Mam die hond lijkt op jouw ....

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Hebben jullie dat ook weleens ? Opmerkingen over je huisdieren ?

Toen we onze Langharige Hollandse Herders hadden : Onze teef was heel mooi gestroomd . Op een dag kwam er een jochie van een jaar of zes aan , hij zag mij met de twee honden
Hij keek en zei tegen zijn moeder . Mam , die hond lijkt op jouw . Kijk maar , die hond heeft ook coupe de soleil :biggrin2:

En met onze laatste roedel van vier . Twee Russels en twee Engelse Bullen :
We kwamen een bejaarde man en vrouw tegen . En we raakten aan de praat
De mensen hadden ook altijd honden gehad
Het eerste wat ze vroegen . Is dat nou allemaal familie ( ze bedoelden ras )
Nee , dit is geen familie :biggrin2: Hmm , ja nu we goed kijken . Ze zijn wel verschillend ja
Noa , onze fawn kleurige E.B leek sprekend op hun overleden Labrador
Maar dit is geen labrador hoor . ja wel , ja zeker . We weten het zeker hoor mevrouw . U heeft echt een Labrador wij kunnen het weten :biggrin2:

We hadden een oud afdankertje , uit het asiel . Bijna geen tanden meer , toen kwam hier eens een buurmeisje van zeven jaar .
Ze keek naar onze tandeloze hond , en vroeg ons , waarom krijgt die hond geen kunstgebit :biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Re: Mam die hond lijkt op jouw ....

Bericht door pike »

Of dat allemaal familie is dat is wel de meest gehoorde.
En of Jakkie een pupje is en die andere twee de mama en de papa.
Daar wordt je wel eens moe van.

Maar deze was wel heel erg leuk:
Mijn man loopt met de drie fauven (Jakkie is een onderdeurtje, Pike een stoere bink en Duc een hoge slungel) over straat en hij komt een mijnheer tegen die zegt: Kijk daar komen de Daltons ;D ;D
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

de ergste:
ik liep met vier 3-kleur border collies, verschillende leeftijden en formaten (van kleine puppy tot 10 jarige reu).
Kom ik mensen tegen met twee zwart witte border collies, en deze vroegen, zit daar border collie in die honden? :o
Ja toevallig alle 4 een klein beetje..., echt puur toeval.
Pip en Maggie
1-ster
1-ster

Bericht door Pip en Maggie »

Ik kreeg toen DeeJay nog leefde heel vaak de vraag de vraag of Pip de oudste was, want die had immers al zo'n grijze snoet...
Terwijl je aan alles kon zien dat DeeJay de oudere was...

Gister kreeg ik serieus de vraag of Maggie een pupje van Pip was.. (ja, die lijken ook nogal op elkaar ::) )
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

TomsBorders schreef:de ergste:
ik liep met vier 3-kleur border collies, verschillende leeftijden en formaten (van kleine puppy tot 10 jarige reu).
Kom ik mensen tegen met twee zwart witte border collies, en deze vroegen, zit daar border collie in die honden? :o
Ja toevallig alle 4 een klein beetje..., echt puur toeval.
Er wordt regelmatig tegen mij, met m'n bruine 3-kleur Border Collie, gezegd dat dat niet een echte is.
Nee echt niet hoor mevrouw. U bent in de maling genomen.
Of....wat een leukerd, is dat een een Roemeens straathondje? Daar sta je dan met je stamboomhond :D
TomsBorders
5-sterren
5-sterren

Bericht door TomsBorders »

KarenH schreef:Er wordt regelmatig tegen mij, met m'n bruine 3-kleur Border Collie, gezegd dat dat niet een echte is.
Nee echt niet hoor mevrouw. U bent in de maling genomen.
Of....wat een leukerd, is dat een een Roemeens straathondje? Daar sta je dan met je stamboomhond :D
haha, en dan geloven ze zeker dat Pr1mo wel een 100% border collie is?
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

TomsBorders schreef:haha, en dan geloven ze zeker dat Pr1mo wel een 100% border collie is?
Haha, uiteraard.
"Het is wel een flinke jongen he?"
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

'Kijk mama, een wolf' - vooral bij onze vorige twee honden

Of 'Nee hoor, dat zijn geen echte husky's want die hebben blauwe ogen'

'Goh, zijn dit nou van die hush puppies'
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hahahaha, vooral die coup soleil is erg grappig ;D ;D

De stomste die ik ooit kreeg was "zijn dat Labradors?" wijzend op mijn Dalmaten. Ja hoor, ze lijken sprekend ::)

Waar ik dagelijks een soort van moe van word is "waar zijn die andere 98?".

En wat ook een hele fraaie is is deze "zijn vaak doof he, die Dalmatische Honden? Kunnen deze wel horen?"
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Boze meneer: "Mevrouw u moet zich schamen. Dit is echt schandalig. Die hond is véél te dik voor een dobermann!"
Meneer het is een rottweiler ::)
Had ooit een Brabançonnetje en een boxer. Ze lagen tegen elkaar aan te slapen. Komt er iemand langs, ziet ze samen liggen en zegt: "Ooohh wat schattig! Hoeveel heeft ze er?"
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

In Ouwehands dierenpark een man die zei dat ie nog nooit zo'n mooie wolfsgrauwe herder had gezien. Logisch, Oscar was rood-gevlamd, niet wolfsgrauw ::)

In het wolvenpark in Duitsland werd meerdere keren geroepen dat er een wolf ontsnapt was. Echt, als je een saarloos hebt moet je daar heengaan, das lachen ;D

En een jongetje die aan zijn vader vroeg of Oscar een Duitse of Nederlandse herder was, die vond ik ook grappig.

Maar de mooiste vond ik nog wel een keer hier gewoon in de straat, een man die vond dat Oscar zulke mooie poten had. Echt, zo mooi die poten, hij had nog niet eerder en hond met zulke mooie poten gezien. Uuuuh, oke.
Zuzanna
3-sterren
3-sterren

Bericht door Zuzanna »

Onze Ziva ia een kruising, Australische herder x Berner Sennen. Ze heeft de kop van een herder, lichaam van een grote maat Australische herder met de ribbenkast van een Berner Sennen. En is toevallig zwart-wit.

Je raadt hem al: 'Wat een grote/dikke/stevige border collie is dat!'
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

- 'Oh, die is nog jong hè!?' of 'Ah, puppie!', Ko is bijna 3,5 en begint al een grijze snuit te krijgen.
- 'Wat een mooie mechelaar!', meneer is een spaanse vage herder-kruising, niet hoger dan 56cm, weegt iets meer dan 20kilo, heeft de tekening van een DH, langer haar dan een mechelse herder en een bescheiden kraag.
- 'Dat is een brave lobbes hoor' hoorde ik onlangs een man tegen iemand zeggen terwijl ze langs ons hek liepen en Ko dat zachtjes grommend heel alert in de gaten hield. Langs lopen, fietsen, rijden het mag van Ko, maar je moet niet blijven staan...
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik val nogal op met mijn hond in de bakfiets ::)
En inderdaad, mensen met borders die vragen wat voor ras het is, mensen die zomaar stil gaan staan op de weg en uitstappen om het te vragen en natuurlijk de altijd gevatte reactie 'die zie je niet veel hè' jawel hoor, elke dag, soms zelfs meer dan 1 ;) (ik weet dat er hier in 7aar nog minimaal 2 rondlopen)
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door KarenH »

Fenixjuh schreef:Ik val nogal op met mijn hond in de bakfiets ::)
En inderdaad, mensen met borders die vragen wat voor ras het is, mensen die zomaar stil gaan staan op de weg en uitstappen om het te vragen en natuurlijk de altijd gevatte reactie 'die zie je niet veel hè' jawel hoor, elke dag, soms zelfs meer dan 1 ;) (ik weet dat er hier in 7aar nog minimaal 2 rondlopen)
Haha, inderdaad. Bruine Borders zijn zeldzaam, die zie je noooooit.
Daar moet je heel veel mee lopen he? Ook zo'n standaard vraag. Ik zeg altijd maar ja.

Plaats reactie