Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vanavond bami met augurkjes, gebakken banaan, pindasaus, gemarineerde gebakken tempeh, emping, en voor Leo een gebakken eitje erbij.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Dat heb ik allemaal in huis, misschien een goed idee voor de zondagmorgen, lekker dankjewel! Het kan vast ook met kersen. :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ligaa schreef:Dat heb ik allemaal in huis, misschien een goed idee voor de zondagmorgen, lekker dankjewel! Het kan vast ook met kersen. :)
Ja, dat lijkt me ook heerlijk! Of met van dat gemengde fruit (bosbessen, frambozen, etc).
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Gisteren stukje vlees, en groenten van de bbq. Peren cakejes van de bbq toe. https://www.allesvoorbbq.nl/nieuws/trek-in-toetjes
Voor het eerst dat we er mee gebakken hebben. Lekker!

Vanavond -als het droog blijft- van de bbq: garnaaltjes en groentenspiesen met stukjes vega worst. Sla bij.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh bleh.... Ik eet vanavond gekookte aardappel met gekookte bloemkool en daar ga ik dan wat bij rommelen met paprika, uien, tomaat, edelgistvlokken.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Pizza :D
Kant en klaar bodem van Appie en dan zelf lekker beleggen :D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik heb de bloemkool lekker in de supermarkt laten liggen. ;D
Volgende week maar een keer zuurkoolstamp maken, het weer is er wel naar als ik de voorspellingen zo zie. :P
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Gourgettefritatta en een heleboel hapjes voor bij de film.
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

Lizzy schreef:Oh bleh.... Ik eet vanavond gekookte aardappel met gekookte bloemkool en daar ga ik dan wat bij rommelen met paprika, uien, tomaat, edelgistvlokken.
Bloemkool laat zich goed invriezen. Als deze weer eens in de bonus is en Leo zet zn puppyogen op, kan je er best 1 meenemen. Thuis schoonmaken en in roosjes snijden en blancheren. Snel af laten koelen (onder de kraan of in ijswater) en dan afdrogen. De voorgekookte roosjes in een zipzak in de vries.
Als Leo dan tussendoor weer eens puppyogen opzet: roosjes uit de vriezer en gaarkoken in apart pannetje. Dan kan je rustig zelf een sperzieboon oid eten.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

koekje schreef:Bloemkool laat zich goed invriezen. Als deze weer eens in de bonus is en Leo zet zn puppyogen op, kan je er best 1 meenemen. Thuis schoonmaken en in roosjes snijden en blancheren. Snel af laten koelen (onder de kraan of in ijswater) en dan afdrogen. De voorgekookte roosjes in een zipzak in de vries.
Als Leo dan tussendoor weer eens puppyogen opzet: roosjes uit de vriezer en gaarkoken in apart pannetje. Dan kan je rustig zelf een sperzieboon oid eten.
Oh OK, dat wist ik niet. Dat is een goeie. Maar ik moet zeggen dat ik nu twee weken veganistisch eet en het komt me de neusgaten uit :-X . En als ik dan die vieze bloemkool moet eten, wil ik 'm met kaas :-X
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Lizzy schreef:Oh OK, dat wist ik niet. Dat is een goeie. Maar ik moet zeggen dat ik nu twee weken veganistisch eet en het komt me de neusgaten uit :-X . En als ik dan die vieze bloemkool moet eten, wil ik 'm met kaas :-X
Ken je www.vegadutchie.nl? Zij heeft echt super lekkere recepten met verrassende smaken :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef:Oh OK, dat wist ik niet. Dat is een goeie. Maar ik moet zeggen dat ik nu twee weken veganistisch eet en het komt me de neusgaten uit :-X . En als ik dan die vieze bloemkool moet eten, wil ik 'm met kaas :-X
Wil je dat blijven doen of is het een soort test?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

El_Kato schreef:Ken je http://www.vegadutchie.nl? Zij heeft echt super lekkere recepten met verrassende smaken :)
Dank je voor de link, deze kende ik nog niet! Zitten heerlijke dingen tussen!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef:Wil je dat blijven doen of is het een soort test?
Het was de bedoeling dat ik dit blijvend bleef doen. Maar ik geef je een voorbeeldje: de bio vega burgers van de Ap vind ik echt lekker. Kippeneiwit in. De kipstuckjes van de Vegetarische Slager: is vegan maar echt, ik vind het niet te vreten :-X

Plaats reactie