Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Restje pastinaakstamp en een heeel lekker zondags toetje.
- Angelique
- 5-sterren

Ik was meteen doorgegaan naar het toetjeLigaa schreef:Restje pastinaakstamp en een heeel lekker zondags toetje.toetje.PNG
Hier dus vandaag de spaghetipompoen. De bedoeling was om leuke gevulde bootjes te maken, maar de bootjes sneuvelde voortijding
Gisteravond runderwangstoofpot met gekookte aardpeerschijfjes.
Vanavond raapsteeltjesstamppot met gebraden kip.
Vanavond raapsteeltjesstamppot met gebraden kip.
Wij hadden gisteren gekookte worteltjes met aardappel en een vegan-visburger met zelfgemaakte remouladesaus. Lekker!
Oh jammieLigaa schreef:Restje pastinaakstamp en een heeel lekker zondags toetje.toetje.PNG
Maar smaakte die pompoen nog ergens naar?Angelique schreef:Ik was meteen doorgegaan naar het toetje![]()
Hier dus vandaag de spaghetipompoen. De bedoeling was om leuke gevulde bootjes te maken, maar de bootjes sneuvelde voortijdingDus toen maar een hussel met gehakt en spruitjes en afgedekt met zoete aardappelschijfjes en zo de oven in. Moet zeggen dat ik weinig goede hoop had, maar dat het al met al best lekker was.
Ieuw, ik vind ze er vies uit zien. Ik bewaar 'm toch maar voor de groentenmix voor de honden
Haha ja bijna wel.Angelique schreef:Ik was meteen doorgegaan naar het toetje![]()
- Angelique
- 5-sterren

Ze hebben geen uitgesproken smaak, dus het combineert wel makkelijkLizzy schreef:Maar smaakte die pompoen nog ergens naar?
Ieuw, ik vind ze er vies uit zien. Ik bewaar 'm toch maar voor de groentenmix voor de honden
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Gisteren gebakken roodbaars met pomme duchesse en worteltjes met erwtjes
Vandaag 'iets met kikkererwten" maar verder ben ik nog niet.
De meneer wil gaan proberen om 2 weken koolhydraat arm te eten, soort van oer, dus ook helemaal geen processed food etc: geen suikers, geen tarwe ed. Moet me nog effe mentaal voorbereiden op 's morgens salade ipv (zelfgemaakte) fruitsmoothy.
Iemand nog tips voor recepten ed? We eten ook weinig vlees en ik moet wel aan mijn calorieën komen. (Afvallen is bij mij niet nodig, eerder tegendeel)
Vandaag 'iets met kikkererwten" maar verder ben ik nog niet.
De meneer wil gaan proberen om 2 weken koolhydraat arm te eten, soort van oer, dus ook helemaal geen processed food etc: geen suikers, geen tarwe ed. Moet me nog effe mentaal voorbereiden op 's morgens salade ipv (zelfgemaakte) fruitsmoothy.
Iemand nog tips voor recepten ed? We eten ook weinig vlees en ik moet wel aan mijn calorieën komen. (Afvallen is bij mij niet nodig, eerder tegendeel)
Nou vraag ik je toch, dit ziet er toch niet uit als op de goegelplaatjes? Dit is "mijn" spaghetti pompoen, van de Ap. Nou jammer, dit had ik zelf wel op durven eten
. Jammer. Nu is ie in de groentenmix verdwenen....
Vanavond mijn favoriete groenten
. Bloemkool. In de aanbieding bij de Lidl, dus ja, toen riep Leo "oh Liz, kijk eens, mooie goedkope bloemkolen" 
- Angelique
- 5-sterren

Die foto uit je vorige post was toch ala de goegelplaatjes. Je kookt/bakt 'm, schept de zaden eruit en met een vork haal je het vruchtvlees los wat conform de naam spaghettiachtige draadjes zijn.Lizzy schreef:Nou vraag ik je toch, dit ziet er toch niet uit als op de goegelplaatjes? Dit is "mijn" spaghetti pompoen, van de Ap. Nou jammer, dit had ik zelf wel op durven eten. Jammer. Nu is ie in de groentenmix verdwenen....
IMG_0309[1].JPG
- KarenH
- 5-sterren

- Contacteer:
Er stond vanmorgen iemand voor me bij de kassa bij de Lidl, die kocht er wel 5, brrrrrrrrr.Lizzy schreef:Vanavond mijn favoriete groenten. Bloemkool. In de aanbieding bij de Lidl, dus ja, toen riep Leo "oh Liz, kijk eens, mooie goedkope bloemkolen"
Runderstoofpot met wijn, wortels en champignons. En nog meer spul.
Met rostirondjes en rode kool met appeltjes.
Ik dacht dus dat ze rauw al van die draadjes hadden!Angelique schreef:Die foto uit je vorige post was toch ala de goegelplaatjes. Je kookt/bakt 'm, schept de zaden eruit en met een vork haal je het vruchtvlees los wat conform de naam spaghettiachtige draadjes zijn.
OMGKarenH schreef:Er stond vanmorgen iemand voor me bij de kassa bij de Lidl, die kocht er wel 5, brrrrrrrrr.
Runderstoofpot met wijn, wortels en champignons. En nog meer spul.
Met rostirondjes en rode kool met appeltjes.
Maar ze waren ook echt goedkoop. Ik heb besloten dat ik ze in plakken snijd en in de oven rooster. Met olijfolie en knoflook. En voor Leo wat kaas erover.