Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Salade van naakte haver met snijboontjes, komkommer, rode ui en tonijn met dressing van kwark/knoflookmosterd/mayo
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Ik heb me suf gewerkt in ons kleine tuintje en mijn artrosehanden staan nu helemaal krom van ellende. Trouwens, mijn golferselleboog is er ook niet van opgeknapt, noch mijn kapotte knieën. Daarom mocht ik van mezelf een pakje rozijnenbrood ( zelfgebakken) uit de vriezer halen, morgen wordt er weer 'echt' gegeten.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Gisteravond courgetti carbonara.
Vanavond iets met sperzieboontjes, misschien wel salade Nicoise.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Broccoli, aardappeltjes, saus en chilisticks. Ofzo.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

fransbulletje schreef:Salade van naakte haver met snijboontjes, komkommer, rode ui en tonijn met dressing van kwark/knoflookmosterd/mayo
Kè? :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Worteltjes, gekookte aardappeltjes, dooie kabeljauw voor Leo en voor mezelf een vega burgertje. Ik maak er voor mezelf een "jus" bij van gebakken uien, knoflook en tomaat. Leo krijgt het vet van het bakken van de vis (en tomaat, knoflook, bieslook) over zijn aardappeltjes.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Tortelini met kaas.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Soep van Pien (kikkererwt/wortel/zoete aardappel) met toegevoegd geroosterde pijnboompitten, pompoenpitjes, pecannoten en kleine stukjes parmezaan

Toetje: pruimencrumble :D
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Zilvervliesrijst, gestoomde zalm met dille en een prutteltje van wortel, doperwten en tomatenpuree met cayenne, gember, geelwortel, zwarte peper, tijm, oregano en knoflook. Als topping gebakken uien, lekker bruin.
fransbulletje

Bloemkoolbom met salade
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef:Soep van Pien (kikkererwt/wortel/zoete aardappel) met toegevoegd geroosterde pijnboompitten, pompoenpitjes, pecannoten en kleine stukjes parmezaan

Toetje: pruimencrumble :D
Wat leuk! Die pompoenpitjes hebben wij een keer geprobeerd...pompoenpitjes uit de pompoen gehaald en gebakken. Maar ze waren niet te vréten! Heb jij gekochte?
Ik vind het wel lekkere toevoegingen :dribble:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

- pien - schreef:Wat leuk! Die pompoenpitjes hebben wij een keer geprobeerd...pompoenpitjes uit de pompoen gehaald en gebakken. Maar ze waren niet te vréten! Heb jij gekochte?
Ik vind het wel lekkere toevoegingen :dribble:
Wij hebben gekochte. Ik vond die uit de pompoen ook niet zo lekker, zat nog zo'n hard vlies omheen..

Die ik nu had komen uit de Sligro, heb ze ook weleens bij de molen besteld. Die vond ik nog lekkerder https://www.de-zuidmolen.nl sowieso hebben die (te) veel lekkere dingen ;)

Ik vond de soep trouwens erg lekker, makkelijk te maken ook. Van VL moest er wel nog een scheut tabasco in :biggrin2:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef:Wij hebben gekochte. Ik vond die uit de pompoen ook niet zo lekker, zat nog zo'n hard vlies omheen..

Die ik nu had komen uit de Sligro, heb ze ook weleens bij de molen besteld. Die vond ik nog lekkerder https://www.de-zuidmolen.nl sowieso hebben die (te) veel lekkere dingen ;)

Ik vond de soep trouwens erg lekker, makkelijk te maken ook. Van VL moest er wel nog een scheut tabasco in :biggrin2:
Nee precies, die waren niet lekker. Denk je slim te zijn en alles te gebruiken van de pompoen... ::)

;D meneer hier had er 'wat chilivlokken' ingestrooid en ik stond al in de fik ;D Die van jou houdt ook wel van wat pit dus :biggrin2:

Vanavond eten wij hier in ieder 'grote salade' (salade van spitskool, wortel, bleekselderij met een dressing van yoghurt/mayo met wat appelazijn en peper en zout). De rest is nog een verrassing...
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Salade van quinoa, vega(n)worst, ananas, veldsla en pijnboompitjes met honing en olijfolie. Koos inspiratieloos maar wauw zo fijn. :D
fransbulletje

Lizzy schreef:Kè? :biggrin2:
Heerlijk gaan hier kilo's door, naakte haver

Plaats reactie