Nou, daar word je toch als Am Staff eigenaar echt helemaal GEK van
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Nou, daar word je toch als Am Staff eigenaar echt helemaal GEK van
En soms valt een kwartje wel
Vorige week iets dergelijks , naar een park geweest waar ze los mogen . Thara op de terugweg aan de lijn . Want dan komen we hertjes en dergelijke tegen
Thara moet daar rustig aan de lijn voorbij lopen
Er kwam een jonge onstuimige Leonberger aan , die dus eerst bezig was om de hertjes op te jagen
Toen viel zijn oog op Thara , en hij kwam erg lomp aanrennen . Eigenaresse reageerde niet , dus lompe loe kon zijn gang gaan
Wij waren samen , manlief had Thara . Ik heb lompe loetje bij zijn halsband gepakt . En dan komt er natuurlijk wel een reactie
Wat doet u met mijn hond ? Hij doet niets hoor (het was verder ook een vriendelijk lief beest )
Ik wil voorkomen dat uw grote hond op mijn kleintje terecht komt mevrouw , als hij er bovenop duikt dan kan dat voor mijn kleintje weleens hele nare gevolgen hebben
Ja , zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken . Maar u heeft wel gelijk , ik snap het .
Vorige week iets dergelijks , naar een park geweest waar ze los mogen . Thara op de terugweg aan de lijn . Want dan komen we hertjes en dergelijke tegen
Thara moet daar rustig aan de lijn voorbij lopen
Er kwam een jonge onstuimige Leonberger aan , die dus eerst bezig was om de hertjes op te jagen
Toen viel zijn oog op Thara , en hij kwam erg lomp aanrennen . Eigenaresse reageerde niet , dus lompe loe kon zijn gang gaan
Wij waren samen , manlief had Thara . Ik heb lompe loetje bij zijn halsband gepakt . En dan komt er natuurlijk wel een reactie
Wat doet u met mijn hond ? Hij doet niets hoor (het was verder ook een vriendelijk lief beest )
Ik wil voorkomen dat uw grote hond op mijn kleintje terecht komt mevrouw , als hij er bovenop duikt dan kan dat voor mijn kleintje weleens hele nare gevolgen hebben
Ja , zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken . Maar u heeft wel gelijk , ik snap het .
Helaas gebeurt dit ook vaak, mensen nemen een hond maar weten totaal niet wat ze in huis halen.
Of hebben in het geheel geen verstand van honden.
En dan als eerste hond een Duitse herder nemen, of een Staff.
Mensen die onze Chef zien zijn ook altijd helemaal verliefd.
Oh wat mooi, rustig, goed met kinderen echt een hond voor ons.
Niet beseffende dat hij acht maanden is, 55 kilo weegt en ons af en toe aan het uitdagen is als puber en je er gewoon je handen vol aan hebt.
Dus die nemen dan een pup en gaan vreselijk op hun smoel.
Waar ik overigens ook boos van kan worden is mensen die met een gevaarlijke hond, dus eentje die gewoon bijt, in een losloop gebied gaan lopen, maar dan aangelijnd.
Je weet wat er kan gebeuren, ga dat dan ook niet opzoeken.
Ik liep met geen een diensthond in een losloop gebied, ik zie het al voor me.
Meneer, kunt u hem aanlijnen, hij bijt mensen voor de lol maar uw hond is ook niet veilig.
Veel ongelukken kunnen voorkomen worden.
En soms moeten wij daardoor ons eigen stukje trots even opzij zetten en de meest wijze zijn.
Dan maar een stukje omlopen als het mogelijk is, of even oversteken.
Helaas is niet iedereen zo slim als je zelf bent.
Of hebben in het geheel geen verstand van honden.
En dan als eerste hond een Duitse herder nemen, of een Staff.
Mensen die onze Chef zien zijn ook altijd helemaal verliefd.
Oh wat mooi, rustig, goed met kinderen echt een hond voor ons.
Niet beseffende dat hij acht maanden is, 55 kilo weegt en ons af en toe aan het uitdagen is als puber en je er gewoon je handen vol aan hebt.
Dus die nemen dan een pup en gaan vreselijk op hun smoel.
Waar ik overigens ook boos van kan worden is mensen die met een gevaarlijke hond, dus eentje die gewoon bijt, in een losloop gebied gaan lopen, maar dan aangelijnd.
Je weet wat er kan gebeuren, ga dat dan ook niet opzoeken.
Ik liep met geen een diensthond in een losloop gebied, ik zie het al voor me.
Meneer, kunt u hem aanlijnen, hij bijt mensen voor de lol maar uw hond is ook niet veilig.
Veel ongelukken kunnen voorkomen worden.
En soms moeten wij daardoor ons eigen stukje trots even opzij zetten en de meest wijze zijn.
Dan maar een stukje omlopen als het mogelijk is, of even oversteken.
Helaas is niet iedereen zo slim als je zelf bent.
Kuikuhnek schreef:Overigens niks mis met het beschermen van je honden.
Als er een daadwerkelijke aanval wordt ingezet of al bezig is, kan je jezelf beroepen op noodweer.
Mits het geweld wat je gebruikt wel proportioneel is.
Dus als jij een stok ziet liggen en die aanvaller daarmee vol op zijn bek mept en hij laat los, prima.
Uiteraard zal dit reacties geven maar mocht het ooit hoog opgespeeld worden is noodweer dus een reden waarom je het hebt gedaan.
.... mochten jullie ooit een laagvliegende harig balletje voorbij zien komen..... dan weet ik van niets Ahhh nee hoor, dat zou ik dan ook weer niet kunnen bij zo'n kleintje.... een voet er tussen OK.... die voet bewegen in de richting die ik wil dat de hond gaat, ook nog OK.... de voet met een aanloopje de hond in de juiste richting bewegen....gaat ook nog wel lukken, maar dan houdt het fysiek ook wel op
Wat anders natuurlijk als er een 30+ kilo op jou hond klapt.... dan zul je met een brul en een voet er tussen waarschijnlijk niet zo ver komen
Zoals @Kuikuhnek het beschrijft over een melding van een bijtende hond is precies zoals ik het ervaren heb toen Jack zijn hoofd verbouwd werd.
Alleen was de eigenaar van de bijtende hond met de noorderzon vertrokken en kon de hondenbrigade geen gesprekje aanknopen.
Alleen was de eigenaar van de bijtende hond met de noorderzon vertrokken en kon de hondenbrigade geen gesprekje aanknopen.
Ja dat is vervelend, is mij ook vaak gebeurd. Vaak met Staffords.
Die hebben de hond dan ineens weggedaan, weten niet waar die is.
Die voelen de bui vaak al hangen.
Op zich prima, hond weg, probleem weg, het nadeel, die duikt weer ergens anders op.
Die hebben de hond dan ineens weggedaan, weten niet waar die is.
Die voelen de bui vaak al hangen.
Op zich prima, hond weg, probleem weg, het nadeel, die duikt weer ergens anders op.
-
*Gabriëlle*
- 3-sterren

Mocht het eens gebeuren dat je lastig gevallen word door een kleine etterbak die je aan ziet komen is het misschien handig om het betere dwergwerpen te oefenen.
Met een stel terrier teven leer je wel wat foefjes. De zusters kregen nog wel eens ruzie, dat bleef bij wat gescheld totdat oma haarzelf ermee ging bemoeien en 1 van de 2 in hun kont beet, waarna de zusters elkaar in de haren vlogen, want jij beet eerst
.
Als de kleine etter op je afkomt zet je je voet tussen de voorpoten en schep je het hondje als het ware op, je slingert 'm dan laag over de grond een eind voor de etter naar achter, meestal zijn ze zo verbaasd dat ze dan al stoppen, en zo niet heb je even de tijd, en als er een andere eigenaar is komt deze vrijwel gegarandeerd heel snel z'n hond halen.
Met een stel terrier teven leer je wel wat foefjes. De zusters kregen nog wel eens ruzie, dat bleef bij wat gescheld totdat oma haarzelf ermee ging bemoeien en 1 van de 2 in hun kont beet, waarna de zusters elkaar in de haren vlogen, want jij beet eerst
Als de kleine etter op je afkomt zet je je voet tussen de voorpoten en schep je het hondje als het ware op, je slingert 'm dan laag over de grond een eind voor de etter naar achter, meestal zijn ze zo verbaasd dat ze dan al stoppen, en zo niet heb je even de tijd, en als er een andere eigenaar is komt deze vrijwel gegarandeerd heel snel z'n hond halen.
Afhankelijk van wat voor hond je zelf hebt en zijn of haar gedrag, grootmaken werkt ook vaak goed.
Ben een keer tussen mijn diensthond en een aanstuivende labrador gesprongen.
Heel groot gemaakt, dreigen met een arm en de longen uit je lijf schreeuwen.
De rem ging er direct op.
-
*Gabriëlle*
- 3-sterren

Dat werkt bij bluffende honden nog wel eens, en bij aanvallende zwanen.Kuikuhnek schreef:Afhankelijk van wat voor hond je zelf hebt en zijn of haar gedrag, grootmaken werkt ook vaak goed.