Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:Afbeelding
;D ;D ;D

Ik vind genieten van eten ook leuk, maar ik baal er gewoon van dat het ten koste gaat van andere levende wezens :-\
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef:Het was de bedoeling dat ik dit blijvend bleef doen. Maar ik geef je een voorbeeldje: de bio vega burgers van de Ap vind ik echt lekker. Kippeneiwit in. De kipstuckjes van de Vegetarische Slager: is vegan maar echt, ik vind het niet te vreten :-X

Mja, het moet wel een beetje leuk blijven. Misschien een top 10 maken van niet vegan producten maken die je echt echt echt lekker vind, en dat je daar dan 2 of 3 keer per week wat uit mag kiezen?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:;D ;D ;D

Ik vind genieten van eten ook leuk, maar ik baal er gewoon van dat het ten koste gaat van andere levende wezens :-\
En stel dat je nou bij een lief biologisch boertje wat melk gaat halen en daar dan zelf kaas van maakt, of misschien doen ze dat daar ook wel en je gebruikt dat met mate, is dat dan zo erg. Het staat toch in geen verhouding met hen die iedere avond 1,5 kilo vlees verbruiken?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:En stel dat je nou bij een lief biologisch boertje wat melk gaat halen en daar dan zelf kaas van maakt, of misschien doen ze dat daar ook wel en je gebruikt dat met mate, is dat dan zo erg. Het staat toch in geen verhouding met hen die iedere avond 1,5 kilo vlees verbruiken?
Ik heb hier om de hoek een heel lief biologisch boertje die zelf biologische kaas maakt... Maar ook die koeien moeten ieder jaar een kalfje krijgen om melk voor de kaas te produceren. En de meisjes kalfjes mogen bij de moeder blijven bij hem. Maar de stiertjes gaan naar een mesterij. Daar heb ik gewoon zo'n moeite mee. Idem voor kippeneieren. Kan ik dingen kopen waar biologische eieren in worden verwerkt (en thuis de eieren van mijn eigen kippen eten) maar die haantjes die uit de eitjes komen (om nieuwe legkippen te produceren) gaan toch door de versnipperaar :-\
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vegan.jpg
Krijg ik deze gestuurd van m'n vriendin :2funny: :2funny: :2funny:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

:2funny: :2funny: :2funny: Echt, ze houden van je :2funny: :2funny:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef::2funny: :2funny: :2funny: Echt, ze houden van je :2funny: :2funny:
Geniaal of niet??????!!!!!!!!!!!! Ik pieste nog net niet in mijn hosen ;D ;D ;D
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

:biggrin2:
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Nou.... Eddies collega vertelt hem dat hij vegetarisch is geworden, maar nog wel gehaktballen eet..... ::) :-X ;D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Lizzy schreef:;D ;D ;D

Wist je dat planten ook leven, communiceren zelfs? Ze waarschuwen elkaar voor vijanden bv. Ze kunnen alleen niet lopen. En ik zweer je, er zijn andere levende wezens met minder gevoel dan een plant. Alleen als je die opeet heet dat ineens kannibalisme (beetje melig, vandaag weer gesprek gehad op mijn werk.. ) ;) ;) ;)

Wat we aten: Falafel, courgette reepjes en wortel met korma saus uit een pot (Patak) en rijst
Courgette vd "vergeten groenten" boerderij. http://www.vergetengroenten.nl
Ik kom daar wel eens langs en nu had ik eindelijk eens geld bij me om wat van de kraam aan de weg te kopen (je-weet-wel, zo'n stellage waar dan een bakje voor het geld bij staat. Hier kan dat nog steeds.... )
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pauline schreef:Nou.... Eddies collega vertelt hem dat hij vegetarisch is geworden, maar nog wel gehaktballen eet..... ::) :-X ;D
Nou ja, zoveel vlees zit er tegenwoordig niet meer in een gehaktbal (tenzij je hem zelf maakt natuurlijk).

Ik had vandaag bietensalade (rauwe rode biet, appel, bosuit, peterselie, geroosterde pompoenpitjes, walnoten) met een plakje lamsbout.... Ik ben dus geen vegetarier en zal het ook nooit meer worden. Toen ik jong was heb ik mij erin verdiept maar kwam er niet uit. Bonen vormden een belangrijk onderdeel, en van bonen ging ik (letterlijk en accuut) over mijn nek. Dus dat werd hem niet.
Maar varkensvlees koop ik niet, rundvlees alleen van Nederlandse koeien die buiten gelopen hebben (grain-fed komt er niet in) en kip alleen maar bio evenals (de eitjes (sinds 1978 :cool: ) En ik ben dol op wild.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Siberienne schreef:Wist je dat planten ook leven, communiceren zelfs? Ze waarschuwen elkaar voor vijanden bv. Ze kunnen alleen niet lopen. En ik zweer je, er zijn andere levende wezens met minder gevoel dan een plant. Alleen als je die opeet heet dat ineens kannibalisme (beetje melig, vandaag weer gesprek gehad op mijn werk.. ) ;) ;) ;)

Wat we aten: Falafel, courgette reepjes en wortel met korma saus uit een pot (Patak) en rijst
Courgette vd "vergeten groenten" boerderij. http://www.vergetengroenten.nl
Ik kom daar wel eens langs en nu had ik eindelijk eens geld bij me om wat van de kraam aan de weg te kopen (je-weet-wel, zo'n stellage waar dan een bakje voor het geld bij staat. Hier kan dat nog steeds.... )
Oh, dat ken ik! Hebben we hier onder de rook van Amsterdam ook hoor. 10 eieren voor 1 euro en 80 cent van kippies die heerlijk buiten tussen de begroeiing scharrelen bijvoorbeeld en die eitjes zijn nog lekkerder dan de 10 voor 3 euro (of 6 voor 3 euro) aan de andere zijde van het dorp. langs een ander weggetje alle soorten pompoenen die je kunt bedenken. en zo zijn er nog wat plekjes, met siropen, met jammetjes, met chutneys. minibiebjes waar je een boek kunt lenen of wat geld voor mag achterlaten.

We aten vandaag weer roerbak, ditmaal met zwarte rijstnoedels. Die noedels waren best lekker maar de geadviseerd 4 minuten kooktijd was wel echt te lang... :(
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gekookte aardappeltjes met bietjes en een jus met gebakken champignons en..... mijn favoriete vega burger.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Ik vind vegan soms ook nog wel lastig hoor Lizzy. Kaas mis ik niet zo heel erg meer, maar pizza zonder kaas? Nee dat vind ik ook niks en daar heb ik nog geen vervanger voor gevonden. Maar het wordt wel minder. Normaal at ik overal kaas bij en nu neem ik het al niet meer mee met de boodschappen, alleen als ik een keer echt geen zin heb om te koken en zin heb in pizza. Of als ik uit eten ben ofzo. Idem voor eieren, ik koop wel dingen met ei er in (koekjes, vega hap) maar eieren zelf koop ik niet of hier van de plaatselijke boer (met een handvol kippen).

De vegetarische kip van vivera vind ik beter te eten en die eet ik ook regelmatig. Laatst heb ik er kippensoep van gemaakt. Je proeft het echt wel maar het wordt wel lekker mals en neemt goed smaak op. Bij de Lidl heb je nu ook lekkere vegan filetlapjes, voor op de barbecue. En vegan wokstukjes, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Ontopic: ciabatta met sla en vegaworst, en veeel kersen van Gijs.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ligaa schreef:Ik vind vegan soms ook nog wel lastig hoor Lizzy. Kaas mis ik niet zo heel erg meer, maar pizza zonder kaas? Nee dat vind ik ook niks en daar heb ik nog geen vervanger voor gevonden. Maar het wordt wel minder. Normaal at ik overal kaas bij en nu neem ik het al niet meer mee met de boodschappen, alleen als ik een keer echt geen zin heb om te koken en zin heb in pizza. Of als ik uit eten ben ofzo. Idem voor eieren, ik koop wel dingen met ei er in (koekjes, vega hap) maar eieren zelf koop ik niet of hier van de plaatselijke boer (met een handvol kippen).

De vegetarische kip van vivera vind ik beter te eten en die eet ik ook regelmatig. Laatst heb ik er kippensoep van gemaakt. Je proeft het echt wel maar het wordt wel lekker mals en neemt goed smaak op. Bij de Lidl heb je nu ook lekkere vegan filetlapjes, voor op de barbecue. En vegan wokstukjes, maar die heb ik nog niet geprobeerd.

Ontopic: ciabatta met sla en vegaworst, en veeel kersen van Gijs.
Ik vind eieren ook lastig. Want wij hebben hier onze eigen kippen rondlopen, die veel ruimte hebben en biologische voeding krijgen/eten. En leggen ze niet, leggen ze niet. Nou, eigenlijk vind ik dat ik daar gerust een eitje van kan eten. Ze krijgen geen legmeel, ze kriebelen hier lekker rond en hebben het stik naar hun zin. Ik lust niet zo een ei. Maar als ik eens pannenkoeken wil bakken (zonder melk maar met ei) moet dat eigenlijk wel kunnen vind ik. Denk ik. Ik weet niet.

En pizza zonder kaas is geen pizza. En die nep-kaas, man man, wat is dat goor :-X . Het lijkt wel hartige kauwgum :-X . Op zich vind ik veel vegetarische vervangers wel lekker. Maar vaak zit er kippeneiwit in. En als je dat ook niet meer kunt eten, dan alleen nog de vegan happen. En daar zit dan vaak weer palmolie in :-X

Die kipstukjes van Vivera ken ik niet. Ik vind het er al zo goor uit zien dat ik het in de winkel laat. Maar als jij zegt dat ze te eten zijn, ga ik ze voor mijn volgende Roti proberen :-*

En morgen een ritje Lidl. Ik heb besloten dat ik gewoon ga proberen zo min mogelijk dierlijke producten te eten maar dat ik niet als een hysterica alle etiketten ga staan lezen in de supermarkt en helemaal depri door de winkel ga lopen om vervolgens met niks thuis te komen :-X . Daar heb ik gewoon geen zin meer in.

Vandaag ook naar ons bio-boertje geweest. Een klein stukje boeren kaas en echte roomboter gekocht. Vooral voor Leo en voor mezelf net voordat ik tegen het plafon ga :-X

Oh. En nothing beats echte mayonaise met eieren :-X . Die zonder eieren troep eet ik gewoon niet meer, dat lijkt ook wel gummie :-X

Maar goed, als ik jou zo lees, dan eet je 95% vegan? En dat voelt goed? Komen de bonen je niet de neusgaten uit?

Plaats reactie