Zonnebrandcreme, welke?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zonnebrandcreme, welke?

*Marieke*
4-sterren
4-sterren

Bericht door *Marieke* »

Ik heb een enorm gevoelige huid.. en zowaar voor veel natuurlijke producten allergisch zoals kammile en arnica enz. Ik verbrand enorm snel! Eucerin kan ik niet tegen. Ik gebruik nu dagelijks voor mijn gezicht dr zonnebescherming van nimue. Gewoon over de dagcreme. Weinig nodig, voelt enorm lekker aan.. prijzig, maar met mijn huid durf ik niet smeren zeker niet aan!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Lizzy schreef:Ik begin pigmentvlekken in mijn gezicht en op mijn handen te krijgen. Komt niet door de leeftijd hoor :biggrin2: maar ik lees overal dat je SPF 30 op je snuit moet smeren. Maar ik weiger iets op mijn snuit te smeren dat zo giftig is als de pest. Maar ik heb ook geen zin in zo'n lijkwit gezicht door de niet-nano-zink en titanium :biggrin2:

Wat gebruiken jullie/kunnen jullie aanbevelen?

Eigenlijk niks dus. :biggrin2:

Je bent óf wit, of je smeert troep. Jetske is ok. maar de prijzen zijn schrikbarend. Aan de andere kant: hoeveel is je huid je waard?
We geven wel veel uit aan onze honden, waarom zouden we dat ook niet voor onszelf doen? En ik ben van de generatie die ging bakken met olie zonder spf. :-[
*geen aandelen, ik gebruik niets van Jetske Ultee*

Als je je nog meer wil lezen, googel dan even op Paula Begoun. Die heeft veel reviews geschreven over (sun)skincare.
Sowieso is hier ook veel informatie: http://www.ewg.org/skindeep/browse/suns ... SPF+15-30/

Maar ik denk dat je toch moet kiezen tussen wit/gif of vlekken. ;)

Of anders een leuke hoed? Altijd schaduw! :biggrin2:
Afbeelding

Hoe dan ook is het lastig, vind ik. Hier ook steeds meer vlekken, en ik kan niet lekker tegen spf. Helemaal niet naar buiten is ook geen optie. ;D
Ik hoor graag wat het gaat worden in jouw geval. :)
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Ik gebruik die van earth line met argan olie. Volgens de verkoopster gebruiken zij een natuurlijke spf en geen chemische en ik blijk voor de eerste keer idd niet allergisch te zijn aan zonnemelk. Zelfs van merken waar ik wel tegen de andere producten kan bleef ik steeds reageren op de zonnemelk, maar op deze dus niet.

Het is wel maar een factor 20.
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Vergat ik nog te zeggen: sinds een paar weken slik ik astaxanthine. Zie dat het in een eerdere link ook genoemd wordt.
Ik merk nog niet dat ik minder vlekken heb dan voorheen. :-\
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Misschien is dit wat voor jou?

Heb het hier ooit ook aangeraden voor een hond met zonneallergie oid

https://ecomild.nl/bio-zonnebrandcreme- ... 0wodhtkCfw
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Radja schreef:Misschien is dit wat voor jou?

Heb het hier ooit ook aangeraden voor een hond met zonneallergie oid

https://ecomild.nl/bio-zonnebrandcreme- ... 0wodhtkCfw
Dank je :-*

En hoewel men zegt (en ook weer twijfelt) dat titanium dioxide veilig is als filter sla je hier dus wel wit van uit :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Over titanium dioxide: http://gezondheidenvoeding.nl/voeding/e ... vermijden/

Ook wel boeiend: http://www.wijwordenwakker.org/content.asp?m=P1753. Of het allemaal waar is...?

Maar om het zekere voor het onzekere te nemen: ik geloof werkelijk dat ik gewoon een dagcreme zonder zonnefilter blijf smeren en de vlekken voor lief neem :-X
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef:Net jammer dat er dan homosalate in zit :

Homosalate This UV-absorbing sunscreen ingredient helps sunscreen to penetrate your skin. Once the ingredient has been absorbed, homosalate accumulates in our bodies faster than we can get rid of it, becomes toxic and disrupts our hormones.

Disrupts estrogen, androgen and progesterone.

Sorry, gaat 'm ook niet worden :-\

Effe plagen: dat doet de overgang ook, oestrogeen, progesteron en androgeen ontregelen...

Ik vraag me bij dit soort uitspraken ook af op wat voor onderzoek het gebaseerd is. Is ook ooit een uitspraak geweest dat handdesinfectie middel kankerverwekkend was,d at wil zeggen de alcohol daarin. Om tot een giftige dosis te komen moest je wel paar keer per dag in een bad gaan liggen en je vervolgens in plastic hullen want anders haalde je dat niveau in je lijf never nooit. Zucht.

Jij smeert alleen je gezicht en handen in op zonnige dagen in ons kikkerlandje als je flink naar buiten gaat. Hoeveel accumuleert er dan in je lijf?

Lastige afwegingen zijn het he? Want we worden, net als Els zegt, continu aan vanalles bloot gesteld...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Siberienne schreef:Effe plagen: dat doet de overgang ook, oestrogeen, progesteron en androgeen ontregelen...

Ik vraag me bij dit soort uitspraken ook af op wat voor onderzoek het gebaseerd is. Is ook ooit een uitspraak geweest dat handdesinfectie middel kankerverwekkend was,d at wil zeggen de alcohol daarin. Om tot een giftige dosis te komen moest je wel paar keer per dag in een bad gaan liggen en je vervolgens in plastic hullen want anders haalde je dat niveau in je lijf never nooit. Zucht.

Jij smeert alleen je gezicht en handen in op zonnige dagen in ons kikkerlandje als je flink naar buiten gaat. Hoeveel accumuleert er dan in je lijf?

Lastige afwegingen zijn het he? Want we worden, net als Els zegt, continu aan vanalles bloot gesteld...
Ja, dus dat hoeft niet dubbelop ;D ;D ;D

Maar ja nee, ik begrijp wat je bedoelt. En dat is inderdaad ook wat Els zegt. Je rijdt van hier naar het bos om (langs de snelweg) een 'gezonde boswandeling' te maken, ademt 100 keer in en hebt al genoeg giftige stoffen ingeademd :-\

Maar ja, waar leg je de grens wat je jezelf wel en niet "aan doet"? En is het een goed idee om dingen op te stapelen (dus en vieze lucht inademen en rotzooi op je lijf smeren, en en en)? En ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel er dan in je lijf accumuleert van dit spul... Maar het wordt op vele toch ook wel serieuze sites afgeraden om te gebruiken. Je gebruikt het wel elke dag, 365 dagen per jaar. Want, om pigmentvlekken te voorkomen moet je elke dag van het jaar smeren, niet alleen op zonnige dagen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ow iedere dag smeren ? Oja dan snap ik het probleem ja. Ik smeer als ik ga waterwerken of canoen of andere outdoor activiteit, verder haast niet. Ik ga met zo'n weer als afgelopen week echt niet in de zon zitten.
Voor dagelijks gebruik zit er veel zooi in. Maar bijv mijn pa moet dat verplicht ivm beginnende huidkanker op zijn kale bol.
En als je dat spul waar je zo wit van wordt in dunnere laagjes met tussenpozen aanbrengt, werkt dat? Of blijf je gewoon casper ?
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Misschien dat hier iets verantwoords tussen te vinden is Sun Care producten in de webshop Ecco Verde?

Ik heb al een paar keer daar iets besteld, met vooraf betalen, uitstekende service. Het lastige vind ik dat het pakketje uit Oostenrijk, soms Duitsland, komt, maar in NL is er gewoon veel minder keus en als het al beschikbaar is, is het soms 2x zo duur.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

oja je zou ook essentiële olie tegen pigmentvlekken kunnen proberen
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef:Ow iedere dag smeren ? Oja dan snap ik het probleem ja. Ik smeer als ik ga waterwerken of canoen of andere outdoor activiteit, verder haast niet. Ik ga met zo'n weer als afgelopen week echt niet in de zon zitten.
Voor dagelijks gebruik zit er veel zooi in. Maar bijv mijn pa moet dat verplicht ivm beginnende huidkanker op zijn kale bol.
En als je dat spul waar je zo wit van wordt in dunnere laagjes met tussenpozen aanbrengt, werkt dat? Of blijf je gewoon casper ?
Het is vast lastig te zien maar dit (Lovea - Casper's zonnebrandcreme) heb ik er een uur geleden opgesmeerd:
IMG_0008[1].JPG
Dat is echt geen plaat als je dat op je gezicht doet ;D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef:Ja, dus dat hoeft niet dubbelop ;D ;D ;D

Maar ja nee, ik begrijp wat je bedoelt. En dat is inderdaad ook wat Els zegt. Je rijdt van hier naar het bos om (langs de snelweg) een 'gezonde boswandeling' te maken, ademt 100 keer in en hebt al genoeg giftige stoffen ingeademd :-\

Maar ja, waar leg je de grens wat je jezelf wel en niet "aan doet"? En is het een goed idee om dingen op te stapelen (dus en vieze lucht inademen en rotzooi op je lijf smeren, en en en)? En ik heb eerlijk gezegd geen idee hoeveel er dan in je lijf accumuleert van dit spul... Maar het wordt op vele toch ook wel serieuze sites afgeraden om te gebruiken. Je gebruikt het wel elke dag, 365 dagen per jaar. Want, om pigmentvlekken te voorkomen moet je elke dag van het jaar smeren, niet alleen op zonnige dagen.
Ah ja, dat maakt wel uit.
Dagelijks smeren... doe ik niet eens met een gewonde dagcreme. Huid is best een complex orgaan dat ook 'ademt' en less is more denk ik dan maar.

Ik smeer alleen als ik denk dat ik verbranden niet kan voorkomen.ivm melanoom in de familie, dus dat is anders - en andere afweging ;)
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Volgens mij is een aantal jaar geleden nieuwe Europese wetgeving gekomen die voorschrijft wat erkende UVA en UVB filters zijn. Dat had tot gevolg dat iets pas zonnebrandcreme/spray/olie mag heten op het moment dat een of meerdere van deze filters erin verwerkt zijn. Natuurlijke olieën zijn uiteraard weer eens niet erkend. Producenten moesten dus hun producten aanpassen... :(
Dus zonnebrandcreme zonder troep, het bestaat volgens mij niet meer binnen Europa of je moet het zelf maken. Moet je alleen nog zien te achterhalen wat je dan moet gebruiken...

Plaats reactie