Oh zeker! Helemaal prima. Dat is de eigen keus van ieder mens. Totdat het de ander in gevaar brengt, uiteraard.Hope schreef:Ik kom niet over geloof ik.
Als iemand in een hutje op de hei wil wonen, daar in zijn blote kont de regendans wil doen en zich daarbij happy voelt, láát dat dan. Ga dan niet lopen doen alsof je met een dure opleiding de enige echte waarheid in pacht hebt.
Maar dit artikel gaat voor een groot deel over bedreigingen van die mensen richting wetenschappers. Dat is niet zo netjes en haalt het hele 'leef en laat leven' verhaal nogal onderuit.
Daarbij worden ook ronduit leugens verspreid. Stel, iemand komt jouw vakgebied binnen gestormd, noemt jouw een vieze vuile corrupte leugenaar en gaat vervolgens hele verhalen rond bazuinen zonder einige grondslag of achtergrond. Vind jij dat relaxed? Zou ik niet vinden, en in geen enkel ander vakgebied wordt zoiets geaccepteerd. Ik kan me de frustratie dus goed voorstellen.
En mogen wetenschappers dan ook wat terugzeggen? Want voor alle duidelijkheid, dat is dus wat er hier gebeurt. Geen wetten, geen verboden, geen opsluiting. Gewoon wetenschappers, die keihard hebben gewerkt voor hun positie, en die wat terug zeggen. Daar lijkt mij nou helemaal niks mis mee.