Hond word onrustig van alprozalam

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Hoi hoi !

Heb gisteren alprozalam bij de DA gehaald omdat m'n senior al jarenlang enorm angstig is bij vuurwerk en onweer..
Gelukkig leek het dit jaar heel goed te gaan, beter dan die 11 andere jaren want hij heeft er binnenshuis amper last van.. waar hij andere jaren doodsbang in de hoek of onder dingen wilde kruipen.

Maar nu heb ik gister dus alprozalam gehaald omdat het buiten wel heel vervelend is voor hem en morgen als alles los gaat ben ik enorm bang dat hij dat niet goed aan kan, het is zo heftig voor hem dat ik me afvraag of het niet heel slecht is voor zn hart dus had hier wat rondgekeken en veel over alprozalam gelezen..

Maar nu heb ik hem gister een halve gedaan, en hier leek hij juist heel erg van te gaan hijgen en zenuwachtig van te worden.. ik vond het al raar maar mn vriend zei dat het vast toeval was omdat het best warm was binnen en de knallen ook erger dan de afgelopen week..
Maar vanochtend heb ik hem weer een halve gedaan en meteen er na begon hij weer heel erg te hijgen en zenuwachtig en angstig rond te kijken.. ik vind dit heel raar en vraag me af hoe dat nou kan ?
maak me best zorgen als ik dat dus niet kan gebruiken morgen nacht ? want wat moet ik dan doen.. thundershirt hebben we maar werkt niet optimaal genoeg om als enige te gebruiken.

Moet er wel bij zeggen dat hij nu weer vrij rustig naast me ligt maar goed dat is zonder die halve pil dus ook wel ... en binnenshuis heb ik de film of muziek heel erg hard aan waardoor ze er amper op reageren...
what to do what to do ?
Kan het zijn dat sommige honden er niet tegen kunnen ? of is dat alleen de eerste reactie en word het daarna beter ? vind het er erg sneu uit zien en weet niet wat ik nu het beste kan doen
eelke
Moderator

Re: Hond word onrustig van alprozalam

Bericht door eelke »

Poeh, wat je nu het beste kunt doen kan ik niet zo goed inschatten.

Maar ik vind het wel raar dat je zo kort dag nog medicatie meekrijgt van je dierenarts, zonder dus nog de kans om op een rustig moment te testen hoe je hond het er op doet. Want volgens mij kunnen honden er inderdaad wisselend op reageren.

Hoe reageert je hond verder op het vuurwerk dan? Hoe heftig is het?

Niet veel verstand van verder ook, hopelijk reageert er iemand met meer kennis, maar ik lees dat alprozalam spierontspannend werkt en dat is niet wat je niet wil voor je hond met vuurwerk toch? Omdat ie dan nog steeds net zo bang is maar alleen minder heftig reageert omdat hij dat dan lichamelijk niet meer kan?
Ik weet dat veel dierenartsen het voorschrijven hoor. Het middel wat Gijs had om hem rustig te houden omdat zijn poot moest genezen. Dat was ook zo'n middel waardoor ze lichamelijk rustig werden maar het koppie nog net zo helder blijft. En dus niet geschikt om te geven bij angst, want de angst los je dan niet op, alleen het uiten van de angst wordt anders.
Maar ik kan er ook naast zitten, google heeft ook niet altijd gelijk :-\
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dit artikel heeft Monique Bladder geschreven over angst, en deelt ze nu op facebook ivm het vuurwerk. Misschien heb je daar ook nog wat aan?

http://www.moniquebladder.nl/steun/

Haar facebookpagina waar het bericht ook op staat;
https://www.facebook.com/MoniqueBladder ... nref=story
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik vind dit:
Paradoxical Effect
The drug may cause a paradoxical reaction, meaning the effect is opposite to what it is intended for. So instead of feeling sleepy and calm, your pet may become hyperactive and show signs of aggressive behavior. However, this paradoxical effect of Xanax that causes overexcitation in dogs, is a rarity.
Bron: https://dogappy.com/alprazolam-xanax-fo ... de-effects

Het komt dus niet vaak voor maar het komt voor. Ik geloof niet dat ik het nog durfde te geven..... :-\
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik had zoiets ook gelezen inderdaad. Ik zou het ook niet meer geven. Misschien iets van cbd olie geven?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

eelke schreef:Poeh, wat je nu het beste kunt doen kan ik niet zo goed inschatten.

Maar ik vind het wel raar dat je zo kort dag nog medicatie meekrijgt van je dierenarts, zonder dus nog de kans om op een rustig moment te testen hoe je hond het er op doet. Want volgens mij kunnen honden er inderdaad wisselend op reageren.

Hoe reageert je hond verder op het vuurwerk dan? Hoe heftig is het?

Niet veel verstand van verder ook, hopelijk reageert er iemand met meer kennis, maar ik lees dat alprozalam spierontspannend werkt en dat is niet wat je niet wil voor je hond met vuurwerk toch? Omdat ie dan nog steeds net zo bang is maar alleen minder heftig reageert omdat hij dat dan lichamelijk niet meer kan?
Ik weet dat veel dierenartsen het voorschrijven hoor. Het middel wat Gijs had om hem rustig te houden omdat zijn poot moest genezen. Dat was ook zo'n middel waardoor ze lichamelijk rustig werden maar het koppie nog net zo helder blijft. En dus niet geschikt om te geven bij angst, want de angst los je dan niet op, alleen het uiten van de angst wordt anders.
Maar ik kan er ook naast zitten, google heeft ook niet altijd gelijk :-\

Mijn hond heeft al 11 jaar hele heftige onweer en vuurwerk angst, vorige jaren deed ik het met het thundershirt, bij hem blijven en advocaat maar wilde nu wat anders doen en las hier op barfplaats veel goeds over alprozalam vandaar dat ik naar de dierenarts ben geweest.. hoefde alleen te bellen en kon het ophalen !
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

hannabelgje schreef:Ik had zoiets ook gelezen inderdaad. Ik zou het ook niet meer geven. Misschien iets van cbd olie geven?

ik dacht dat je met cbd olie juist veel eerder moest beginnen
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Lizzy schreef:Ik vind dit:

Bron: https://dogappy.com/alprazolam-xanax-fo ... de-effects

Het komt dus niet vaak voor maar het komt voor. Ik geloof niet dat ik het nog durfde te geven..... :-\
ik ben niet zo heel goed in engels maar vraag het straks wel even aan iemand om te vertalen..
Ik moest 1/1/8e pil van 0.5 mg geven vond het een hele rare dosering maar oke.. het beste beginnen met een half pilletje..
assistente aan de telefoon zei de katten mogen een kwart pil maar toen ik er kwam zei die andere assistente dat katten absoluut geen alprozalam mogen maar dan katten pasta
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

kluifje schreef: ik dacht dat je met cbd olie juist veel eerder moest beginnen
Liefst wel ja, maar het is beter dan niks denk ik.
Er zijn ook veel mensen die alcohol geven in de vorm van advocaat, maar daar ben ik geen voorstander van.

kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

eelke schreef:Dit artikel heeft Monique Bladder geschreven over angst, en deelt ze nu op facebook ivm het vuurwerk. Misschien heb je daar ook nog wat aan?

http://www.moniquebladder.nl/steun/

Haar facebookpagina waar het bericht ook op staat;
https://www.facebook.com/MoniqueBladder ... nref=story
thanks ! tot nu toe maak ik me ook geen zorgen want het gaat juist beter dan in al die andere 11 jaren, hij reageert er amper op en binnen helemaal niet maar maak me wel erg zorgen over morgen want dat is natuurlijk 10 x zo erg als wat je nu hoort ...
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

het is me juist hier aangeraden en ik las ook niet veel negatieve dingen er over maar nu voel ik me behoorlijk stom :O
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Het is juist niet zo n medicijn waar hij niets meer van kan,, iedereen zegt dat ze er niet suf van worden en gewoon kunnen lopen alleen wat rustiger ! dat wat ik hier lees past meer bij vetranquil .. dat zou ik nooit geven ik dacht juist dat ik goed had onderzocht dat dit niet zoiets was ... snap het niet meer
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

En Bach rescue, haalt in ieder geval de hele scherpe kantjes van de onrust af. Zou dit liever geven dan die pillen (of advokaat )

Cbd had bjj mijn neurotische kat heel snel effect, ze was dezelfde dag al een stuk relaxter maar bij de andere kat merkte je eigenlijk niks ( die kreeg het ook niet voor stress of angst)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

kluifje schreef:het is me juist hier aangeraden en ik las ook niet veel negatieve dingen er over maar nu voel ik me behoorlijk stom :O
Waarom voel je je stom? Jeetje, dit spul wordt overal aanbevolen! Kun jij het helpen dat jouw hond er net niet lekker op reageert!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

Too schreef:En Bach rescue, haalt in ieder geval de hele scherpe kantjes van de onrust af. Zou dit liever geven dan die pillen (of advokaat )
Ik denk dat je gewoon pech hebt dat hij zo reageert op alprozalam.

Cbd had bjj mijn neurotische kat heel snel effect, ze was dezelfde dag al een stuk relaxter maar bij de andere kat merkte je eigenlijk niks ( die kreeg het ook niet voor stress of angst)
Er ging iets mis ;)

De rescue kun je bij het Kruidvat kopen , in de stad/steenstraat/lelyweg zijn morgen zeker open of bij Holland&Barrett op het station zijn morgen ook open.
Laatst gewijzigd door Too op za 30 dec 2017, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie