Pup 7 maanden s'avonds niet te hanteren

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Pup 7 maanden s'avonds niet te hanteren

Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

chery schreef:Geen ervaring met zulke honden...
Maar ik lees dat hij cavom krijgt, krijgt hij geen barf en/of kvv??
Anders kon je een kong vullen met kvv?
En hersengymnastiek is dat niet iets voor hem, dat hij mentaal moe wordt?
Hoi,

Hij krijgt elke ochtend en middag cavom en elke avond krijgt hij smuldier! Hij heeft eergister voor het eerst BARF makreel op en dat vond hij overduidelijk smakelijker als pens en vlees compleet dus voortaan geef ik hem s avonds Barf. Was van plan om inderdaad een hondenpuzzel voor hem te gaan halen of bedoel je niet zoiets? Stop tot nu toe altijd wat in wc rolletjes voor hem en verstop ze dan door het huis, is zeker niet voldoende uitdaging voor hem? Ook een doos met krantenknipsels vd week voor hem gemaakt met onderin wat lekkers, alleen at hij meer de kranten voordat hij in de gaten kreeg dat er wat onder lag, en dat was na hulp van mij, want zag het al voor me die staat straks aan de race ;D
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

Spikkelneus schreef:En ik blijf erbij dat hij te weinig eten krijgt. Pups van 7 maanden horen nog rond de 5% te krijgen - dat is voor jouw hond dus 750 gram. Bijna het dubbele van wat hij nu krijgt. En het is ook nog eens een pod - die eten sowieso meer dan de meeste rassen. Ik zou hem rustig 800-900 gram per dag geven.
Als je nou een goed barfmenu maakt, met echt kluifwerk, dan kan hij in elk geval met een volle maag gaan slapen. Ik denk serieus dat het uitmaakt.

Dit is onze poddie - nu 17 maanden oud, sinds 2 maanden in NL. Hij weegt nu bijna 23 kilo en hij eet 1100 gram per dag, 4.8%. Hij moet nog naar de 26/27 kilo en dan is diezelfde 1100 gram net iets meer dan 4% - en dat is wat hij eet de rest van zijn leven. Hoogenergieke honden zoals podencos eten veel!
IMG_7413.JPG
Echte podenco inderdaad met zn mooie grote oren :)
Snap wat je bedoelt maar hij heeft bijvoorbeeld vandaag nog geen brok aangeraakt dus dan heeft hij bij mijn weten geen honger . Vanavond krijgt hij weer barf dus ben bang dat hij zo heel verwend word. Kan hem qua finacieel niet enkel op barf zetten vandaar de combi met brokken want vind het wel prijzig, mn paard en ikzelf willen ook eten ::) Storm is een kruising dus naar schatting gaat hij maar richting de 20 kilo max. Maar moet me duidelijk gaan verdiepen in vers vlees want ik ken alleen de bevroren barf rollen maar ze hebben dus ook kluifwerk?
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

Ja gevonden, waar kun je dit het goedkoopste aanschaffen, en kluifwerk zou ik waarschijnlijk ook kunnen halen bij een slager of ben ik dan meer kwijt?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lousanne schreef:Hoi,

Hij krijgt elke ochtend en middag cavom en elke avond krijgt hij smuldier! Hij heeft eergister voor het eerst BARF makreel op en dat vond hij overduidelijk smakelijker als pens en vlees compleet dus voortaan geef ik hem s avonds Barf. Was van plan om inderdaad een hondenpuzzel voor hem te gaan halen of bedoel je niet zoiets? Stop tot nu toe altijd wat in wc rolletjes voor hem en verstop ze dan door het huis, is zeker niet voldoende uitdaging voor hem? Ook een doos met krantenknipsels vd week voor hem gemaakt met onderin wat lekkers, alleen at hij meer de kranten voordat hij in de gaten kreeg dat er wat onder lag, en dat was na hulp van mij, want zag het al voor me die staat straks aan de race ;D
Bedoel je dan barf - het kvv merk, of barf zoals het bedoeld is; de losse niet gemalen onderdelen van een goed menu?
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

eelke schreef:Bedoel je dan barf - het kvv merk, of barf zoals het bedoeld is; de losse niet gemalen onderdelen van een goed menu?
;D Was niet gemalen want zag er hele stukken inzitten, dacht zelfs ogen te zien :biggrin2: hij heeft de vis gehad
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

Dat heeft hij gehad
Dat heeft hij gehad
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Ten eerste: relax!!!

Hersenwerk is hartstikke leuk. Zit je op Facebook? Deze groep kan ik je aanraden https://www.facebook.com/groups/HERSENWERKvoorHONDEN/
Je hoeft geen dure puzzels te kopen, ook met huis tuin en keuken spulletjes kom je een heel eind. Wat hier altijd leuk wordt gevonden is een klein handje brokjes verstoppen in de woonkamer. Bijvoorbeeld achter een tafelpoot, in z'n mand, op de voet van een lamp, etc. Terwijl je verstopt zet je Storm even in de gang of zo.

Wat z'n eten betreft: ik zou voorlopig eens kvv (dat zijn die rollen) gaan geven eventueel aangevuld met wat barfdagen. Lees de beginnersinfo maar eens:
viewtopic.php?f=5&t=134715
Je kunt natuurlijk ook volledig op barf over gaan, maar dat vergt op dit moment wel wat inlezen, menu maken, inkopen etc. Met barf bedoel ik dus stukken vleesbot, spiervlees en orgaan. Dus bijvoorbeeld niet zo'n bakje of rol met pens (dat is gemalen) maar een lap pens.

Die makreel is kvv (dat is gemalen) van het merk Barfmenu. Een makreel kun je ook als barf voeren, maar dan geef je dus dit http://www.gelukkigdier.nl/p/4308/makreel-500-gram
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

pluk schreef:Ten eerste: relax!!!

Hersenwerk is hartstikke leuk. Zit je op Facebook? Deze groep kan ik je aanraden https://www.facebook.com/groups/HERSENWERKvoorHONDEN/
Je hoeft geen dure puzzels te kopen, ook met huis tuin en keuken spulletjes kom je een heel eind. Wat hier altijd leuk wordt gevonden is een klein handje brokjes verstoppen in de woonkamer. Bijvoorbeeld achter een tafelpoot, in z'n mand, op de voet van een lamp, etc. Terwijl je verstopt zet je Storm even in de gang of zo.

Wat z'n eten betreft: ik zou voorlopig eens kvv (dat zijn die rollen) gaan geven eventueel aangevuld met wat barfdagen. Lees de beginnersinfo maar eens:
viewtopic.php?f=5&t=134715
Je kunt natuurlijk ook volledig op barf over gaan, maar dat vergt op dit moment wel wat inlezen, menu maken, inkopen etc. Met barf bedoel ik dus stukken vleesbot, spiervlees en orgaan. Dus bijvoorbeeld niet zo'n bakje of rol met pens (dat is gemalen) maar een lap pens.

Die makreel is kvv (dat is gemalen) van het merk Barfmenu. Een makreel kun je ook als barf voeren, maar dan geef je dus dit http://www.gelukkigdier.nl/p/4308/makreel-500-gram
Thanx echt een leek, dat blijkt :biggrin2:
Zit sinds een aantal jaar niet meer op facebook, ben niet zo vd social media en sowieso niet echt van hele dagen met telefoon zitten ;D al is het met sommige dingen wel handig zoals nu. Ik zal me eens goed gaan inlezen , ga de pagina's gelijk opslaan :)
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Lousanne schreef:
Thanx echt een leek, dat blijkt :biggrin2:
Zit sinds een aantal jaar niet meer op facebook, ben niet zo vd social media en sowieso niet echt van hele dagen met telefoon zitten ;D al is het met sommige dingen wel handig zoals nu. Ik zal me eens goed gaan inlezen , ga de pagina's gelijk opslaan :)
Deze groep zit er achter https://hersenwerkvoorhonden.nl/
Verder kun je elders op internet genoeg hersenwerk ideeën vinden. Probleem is dat niet iedereen het goed aanpakt dus je kunt er ook verkeerde ideeën op doen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lousanne schreef:IMG_20170909_154243.jpg
Dat is gemalen hoor, een ongemalen vis ziet er zo uit :biggrin2:

Afbeelding
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

Angelique schreef:Dat is gemalen hoor, een ongemalen vis ziet er zo uit :biggrin2:

Afbeelding
::) ;D
Lousanne
2-sterren
2-sterren

Bericht door Lousanne »

pluk schreef:Deze groep zit er achter https://hersenwerkvoorhonden.nl/
Verder kun je elders op internet genoeg hersenwerk ideeën vinden. Probleem is dat niet iedereen het goed aanpakt dus je kunt er ook verkeerde ideeën op doen.
Ook opgeslagen dank je wel :)
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Angelique schreef:Dat is gemalen hoor, een ongemalen vis ziet er zo uit :biggrin2:

Afbeelding
Dat meen je!! :o

:biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kim_S schreef:Dat meen je!! :o

:biggrin2:
Jaaaa, dat wist jij niet he!
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Lizzy schreef:Jaaaa, dat wist jij niet he!
Na 6 jaar Barfplaats leer ik nog elke dag bij! :D

Plaats reactie