Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vanavond gekookte aardappels met gekookte worteltjes/doperwtjes. Een jus van gebakken uien, knoflook, tomaatjes, scheutje witte wijn en kruiden. Falafel balletjes erbij met een sausje van (vegan) mayo met heel veel knoflook. Ik ben benieuwd ::) :biggrin2:
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Zwarte bonensoep met avocado.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ligaa schreef:Zwarte bonensoep met avocado.
Klinkt goed! Zit er vlees in?
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Lizzy schreef:Klinkt goed! Zit er vlees in?
Nee! http://livingthegreenlife.nl/zwarte-bonensoep/ deze is het :) Maar dan met avocado erdoor en wat gember.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ligaa schreef:Nee! http://livingthegreenlife.nl/zwarte-bonensoep/ deze is het :) Maar dan met avocado erdoor en wat gember.
Mmmm, lekker! Dank je voor de link (opgeslagen).
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Kaastortellini gekookt, daaroverheen een mengsel van roomkaas, creme fraiche, een beetje melk en wat kruiden, daar weer spinazie a la creme en dan met wat geraspte kaas erover 15 minuten in de oven.
Is lekker en snel klaar: wel zo fijn als je hebt geklust in de boerderie.

(wel klote dat ik thuis pas op de verpakking zag dat er palmolie in zat, ik begrijp er echt geen ruk van waarom dat tegenwoordig bijna overal in zit!!)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

judith vd schreef:Kaastortellini gekookt, daaroverheen een mengsel van roomkaas, creme fraiche, een beetje melk en wat kruiden, daar weer spinazie a la creme en dan met wat geraspte kaas erover 15 minuten in de oven.
Is lekker en snel klaar: wel zo fijn als je hebt geklust in de boerderie.

(wel klote dat ik thuis pas op de verpakking zag dat er palmolie in zat, ik begrijp er echt geen ruk van waarom dat tegenwoordig bijna overal in zit!!)
Erg he! Ik word er ook helemaal geïrriteerd van >:(. Van pure pissigheid Unilever van de week een mail gestuurd. Krijg ik een slappe mail terug met "die van ons is verantwoord" en toen heb ik terug gestuurd "ik geloof ook niet meer in Sinterklaas" met een paar links erbij waarin uitgelegd staat dat verantwoorde palmolie niet bestaat. Rukkers >:(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vandaag gaan we vegetarische Roti maken. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er wel of geen seitan in ga doen :g:
Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Sushibowl......zoooo lekker
IMG_2608.jpg
IMG_2608.jpg (86.02 KiB) 2957 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Dreetje op ma 17 jul 2017, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
judith vd
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith vd »

Lizzy schreef:Erg he! Ik word er ook helemaal geïrriteerd van >:(. Van pure pissigheid Unilever van de week een mail gestuurd. Krijg ik een slappe mail terug met "die van ons is verantwoord" en toen heb ik terug gestuurd "ik geloof ook niet meer in Sinterklaas" met een paar links erbij waarin uitgelegd staat dat verantwoorde palmolie niet bestaat. Rukkers >:(
Zo zit er dus in heel veel brood olie (ja, die goeie met lekkere omega 6 :'( ).
Waar is de tijd gebleven dat er brood werd gebakken met water, meel en gist :-[ ). En dan heb ik t nog niet over alle geharde vetten in koekjes.
Appie heeft trouwens wel n behoorlijke keuze in brood zonder troep.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Gepofte biet en ui met wat dressing en feta. Mmmmmm!
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Courgette "lasagne".
De saus bestond uit; Biologisch (lekker gekruid, van mn werk :biggrin2: ) rundergehakt, groene gedeelte van de prei, diverse soorten tomaat (uit blik, puree, snacktomaatjes en gewone), punt paprika en italiaanse kruiden (verse basilicum, tijm en oregano).
De courgette gebruik je als lasagnebladen. Even plakken schaven met de kaasschaaf en dan laagjes maken met saus er tussen en tot slot kaas er overheen. In de oven en klaar. Was heerlijk!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik had Roti voor een weeshuis dus vanavond weer Roti. Wel weer verse pannenkoekjes erbij maken. En als toetje heb ik een vegan Frambozentaart met crumble topping (kijken of het wat is, ik krijg BBQ'ers het weekend :biggrin2: ).
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Als ik een auto had kwam ik bij jou eten ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef:Als ik een auto had kwam ik bij jou eten ;D
Je zou van harte welkom zijn :-*

Maar, de taart....... Ik vind het een succes!
IMG_0072[1].JPG
Ik ga 'm aan mijn gasten serveren het weekend. Poeh, dit wordt mijn eerste vegan-BBQ. Voor mijn gasten (die eigenlijk carnivoor zijn) natuurlijk niet. Voor hen ga ik zalm, garnalen (in knoflook) maken en gewoon echte knoflook mayo en salade met feta-kaas. Echt vlees op mijn BBQ ga ik gewoon niet trekken dus op de terugweg kunnen ze bij de Mac langs :biggrin2:

Plaats reactie