BPWR auto's, help
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: BPWR auto's, help
In veel landen ( o.a. DE) is het verplicht om te zorgen dat je hond niet naar voren kan klimmen of vliegen. Dat kan door middel van hondentuigen op de zitting of door bagage/ hondenrekken als ze achterin zitten. Volgens mij zijn er meer landen met dit soort regels, maar ja als je er toch niet komt maakt het niet uit, want in NL mag wat dat betreft zowat alles 
Nee hoor! In NL is er alleen geen invulling gegeven aan de "hoe", maar je hebt wel degelijk de plicht om er voor te zorgen dat levende have geen risico's geven bij ongelukken. Hoe dat precies geformuleerd is weet ik niet, maar je mag zeker niet alles.Kaio schreef:In veel landen ( o.a. DE) is het verplicht om te zorgen dat je hond niet naar voren kan klimmen of vliegen. Dat kan door middel van hondentuigen op de zitting of door bagage/ hondenrekken als ze achterin zitten. Volgens mij zijn er meer landen met dit soort regels, maar ja als je er toch niet komt maakt het niet uit, want in NL mag wat dat betreft zowat alles
Ja, rijden met je hond op schoot is niet echt de bedoeling denk ik nee.
Maar ik weet 99.9% zeker dat Joep gewoon blijft zitten waar hij zit. Dus voor mij nu even de vraag hoe veilig het voor hem is als we botsen of heel hard remmen, of daar dan een rek voor nodig is. Maar dat moeten we maar even goed bekijken als we hem hebben opgehaald denk ik.
Buitenland komen we niet met Joep, want niet ingeënt. Dat scheelt
Maar ik weet 99.9% zeker dat Joep gewoon blijft zitten waar hij zit. Dus voor mij nu even de vraag hoe veilig het voor hem is als we botsen of heel hard remmen, of daar dan een rek voor nodig is. Maar dat moeten we maar even goed bekijken als we hem hebben opgehaald denk ik.
Ja, voor een botsing wil je écht wel een hek. Google maar eens op filmpjes met bots testen met huisdiereneelke schreef:Ja, rijden met je hond op schoot is niet echt de bedoeling denk ik nee.
Wij hadden deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... rek/129985. Simpel te plaatsen, niet teveel ruimteverlies en mooi stevig. Beviel prima en leuk prijsje.
Dit vind ik dan ook wel een mooie;
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... rek/622596
Maar voordat we er een bestellen is het toch wel handig dat we de maten van de auto weten. Ik ga eens kijken of ik mijn hondennetje nog heb liggen, die heb ik een maand gebruikt toen we een ford ka hadden, daarna zijn we overgestapt op de busjes. Dan hebben we in ieder geval voor de eerste dagen iets.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... rek/622596
Maar voordat we er een bestellen is het toch wel handig dat we de maten van de auto weten. Ik ga eens kijken of ik mijn hondennetje nog heb liggen, die heb ik een maand gebruikt toen we een ford ka hadden, daarna zijn we overgestapt op de busjes. Dan hebben we in ieder geval voor de eerste dagen iets.
OK er gebeurt van allesKaela schreef:Nee hoor! In NL is er alleen geen invulling gegeven aan de "hoe", maar je hebt wel degelijk de plicht om er voor te zorgen dat levende have geen risico's geven bij ongelukken. Hoe dat precies geformuleerd is weet ik niet, maar je mag zeker niet alles.
Goed ik hou er wel van van een rekje
Karin, zou dit rek ook achter de voorstoelen passen denk jij?Kaela schreef:Ja, voor een botsing wil je écht wel een hek. Google maar eens op filmpjes met bots testen met huisdieren![]()
Wij hadden deze: http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... rek/129985. Simpel te plaatsen, niet teveel ruimteverlies en mooi stevig. Beviel prima en leuk prijsje.
- Angelique
- 5-sterren

Omdat die aan de hoofdsteunen zit past het wel. Je moet dan wel een auto hebben waarbij de gleuf tussen de voorstoelen niet breed genoeg is dat woef daar tussendoor kan floepen.zurca schreef:Karin, zou dit rek ook achter de voorstoelen passen denk jij?
Ik weet zeker van niet, want we hebben het geprobeerd. Die afstand van vloer naar plafond is achter je voorstoelen veel groter. En bij dit rek konden we dat niet verbouwen.zurca schreef:Karin, zou dit rek ook achter de voorstoelen passen denk jij?
Wij hebben achter de voorstoelen deze geplaatst, met extra buisjes als verlenging:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/bench ... rek/339451
Nadeel van deze is dat je die halve rondjes aan de zijkant niet vast kan zetten en de hond die dus aan de kant kan duwen. Zo heeft Oscar dus 2 keer onze gordels van de voorstoelen te grazen genomen. Maar voor de veiligheid was ie prima. Wij hadden eerst een net om het gat aan de onderkant dicht te maken en later bedacht ik dat ik daar ook wel 2 buisjes van het andere rek kon doen. Werkte heel prima, al was het wat creatief inbouwen.
Er blijft dan wel ruimte over tussen de bank en het rek, dus Oscar donderde af en toe nog wel van de bank af. Want om hem stevig te maken hadden wij hem echt tegen de voorstoelen gedaan en met tairipjes daaraan vast gemaakt.