gaan zoeken die ik dus eigenlijk niet kreeg en uiteindelijk via hulp van osteopaat en verloskundige dingen gaan proberen.

Met mij gaat het ook weer steeds beter. Ik blijf afvallen, wat me wel wat zorgen blijft geven, maar ik voel me best fit. Nu we weten hoe we het beste om kunnen gaan met de reflux is er weer meer rust in ons hoofd en huis en begin ik te genieten nu. De borstvoeding gaat nog steeds maar zo-zo. Voeden op zich gaat goed, ze groeit en drinkt prima maar die productie blijft een probleem.

Het moeilijkste daarvan vind ik de ontmoediging van mijn omgeving. Schijnbaar is het echt heel moeilijk te begrijpen als je niet na drie weken opgeeft en een pak kunstvoeding haalt. Alle respect voor de moeders die dat wél doen, iedereen kiest waar hij zich het beste bij voelt en dat is prima. Maar ik wil nog niet opgeven. Hoe vaak ik hoor dat ik gewoon lekker de fles moet gaan geven, dat het zo fijn zou zijn als manlief ook eens kon voeden, dat hij dat ook vast heel leuk zou vinden (manlief vind dat hij ook andere dingen kan doen dan een fles geven dus ziet dat probleem niet), dat ik vaker van huis kan als ze de fles krijgt, dat ik meer ritme krijg, dat we met flesvoeding lekker makkelijk van de reflux afkomen (jaja, tuuuurlijk), dat ik het mezelf te moeilijk maak, dat het zo vre-se-lijk is dat ik nu geen melkproducten kan eten (zelfs geen ijsje van de zomer?! Meid, wat doe je jezelf toch aan?)... Echt... Ik word er doodmoe van.
Soms is het gewoon echt niet leuk, dat borstvoeden. Dan is het fijn als je steun krijgt, niet dit.
Linde weegt al ruim vier kilo, dus Linde klaagt er niet over dat we niet opgeven :biggrin2:
Zit je toevallig al op het dragen en voeden forum? Daar heeft mijn schoonzus veel steun uit kunnen halen.
Klinkt wel herkenbaar hoor. Mijn schoonzus liep er met baby 2, 3 en 4 ook tegenaan. Bij baby 1 is ze gezwicht en is toen inderdaad op flesvoeding over gegaan. Heel jammer. Ook aan de verloskundige heeft ze veel steun. Die is ook lactatiedeskundige.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Hope schreef:Het gaat steeds beter. Linde heeft inderdaad verborgen reflux en dat is even zoeken. Het was vooral heel veel huilen, maar dat is nu zo goed als over. Het is wel intensief maar goed, ze is nu tevreden dus dat is mooi.

O wat vervelen dat je zo moeilijk hulp kon krijgen, ik hoor dat wel vaker helaas.
Zelf zit ik bij een borstvoeding natuurlijk groep op Facebook en dat is ook vaak een plek om even te kunnen klagen en steun te krijgen.
Het is zo vervelend al die ontmoedigende adviezen, inplaats van dat ze zeggen kom op meid je doet het geweldig en we zijn er voor je, halen ze je naar beneden.

Je mag hier altijd komen klagen als je het even kwijt moet en als je even moet horen hoe sterk je bent en dat je het geweldig doet!

Want Marloes je bent een kanjer en een top moeder!
Vergeet dat niet hè ;)
Je doet het geweldig :thumbup:
suzanne 1
5-sterren
5-sterren

Bericht door suzanne 1 »

Hope schreef:Linde reageert al op melk terwijl ze bv krijgt. Oké, noem het een koemelkallergie, maar feit is dat als ik iets met melk erin eet, Linde de gehele dag niks anders doet dan spugen en huilen. Sinds ik radicaal gestopt ben daarmee gaat het veel beter met haar. Nog steeds reflux maar het is te doen zo.
Koemelk gaf ik dus zeker weten niet.
De vraag is hoe erg hij gehecht is aan zijn melk. Anders zou je het eens een week of twee kunnen proberen en dan kijken of het beter gaat.

Er zijn overigens wel meer instanties waar je niet hoeft aan te kloppen. Ik kreeg te horen dat ik Linde in bed moest laten huilen (lees, krijsen) alleen, omdat er in de baarmoeder ook niemand was om haar te troosten :-X :-X
Je bevestigd mijn vermoeden helaas. Tot nu toe bijna alle kindjes die ik ken die met een keizersnede zijn geboren hebben ook koemelkallergie. Ontzettend vervelend. Gelukkig groeien de meeste eroverheen.

Fleur kan rauwe koemelk nu verdragen. Supermarkt melk krijgt ze toch wat last van helaas, al is het lang niet zo erg meer als kleine baby.
Ondertussen zijn we erachter dat ze nog veel meer voedingallergieen heeft. Daarvoor is ze onder behandeling bij de groene vrouw, wat tot nu toe super werkt.

En qua afvallen van jou...geklaarde boter zit vol verzadigd vet (wat een baby nodig heeft en jij nu ook), vitamine A, D en K die allemaal belangrijk zijn. Je zou dat dus toe kunnen gaan voegen aan je eten. Een klont geklaarde boter door je groente heen.....neem je gelijk de vitamines beter op. En de melkeiwitten zijn eruit gehaald dus die verdragen de meesten met koemelkallergie wel. Fleur en ik iig wel.

Heel veel succes en sterkte. Je doet het super!
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Koemelkallergie heeft niets met keizersnede te maken hoor. Dat zal wel toeval zijn.
Vaak ga je het zelfs tijdens de zwangerschap al merken als je weet dat je erop moet of kan letten. En dan kan je lichaam echt nog niet weten dat er een keizersnede aankomt.
Het blijkt ook vaak genetisch te zijn. Moeders die zelf als kind minder gek waren op melkproducten maar toen bestond de term nog niet. Mijn moeder is ook zo en 3 van haar 4 kinderen hebben in zekere mate last ervan. Zijzelf merkt ook nu nog dat ze zich beter voelt zonder.
Mijn broer en zus zijn er inderdaad ook redelijk overheen gegroeid maar ze waren toch een jaar of 10 tegen dat dat gebeurde. En echt helemaal weg gaat het nooit.

Je ziet ook wel dat het iets is waar men snel allergie tegen kweekt. Kindjes met vele voedselallergiën hebben deze er dus meestal wel bij zitten.
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Mijn beide dames zijn ook met een keizersnede genoren en hebben geen koemelkallergie.... Terwijl de kids van de buren (3 stuks), alle 3 koemelkallergie hebben, de één meer dan de ander, terwijl zij alle 3 op de normale manier geboren zijn..... Denk zelf dat het toch iets genetisch is.....
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pearlsofpassion schreef:Koemelkallergie heeft niets met keizersnede te maken hoor. Dat zal wel toeval zijn.
Vaak ga je het zelfs tijdens de zwangerschap al merken als je weet dat je erop moet of kan letten. En dan kan je lichaam echt nog niet weten dat er een keizersnede aankomt.
Het blijkt ook vaak genetisch te zijn. Moeders die zelf als kind minder gek waren op melkproducten maar toen bestond de term nog niet. Mijn moeder is ook zo en 3 van haar 4 kinderen hebben in zekere mate last ervan. Zijzelf merkt ook nu nog dat ze zich beter voelt zonder.
Mijn broer en zus zijn er inderdaad ook redelijk overheen gegroeid maar ze waren toch een jaar of 10 tegen dat dat gebeurde. En echt helemaal weg gaat het nooit.

Je ziet ook wel dat het iets is waar men snel allergie tegen kweekt. Kindjes met vele voedselallergiën hebben deze er dus meestal wel bij zitten.
Weet je wat zo grappig is... Mijn buik voekt beter dan ooit sinds ik gestopt ben. Het zou me niets verbazen als ik zelf ook nooit helemaal lekker op melk gereageerd heb maar mijn "klachten" nooit als klachten heb ervaren maar normaal ben gaan vinden. Ik ben ook echt met álles gestopt waar melk(bestanddelen) in zitten en mijn darmen doen alsof ik een reinigingskuur aan het doen ben of zo :biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

Mijn zus is gisteren bevallen. 33 weken en 5 dagen ver, dus een heel stuk te vroeg. Haar water brak plots en ze heeft te veel vruchtwater verloren om het nog stil te leggen.
Kindje ligt nu op intensive care...

Das zo dubbel he. Ik ben uiteraard blij dat ik voor het eerst tante ben geworden, maar het is ook zo jammer dat hij te vroeg kwam. Nu ligt hij daar aan allerlei machines met een maagsonde ed. Het is nog de vraag of hij de colostrum die mijn zus nu afkolft wel krijgt...
Ze is nu kersverse moeder maar de baby is niet bij haar en wegens ondertemperatuur mogen ze hem zelfs niet vasthouden.
Ik zou dooood gaan!
Ik heb zo met hen te doen... :'(
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ach jee... toch een beetje 'gefeliciteerd' tante en duimen voor het kleintje!
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Gefeliciteerd tante pop! Wat er ook mag gaan gebeuren, je bent toch tante geworden en je zus moeder :-*

En 33 weken is echt geen termijn om geboren te worden, hopelijk groeit de kleine goed en snel :-*
pearlsofpassion
Moderator

Hij is nu van de intensive care af dus in de gewone couveuse. Ze mogen hem nu ook vasthouden. Dus dat is zeker goed nieuws.

Ze is alleen wat onzeker over haar borstvoeding. Of ze wel voldoende stimuleert om de productie op gang te krijgen. Daar kan ik weinig over zeggen want met een zelf zuigende baby is dat natuurlijk anders en loopt dat eigenlijk vanzelf.
Naar ik het hoor kolft ze heel vaak en lang maar er komt natuurlijk nog niet veel. Ze kolft zowel elektrisch als met de hand. Hij krijgt nu 8x per dag 10ml voeding. Haar melk maar als dat niet voldoende is wordt aangevuld met kunstvoeding....
Haar borstvoeding is nu aan het overgaan van colostrum naar melk maar stuwing heeft ze denk ik nog niet gehad. Ze is ook nog maar 2 dagen bevallen.
Dus mij klinkt dat wel goed. Weet iemand van jullie daar meer over? Kan ik haar nog raad geven?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Gefeliciteerd!

Geduld, zou ik als leek zeggen. Bij zo'n vroeggeboorte vind ik het niet gek dat alles er nog niet klaar voor was, en dat het wat langer duurt eer het goed op gang komt.
pearlsofpassion
Moderator

Ik denk dat dat altijd wel zo'n aanloop neemt en in het begin niet veel is. Maar ze willen verhinderen dat de baby veel afvalt en geven dus een vaste hoeveelheid denk ik. Dat begrijp ik wel en als ze wel zoveel melk heeft zal de kunstvoeding wel weggelaten worden. Ik vind het alleen jammer dat dat maar 8x per dag gebeurt en niet gespreid wordt. Vincent dronk na de geboorte maar zo vaak en dat was voor mij een alarmbel. Ik kreeg ook gelijk, hij was wel degelijk ziek.
Laurens dronk veel vaker, minimum 12 keer.

Mn zus is gewoon niet zeker of het normaal loopt en ze voldoende kolft. Er is nl geen baby om te vragen dus moet ze zelf de vraag voorzien. En ze heeft helemaal geen ervaring...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

pearlsofpassion schreef:Ik denk dat dat altijd wel zo'n aanloop neemt en in het begin niet veel is. Maar ze willen verhinderen dat de baby veel afvalt en geven dus een vaste hoeveelheid denk ik. Dat begrijp ik wel en als ze wel zoveel melk heeft zal de kunstvoeding wel weggelaten worden. Ik vind het alleen jammer dat dat maar 8x per dag gebeurt en niet gespreid wordt. Vincent dronk na de geboorte maar zo vaak en dat was voor mij een alarmbel. Ik kreeg ook gelijk, hij was wel degelijk ziek.
Laurens dronk veel vaker, minimum 12 keer.
Het zal zo'n kleintje waarschijnlijk veel energie en kracht kosten om uit de couveuse te zijn, dus misschien is 8 x de ideale balans tussen zo min mogelijk uit de couveuse, en zo veel mogelijk drinken?
pearlsofpassion
Moderator

eelke schreef:Het zal zo'n kleintje waarschijnlijk veel energie en kracht kosten om uit de couveuse te zijn, dus misschien is 8 x de ideale balans tussen zo min mogelijk uit de couveuse, en zo veel mogelijk drinken?
Ik weet het niet. Ze zijn zo klein ook wel vaak maar maar heel kort wakker. Normaal drinkt een boreling telkens hij een tikje wakker wordt een klein beetje. Dat wordt hier dus wel wat geforceerd, ze zullen hem ook wel wat wakker moeten houden.
Ik denk dat het uit gemakzucht is. Het wordt bij flesgevoerde kindjes ook zo gedaan: zo snel mogelijk zoveel mogelijk per voeding zodat je niet te vaak moet voeden. Gemakkelijk voor de ouders. Ergens wel logisch maar niet zo leuk voor de baby steeds zo overvol gestampt te worden en aangezien mn zus gewoon wil gaan borstvoeden zodra hij naar huis komt, vind ik het niet nodig en dus best jammer.

Plaats reactie