AniCura neemt dierenklinieken over. En of je daar blij mee moet zijn?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: AniCura neemt dierenklinieken over. En of je daar blij mee moet zijn?

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou ja, dat er prijsverschil zit in service en consulten vind ik niet zo raar, als het evenredig werkt. Maar in medicijnen, en dan zoals bij ons, echt 4 keer zo duur? Dat is toch wel echt bizar!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Mijn reactie was als reactie op Ronald. Als hij altijd al een pittig dure dierenarts had, is er nu na overname van AniCura waarschijnlijk geen prijsverschil. Niks meer, niks minder eigenlijk.
Oh oke. Ik dacht dat ik iets miste in je tekst.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Laika schreef:
Ik las dat van de 88 sterklinieken er 6 zijn die zich nog beraden. Wellicht horen ze bij die 6. Ik hoop dat ze niet met de fanfare mee gaan lopen want de prijzen die ze nu hanteren zijn idd redelijk. Wilhelminaoord zit er wel bij zag ik. Denk dat ze daar nu met 2 vorken gaan schrijven.
Waar kan ik die lijst vinden?
Geen idee of onze sterkliniek bij de goede 6 of inhalige 82 hoort. Gelukkig komen we niet vaak bij de DA, maar als de onze zich ook bij de inhalige fanfare aansluit zet ik alvast een extra spaarvarken in de kast... ;)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ruisje schreef:Waar kan ik die lijst vinden?
Geen idee of onze sterkliniek bij de goede 6 of inhalige 82 hoort. Gelukkig komen we niet vaak bij de DA, maar als de onze zich ook bij de inhalige fanfare aansluit zet ik alvast een extra spaarvarken in de kast... ;)
Anicure heeft een website en daar kun je een lijst vinden met aangesloten klinieken.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Lizzy schreef:Mijn reactie was als reactie op Ronald. Als hij altijd al een pittig dure dierenarts had, is er nu na overname van AniCura waarschijnlijk geen prijsverschil. Niks meer, niks minder eigenlijk.
Toevallig hebben Karin en ik dezelfde dierenarts... ;)

Nee, hij is niet goedkoop, maar daar staat inderdaad tegenover: titeren in plaats van enten, geen gezeik over wel of niet vers voeren, geen gezeik over ellenlange behandelingen en pillen, smeerseltjes en aanverwanten zonder door te pakken. Nee, hij gaat voor resultaat. En soms kost dat meer geld, en soms minder.

Hij heeft ook Nox thuis in laten slapen. En ja, ik moest gewoon een consult afrekenen en x aantal kilometers vanaf de kliniek. Maar hij heeft daarna ook nog even zitten janken hierzo...
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Angelique schreef:
Anicure heeft een website en daar kun je een lijst vinden met aangesloten klinieken.
Ja, die had ik gezien, maar dat zijn er 'maar' 44.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ruisje schreef:Ja, die had ik gezien, maar dat zijn er 'maar' 44.

Ik zie het nu ook ja. Na het sporen naar de E was ik afgehaakt. Geen idee waar de rest is. Misschien zijn die nog niet helemaal rond.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Jantina schreef:Hier in de regio zijn het er veel hoor. En ze hebben zich in no time zo uitgebreid. Ze zijn hier toch een serieuze bedreiging voor de oude praktijken kan ik je vertellen.
Ja alles een beetje omgeving Dordrecht toch? In midden van het land kan ik nog niks vinden.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Angelique schreef:

Ik zie het nu ook ja. Na het sporen naar de E was ik afgehaakt. Geen idee waar de rest is. Misschien zijn die nog niet helemaal rond.
Hahaha. Bij onze H staan we er nog niet bij. We wachten wel af en zullen het beleven, of niet. De tarieven op de website van onze sterkliniek in Heytse zijn nog 'normaal', maar ik heb alvast een spaarpot in de kast naar voren geschoven. ;D
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Dit is dan wel een oud topic, maar Dierenkliniek Eersel is nu ook een Anicura kliniek. Ze waren al heel erg duur, maar zijn nu nog duurder geworden. Als je daar nu een teen over de drempel zet ben je al 55,00 kwijt. Laat staan als je dan een behandeling wil hebben.
Ik ben er met Bono geweest voor een uitgebreid schildklier panel te laten bepalen. Ik was 150,00 kwijt voor het bloedonderzoek, daar kwam nog het prikken en het consult bij.
Nu ga ik naar mijn DA in mijn dorp, en betaal de helft, en geen consult.
Ik heb Eersel altijd een heel fijne kliniek gevonden maar zoek nu eerst verder voor ik daar een afspraak maak.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pietersberg in Arnhem is tegenwoordig een Evidensia kliniek. Dat is net zoiets volgens mij. Controle consult kostte € 65,00. Na mijn laatste controlebezoek was ik inclusief bloedonderzoeken (nieren, lever, schildklier en bromidespiegel) bijna € 310,- kwijt.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ze (de AniCura's - die steeds meer opslokken) gaan ons allemaal dwingen een verzekering af te sluiten en de manier om dat te bereiken is door zorg simpelweg onbetaalbaar te maken. Die gasten werken samen en wassen elkaars ruggetje.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik zag hier in Noorwegen ook al Anicura staan op een dierenkliniek. Is echt groot?!
Blijkbaar hanteren ze overal Noorse prijzen :biggrin2:

Maar het is natuurlijk bizar. Zulke hoge tarieven.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Siberienne schreef: di 24 nov 2020, 21:49 Ik zag hier in Noorwegen ook al Anicura staan op een dierenkliniek. Is echt groot?!

AniCura is van oorsprong Zweeds. De kans dat het ook in Noorwegen zit, is daarmee wat groter dan gemiddeld :)

En ja, AniCura is groot, best wel. Inmiddels zo'n 150 klinieken. Al zijn er signalen dat de sterklinieken afscheid gaan nemen/genomen hebben.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Siberienne schreef: di 24 nov 2020, 21:49 Ik zag hier in Noorwegen ook al Anicura staan op een dierenkliniek. Is echt groot?!

Ook Evidensia heeft in Noorwegen (en andere Europese landen) klinieken.

Plaats reactie