Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

-Annemarie- schreef:Dat lijkt me echt super! Het is alleen niet makkelijk hier achter, de huizen staan raar dicht op elkaar waardoor het bijna onmogelijk is. We hebben al de hele zomer zitten puzzelen.
Het kan eigenlijk alleen voor de keuken, en dan neemt het weer teveel licht weg. En anders zitten we heel erg aan de straat. :-\
Dus nog even niet. :D

Vanavond wel de flammkuchen, ik maak ze op de hete plaat van de Aga. Oven is nog niet warm genoeg, dus gaan we het maar eens zó proberen. :g:
Meneer heeft zo'n leuk infrarood temperatuur metertje, die zegt dat het warm genoeg zou moeten zijn. Mannen en gadgets hè. ;D
Flammkuchen is toch een soort uienpizza? Dan past 'ie gewoon onder de deksel? Slim hoor ;D

Mja...jammer is dat. Doorzichtig dakje zodat je genoeg licht houdt?

Wij hadden vanavond zeer aangeklede witlofsla: met fruit, ei en hazelnoten. Jammie!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

eelke schreef:Oh haha, ik las niet dat je eters had ;D
Wij eten normaal geen aardappels toch.., daarom was ik een beetje vergeten hoe ze te koken en rook ik veel te laat dat ze aan het aanbranden waren. Dat kwartje wilde maar niet vallen....
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

- pien - schreef:Flammkuchen is toch een soort uienpizza? Dan past 'ie gewoon onder de deksel? Slim hoor ;D

Mja...jammer is dat. Doorzichtig dakje zodat je genoeg licht houdt?

Wij hadden vanavond zeer aangeklede witlofsla: met fruit, ei en hazelnoten. Jammie!
Het ging supergoed! Die houden we erin. Kan alleen als 'ie niet te warm staat, anders is de plaat veel te heet. Maar nu ging het prima. :) Wel even iets ertussen om de deksel een stukje open te houden, dan kan het vocht weg.
Een héle dunne bodem (standaard: bloem/gist/zout/boter), bestrijken met crème fraîche met knoflook/peper/zout erdoor. Beleggen met wat flientertjes ham/spek en uitjes. Lekker!
We hadden een grote slaai bij.

Vanavond broccolisoep.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik doe maar weer eens pasta met gegrilde groenten. En voor Leo feta erop.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

-Annemarie- schreef:Het ging supergoed! Die houden we erin. Kan alleen als 'ie niet te warm staat, anders is de plaat veel te heet. Maar nu ging het prima. :) Wel even iets ertussen om de deksel een stukje open te houden, dan kan het vocht weg.
Een héle dunne bodem (standaard: bloem/gist/zout/boter), bestrijken met crème fraîche met knoflook/peper/zout erdoor. Beleggen met wat flientertjes ham/spek en uitjes. Lekker!
We hadden een grote slaai bij.

Vanavond broccolisoep.
De mijne staat eigenlijk altijd minder heet dan wordt aangeraden. Ik meet het aan de bakoven: 160C (onderin).
Lijkt me zalig, die flammkuchen, gaan we ook 's proberen!

Vanavond pasta puttanesca. Met paddestoelenmix erdoor :dribble:
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Vandaag 2 oktober en morgen 3 oktober Leids Ontzet. En al woon ik er al lang niet meer, ik hou mij wel aan de traditie.
Dus vandaag hutspot en morgen nog een keer opgebakken hutspot. Met sucadelapjes.
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Wat een lekkere dingen allemaal putanesca, opgebakken hutspot, flammkoek... lekkerlekker.

Hier lekker en makkelijk pompoensoep uit de vriezer
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Lizzy schreef:Dat snap ik wel hoor. Maar ik eet geen kip. En geen vis. En geen ei. En geen zuivel. En soms is het toch gewoon lekker om iets pittigs ergens bij/op te eten. Waar je niet zelf 5 uur voor in de keuken hoeft te staan.
En ik snap jou ook wel. Het is volgens mij vreselijk moeilijk als je zoals jij een echte vegetarier bent.

De groentela is leeg hier dus vanavond worden het flensjes want geen zin om naar de winkel te gaan. En dat wordt een experiment want dat heb ik nog niet eerder gedaan op de inductiekookplaat.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Vega zijn is juist niet moeilijk. :P Het wordt ons moeilijk gemaakt, dat wel. Zie maar eens een broodje zonder kaas of vleeswaren te krijgen in een lunchroom..

Vandaag restjes verwerkt tot pastinaakstamp met in bier gestoofde venkel, ananas en appel. Was errug lekker.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Slaai met aardappel en zoete aardappel uit de oven. Ik had een pompoen gekocht voor in de oven maar dat blijkt een spaghetti pompoen :-\ . Die doe ik wel door de hondengroentenmix :biggrin2:
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Slaai met aardappel en zoete aardappel uit de oven. Ik had een pompoen gekocht voor in de oven maar dat blijkt een spaghetti pompoen :-\ . Die doe ik wel door de hondengroentenmix :biggrin2:

Is dat niet lekker dan Ik heb er daar 5 van opgekweekt en die staan me dus nog aan te kijken vanaf het aanrecht :biggrin2:

Hier sjtamppot :biggrin2:
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Hier ook Sjtamppot! Mjammie :)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:Is dat niet lekker dan Ik heb er daar 5 van opgekweekt en die staan me dus nog aan te kijken vanaf het aanrecht :biggrin2:

Hier sjtamppot :biggrin2:
Geen idee, maar ik zag het totaal niet zitten om dit in de oven te kiepen (werd al misselijk bij de foto :biggrin2: ):

Afbeelding
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Oh, die foto lijkt wel op kaas, hmmm!
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

http://allrecipes.nl/recept/444/gebakke ... -feta.aspx

Ik zou het toch proberen hoor. Met de juiste ingrediënten is het lekker ;)

Plaats reactie