Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Een van mn favo makkelijke gerechten van dit moment; couscous gemaakt met bouillon, stukjes courgette, fetakaas en een bergje gedroogde munt. Zo klaar, gezond, en lekker.
Ja, en dan gooi je die courgette er rauw overheen?eelke schreef:Een van mn favo makkelijke gerechten van dit moment; couscous gemaakt met bouillon, stukjes courgette, fetakaas en een bergje gedroogde munt. Zo klaar, gezond, en lekker.
Oftewel, doet u mij het hele recept
Koken of bakken/grillen. Ik kook hem nu wegens darmtrubbels, dat verteerd schijnbaar makkelijk. Ik gebruik 2 courgettes. 150 gram couscous met 150 ml bouillon (1 blokje oplossen in 150 ml water). En dan fetakaas in stukjes, munt erbij en boeltje door elkaar roeren. Dat is dan voor 2 personen.Lizzy schreef:Ja, en dan gooi je die courgette er rauw overheen?
Oftewel, doet u mij het hele recept![]()
![]()
Alles is zacht dus daar moet je wel van houden, maar ik vind dat wel lekker makkelijk weg eten. Echt zo'n maaltijd die je lui voor de tv naar binnen schuift, maar dan toch voedzaam.
En in een kwartier klaar.
Mij spreekt het wel aan! Dank voor het recepteelke schreef:Koken of bakken/grillen. Ik kook hem nu wegens darmtrubbels, dat verteerd schijnbaar makkelijk. Ik gebruik 2 courgettes. 150 gram couscous met 150 ml bouillon (1 blokje oplossen in 150 ml water). En dan fetakaas in stukjes, munt erbij en boeltje door elkaar roeren. Dat is dan voor 2 personen.
Alles is zacht dus daar moet je wel van houden, maar ik vind dat wel lekker makkelijk weg eten. Echt zo'n maaltijd die je lui voor de tv naar binnen schuift, maar dan toch voedzaam.
En in een kwartier klaar.
- Charlie Angel
- Moderator
Klinkt lekker Eelke, en vooral ook lekker makkelijk.
Hier vandaag zelfgemaakte nasi met pindasaus en een gebakken eitje.
Hier vandaag zelfgemaakte nasi met pindasaus en een gebakken eitje.
Vega Turkse pizza en een komkommertje. Als toetje bakje Griekse yoghurt. Vera heeft alleen naar haar macaroni gekeken en wilde daarna mij voeren.
Oh ja, dat wilde ik nog vertellen, er zit hier een nieuwe, Alibaba, met ook de vegetariana. Goed eten, en ze zijn ook nog eens heel snel!koekje schreef:Vega Turkse pizza en een komkommertje. Als toetje bakje Griekse yoghurt. Vera heeft alleen naar haar macaroni gekeken en wilde daarna mij voeren.
Speltpasta met rooie saus.
Zwarte bonensoep met avocado en gember (
) en pitabroodjes met hummus en falafel.
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41
Lasagne [emoji4]
Wij gaan vanavond op een feestje paella eten hmmmm
Gister (en als lunch nu) zoeteaardappel-courgettesoep.
Vanavond groente met kipdij.
Vanavond groente met kipdij.
Vandaag de bbq aan 
Salade van veldsla met fruit, quinoa, pijnboompitjes en walnoten. 
Mooie bbq en mooie starterdinky89 schreef:Vandaag de bbq aan
1497888869554-1683318902.jpg
14978889075321392517295.jpg
En wat kwam er van de bbq?
Wij hadden vanavond witlofsla. Met gerookte zalm, want die moest op.
Dat wordt een hoop salade deze week