Geen vlees meer eten
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Geen vlees meer eten
Ik ben vandaag in een dierentuin geweest keuze uit junk food of junk food, ik wad er helaas vanuit gegaan dat er wel iets tegen fatsoenlijks aan te krijgen zou zijn ....niet dus !
Kwam deze net tegen
Weet niet of ik van zo'n bericht moet lachen of huilen
Dit is overigens bewuste kantine initiatief waar ik het over had: http://www.vullenofvoeden.nl/bewuste-kantine/
Want wat je zegt, keuze heb je te vaak niet bij vermaak....
Dit is overigens bewuste kantine initiatief waar ik het over had: http://www.vullenofvoeden.nl/bewuste-kantine/
Want wat je zegt, keuze heb je te vaak niet bij vermaak....
-
src_esther
- 5-sterren

Grappig dat die kleine jullie eigenlijk al wat geleerd heeft, zonder dat ze het weet. Vooral met het oog op wat je tijdens de zwangerschap naar binnen moest te werken.Hope schreef:Ik vond dat ik best gezond at. Aardappels, groenten en vlees, volkorenbrood, zoveel mogelijk biologisch. Veel fruit, weinig snoep. Weinig pakjes en zakjes en vrijwel nooit afhaal of kant-en-klaar.
Maar toen moest ik op een toch wel streng dieet voor mijn dochtertje en ik had daar eigenlijk helemaal geen zin in. Tot ik 14 dagen verder was en ik een ander kind had maar daarnaast ook zelf ineens veel lekkerder in mijn vel zit. Het is ongelooflijk wat zo iets met je kan doen.
Manlief en ik zijn daardoor ineens met de neus op de feiten gedrukt: je bent wat je eet. We zijn ons gaan verdiepen in het hoe en wat en de keuze gemaakt toch radicaal anders te gaan (en voor mij dus blijven) eten. Dat wil zeggen: véél meer groenten, meer fruit, noten etc en vrijwel geen dierlijke voedingsstoffen meer plus zo min mogelijk bewerkt. Als je geen soja meer mag besef je ineens dat je stiekem toch nog best wat bewerkt spul naar binnen werkte. Van paneermeel tot hagelslag, het zit overal in. Het maakt je wel bewust van wat je in je mond stopt, zo'n allergie
Fijn dat je je zoveel beter voelt door je voedingspatroon aan te passen. Luister naar je lichaam. Als je ergens onwaarschijnlijke trek in hebt, onzeg het jezelf niet.
Let op dat je straks niet te streng bent voor jullie kleine als ze iets wil eten waar jullie niet achter staan. Mijn moeder heeft me als kind qua voeding veel geleerd door bijvoorbeeld heel duidelijk en goed uit te leggen waarom iets goed of slecht is. Er werd verwacht dat ik met de pot mee at, maar als ik iets echt niet lekker vond hoefde het niet, maar ik moest altijd eerst proeven. Als ik heel graag iets wilde wat niet goed was, dan mocht ik het soms wel, maar kreeg wel te horen waarom het niet goed is. Ik heb een natuurlijke weerzin tegen supermarkt eten, fast food, frisdrank en veel snoep/zoetigheid ontwikkeld. Wat niet betekent dat ik niet heel af en toe een fast food eet of een colaatje drink, beide per jaar met gemak op een hand te tellen. Snoepen doe ik af en toe wel, maar veel is het niet.
Mijn moeder had een mooi trucje voor het snoepen. 2x per dag was er een snoepmoment, want de hele dag eten (of drinken) in de mond is slecht voor het gebit (uitleg is zo belangrijk!). Op die momenten mocht ik zoveel snoepen als ik wilde. Nouja, dan eet je je dus 1x misselijk en daarna doe je rustiger aan, als het je überhaupt nog smaakt...
Ja, wat we natuurlijk niet willen is een puber die zich volstrekt volpropt met allerlei dingen omdat we haar zoveel gezonde dingen hebben gegeven dat ze helemaal de andere kant in schiet. Iets met balans...
Die dochter van ons is wel een dwingelandje hoor
Eerst eist ze patat en pizza en nu eist ze konijnenvoer

Die dochter van ons is wel een dwingelandje hoor
Eerst eist ze patat en pizza en nu eist ze konijnenvoer
-
Summerditches
- 5-sterren

Zoals eerder geschreven eet ik geen vlees om principiele redenen..ik wil niet / zo min mogelijk meewerken aan het dierenleed dat nodig is voor de beschikbaarheid van vlees..
Ik ben hier in huis de enige die geen vlees eet en natuurlijk loopt het water mij toch nog weleens in de mond als ik voor ML en KL vlees aan t maken ben (wat trouwens wel zo verantwoord mogelijk is)..
Ik weet niet of het een heel slecht excuus is maar ik weet dan nooit zo goed wat ik moet doen met vlees dat "over"is..dat blijf ik lastig vinden ..heb ik hier een schaal kippenkluifjes gegrild..blijven er 5 over ..die kan ik verder niet bewaren dus die moeten dan eigenlijk in de prullenbak (als de vriezer of bewaren voor een volgende keer geen optie is)..en dan heb ik er toch beetje trek in en dan denk ik als ik het weggooi is de kip dus voor de prullenbak dood gegaan..en hartstikke stom maar dat vind ik dan wel een dilemma net als de overgebleven balletjes in de soep en zo..

Ik ben hier in huis de enige die geen vlees eet en natuurlijk loopt het water mij toch nog weleens in de mond als ik voor ML en KL vlees aan t maken ben (wat trouwens wel zo verantwoord mogelijk is)..
Ik weet niet of het een heel slecht excuus is maar ik weet dan nooit zo goed wat ik moet doen met vlees dat "over"is..dat blijf ik lastig vinden ..heb ik hier een schaal kippenkluifjes gegrild..blijven er 5 over ..die kan ik verder niet bewaren dus die moeten dan eigenlijk in de prullenbak (als de vriezer of bewaren voor een volgende keer geen optie is)..en dan heb ik er toch beetje trek in en dan denk ik als ik het weggooi is de kip dus voor de prullenbak dood gegaan..en hartstikke stom maar dat vind ik dan wel een dilemma net als de overgebleven balletjes in de soep en zo..
- pearlsofpassion
- Moderator
Vlees weggooien vind ik nog veeel erger dan het bewust niet eten.
Zeker als je het lekker zou vinden en het geen super ongezond stuk is.
Ik zou het nog eerder aan je honden of kippen geven dan weggooien als je het zelf echt niet wil eten. Met verhitte botjes erin, is dat wel lastig...
Edit: ik bedoelde uiteraard dan het eten ipv niet eten.
Ik zou het nog eerder aan je honden of kippen geven dan weggooien als je het zelf echt niet wil eten. Met verhitte botjes erin, is dat wel lastig...
Edit: ik bedoelde uiteraard dan het eten ipv niet eten.
-
Summerditches
- 5-sterren

pearlsofpassion schreef:Vlees weggooien vind ik nog veeel erger dan het bewust niet eten.
Ja toch dat vind ik dan ook ..ik probeer uiteraard al beter op de porties te letten en b.v .laatst met een BBQ heb ik het vlees bewust niet gekruid waardoor het allemaal naar de honden kon..dank je voor je reactie
Weggooien is inderdaad echt zonde want dan is het beestje echt voor niets gestorven. Dan kan het beter op worden gegeten....En dan de volgende keer minder bereiden zodat er geen vlees overblijft voor de prullenbak