BPWR / Vaatwasmachine tabletten / welk merk gebruik jij?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR / Vaatwasmachine tabletten / welk merk gebruik jij?

Kuikuhnek
4-sterren
4-sterren

Bericht door Kuikuhnek »

pike schreef:Ik betaal 7,50 voor een bus poeder van Sun (AH). Daar draai ik 180 keer de vaat mee (ik gebruik de helft van de voorgeschreven dosering, 15 gram ipv 30 gram). Dat kost per vaat dus ietsje meer dan 0,04 cent.
Sinds ik de machine in gebruik heb (november verleden jaar) heb ik, even uitgerekend, ongeveer 1,2 liter glansmiddel verbruikt. Een 3/4 literfles kost bij de AH 2,95. Dat komt neer op 3,95. Dus in 10 maanden heb ik voor 4,75 aan glansmiddel verbruikt; dan kostte me dat per vaat nog geen 2 cent (daarbij heb ik de vakantie ingecalculeerd).
Zout is helemaal verwaarloosbaar.
Totaal dus nog geen 6 cent per vaat. Dat kost me per maand dan 31x ,06 = 1,86 (hij draait 1x per dag, voor 2 personen en 2 honden).
De vaat is schoon, droog, de machine is schoon en ruikt niet, het filter is absoluut niet vet.
Dus ik kan dat niet duurder noemen dan de goedkope blokjes. :???:

Maakt een diepe buiging voor de berekening ;D
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Wij gebruiken met name wat in de aanbieding is bij de Sligro, overwegend is dat Dreft, finish of Sun. Als dat niet in de aanbieding is dan markant. Er gaat hier veel doorheen, de hondenvaatwasser draait 2* per dag en onze eigen vaatwasser 1*. Nu stond er laatst op groupon onbekend merk vaatwas tabletten 3 in 1 1000stuks voor iets van 45 euro. Die heb ik gekocht voor de hondenvaatwasser. Wast prima schoon en die zou je door de midden kunnen breken. Onze vaatwasser is iets van 6-7 jaar oud een Bosch en die van de honden is iets van 2-3 jaar zo'n smalletje van Whirlpool.
Kallista
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kallista »

Hangt waarschijnlijk ook wel van je vaatwasser af, vroeger een AEG, daarin werd alles schoon, ook op het korte prgramma.
Nu hebben we een goedkope Etna (als tussenoplossing tot we klaar zijn met alle verbouwingen), maar daarin krijg ik de vaat niet schoon met goedkope vaatwas tabs.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Voor de Sun gebruikers: bij Appie is deze week alles van Sun 1 +1 gratis :)
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

pluk schreef:Voor de Sun gebruikers: bij Appie is deze week alles van Sun 1 +1 gratis :)
Yeah, dank voor de tip!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik gebruik nu sinds een paar dagen de eigen merk Eco vaatwastabletten van AH, en die wassen ook prima schoon, zonder dat je een chemische smaak of geur aan de vaat krijgt.
Ruby/Billy
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruby/Billy »

Voor de mensen met een sligropas, ze zijn daar nu 360 tabletten voor 17 euro, als het goed heb.
BelleFae
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door BelleFae »

Die van de Aldi hebben wij.

Plaats reactie