Hond word onrustig van alprozalam

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hond word onrustig van alprozalam

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Je hebt het ook prima aangepakt. Maar je hebt blijkbaar de pech dat net jouw hond er slecht op reageert. Daar kun je niks aan doen. Is gewoon domme pech.
Zorg dat je een gevulde kong, lekker kauwspul, denkspelletjes of weet ik wat klaar hebt staan om 23.50. Afleiding met iets leuks/lekkers doet ook veel. Ook omdat je er zelf ook rustiger van wordt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

hannabelgje schreef:Je hebt het ook prima aangepakt. Maar je hebt blijkbaar de pech dat net jouw hond er slecht op reageert. Daar kun je niks aan doen. Is gewoon domme pech.
Zorg dat je een gevulde kong, lekker kauwspul, denkspelletjes of weet ik wat klaar hebt staan om 23.50. Afleiding met iets leuks/lekkers doet ook veel. Ook omdat je er zelf ook rustiger van wordt.

Dat zou ik ook doen. En idd de tv op op iets dat hij kent en vertrouwd is zodat de flitsen minder opvallen en het lawaai zoveel mogelijk overstemt.
Alcohol zou ik ook niet doen. Al is het maar omdat een dier jou niet kan vertellen hoe hij zich voelt en hij zich al snel heel slecht kan voelen ervan ( draaierig, licht misselijk enz). En bij mij vb heeft het als effect dat mn emoties uitvergroot worden, ook de negatieve dus.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

kluifje schreef:het is me juist hier aangeraden en ik las ook niet veel negatieve dingen er over maar nu voel ik me behoorlijk stom :O
Niet doen!
Alprozalam wordt juist heel vaak aangeraden bij vuurwerk angst. Blijkbaar reageert jouw hond er anders op dan gewenst. Daarom zou ik het nu niet meer geven.
In het verleden werd wel Ventraquil gegeven dit wordt nu afgeraden.

Wat je nu kan doen:
Blijf zelf rustig en laat je hond aangeven waar hij behoefte aan heeft. Bij je op schoot of juist niet. In de woonkamer of desnoods in de badkamer. Ga bij ''m zitten zodat hij steun heeft aan je aanwezigheid. Lees vooral https://www.dogtime.nl/vuurwerk-angst-de-roedelmethode/
Mocht je essentiële oliën in huis hebben dan kun je die nog gebruiken https://www.heeldier.nl/angsten-paniek- ... en-katten/
Draai tingeltangel muziek https://www.youtube.com/user/relaxmydog heeft verschillende opties
Geef Bach Rescue remedy
Doe het thundershirt aan bij je hond

Sterkte!
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Too schreef:Er ging iets mis ;)

De rescue kun je bij het Kruidvat kopen , in de stad/steenstraat/lelyweg zijn morgen zeker open of bij Holland&Barrett op het station zijn morgen ook open.
thanks ga ik morgen meteen even langs dan :) En cbd olie kan je die ook daar kopen ?
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Lizzy schreef:Waarom voel je je stom? Jeetje, dit spul wordt overal aanbevolen! Kun jij het helpen dat jouw hond er net niet lekker op reageert!

Hah ja dat is waar.. ik weet natuurlijk wel dat het sowieso niet ideaal is maar ik had het tegen elkaar afgewogen en vond het dan toch de beste oplossing .. maar goed inderdaad hij reageert er niet echt wenselijk op dus dan maar op een andere manier !
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

hannabelgje schreef:Je hebt het ook prima aangepakt. Maar je hebt blijkbaar de pech dat net jouw hond er slecht op reageert. Daar kun je niks aan doen. Is gewoon domme pech.

haha thanks,, ben soms net een kip zonder kop :P vooral als ik denk dat ik het helemaal goed heb uitgezocht en het dan ineens anders is ! grr kan er niet tegen maar goed een kong is ook wel handig inderdaad,, al denk ik dat hij die eerst wel laat liggen want als hij echt angstig is dan wil hij niets eten ..
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

kluifje schreef:thanks ga ik morgen meteen even langs dan :) En cbd olie kan je die ook daar kopen ?
Ja maar heel eerlijk... ik ging voor de rescue, werkt heel snel bij acute stress maar ze blijven wel gewoon helder en bereikbaar
Ze hebben dan ws nirt de speciale dierenversie (zonder alcohol) maar de kinder kan sowieso
, Als ze alleen de gewone mensen variant hebben..no worries, ik geef die gewoon zo maar je kunt ook de alcohol even een beetje laten verdampen voordat je t geeft.
En verder een paar goeie knagen of idd de kong met iets heel lekkers, muziek flink aan, gordijnen dicht en lampen aan... succes
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

kluifje schreef:
Maar nu heb ik hem gister een halve gedaan, en hier leek hij juist heel erg van te gaan hijgen en zenuwachtig van te worden.. ik vond het al raar maar mn vriend zei dat het vast toeval was omdat het best warm was binnen en de knallen ook erger dan de afgelopen week..
Maar vanochtend heb ik hem weer een halve gedaan en meteen er na begon hij weer heel erg te hijgen en zenuwachtig en angstig rond te kijken.. ik vind dit heel raar en vraag me af hoe dat nou kan ?
maak me best zorgen als ik dat dus niet kan gebruiken morgen nacht ? want wat moet ik dan doen.. thundershirt hebben we maar werkt niet optimaal genoeg om als enige te gebruiken.
Als eerste zou ik in ieder geval je dierenarts bellen om te overleggen. Die heeft je het middel voorgeschreven, die kan me je meedenken wat nu wel of niet slim is om te doen.

Wat me verder opvalt is dat je zegt dat de hond meteen weer ging hijgen en dergelijke. Wat is meteen? En hoe lang hield dat aan? Het middel heeft tijd nodig om opgenomen te worden, dus als het meteen begon, zou ik dat niet direct aan die pil maar aan iets anders linken.

En verder moet je je zeker niet voorstellen. Alprozalam is het aangewezen middel en helpt in de regel uitstekend. Dus het was een logische keuze en genomen vanuit het belang van je hond.
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

pluk schreef:Niet doen!
Alprozalam wordt juist heel vaak aangeraden bij vuurwerk angst. Blijkbaar reageert jouw hond er anders op dan gewenst. Daarom zou ik het nu niet meer geven.
In het verleden werd wel Ventraquil gegeven dit wordt nu afgeraden.

Wat je nu kan doen:
Blijf zelf rustig en laat je hond aangeven waar hij behoefte aan heeft. Bij je op schoot of juist niet. In de woonkamer of desnoods in de badkamer. Ga bij ''m zitten zodat hij steun heeft aan je aanwezigheid. Lees vooral https://www.dogtime.nl/vuurwerk-angst-de-roedelmethode/
Mocht je essentiële oliën in huis hebben dan kun je die nog gebruiken https://www.heeldier.nl/angsten-paniek- ... en-katten/
Draai tingeltangel muziek https://www.youtube.com/user/relaxmydog heeft verschillende opties
Geef Bach Rescue remedy
Doe het thundershirt aan bij je hond

Sterkte!

Klopt,, en daarom dacht ik ook dat het de beste keuze was in deze situatie .. maar zoals je zegt.. ik merk nu dat het juist negatief werkt dus kan het beter niet geven dan ! ik begin dan zo te twijfelen of het aan mij ligt omdat ik dingen vaak uit perspectief zie..

ik loods hem er al 11 jaar doorheen , maar nu hij ouder word vind ik het allemaal extra eng en hoop dat alles snel voorbij is haha.. en dat terwijl hij het juist heel goed doet tot nu toe :P op die pilletjes na dan.. jeetje helemaal gestresst en paniek in zn ogen .. niet fijn om te zien !
Wij zitten boven op mn slaapkamer daar voelen ze zich veiliger en ik heb het geluid heel hard staan .. meestal komt ie naast me liggen of hij gaat in de hoek liggen... ligt er een beetje aan wat de andere dieren doen :) ik vind het allemaal extra eng want heb een pup en twee kittens die hun eerste oud en nieuw gaan meemaken..

Hahaha leuk tingtangel muziek ... en bach ga ik morgen halen bij de kruidvat... het thundershirt werkt goed maar hij krijgt het er wel ontzettend heet van en kan niet zo goed bewegen en opstaan er mee hahah .. maar denk dat ik het morgen avond wel aan doe.. is nu nog niet nodig want hij ligt hier lekker naast me
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Kaela schreef:Als eerste zou ik in ieder geval je dierenarts bellen om te overleggen. Die heeft je het middel voorgeschreven, die kan me je meedenken wat nu wel of niet slim is om te doen.

Wat me verder opvalt is dat je zegt dat de hond meteen weer ging hijgen en dergelijke. Wat is meteen? En hoe lang hield dat aan? Het middel heeft tijd nodig om opgenomen te worden, dus als het meteen begon, zou ik dat niet direct aan die pil maar aan iets anders linken.

En verder moet je je zeker niet voorstellen. Alprozalam is het aangewezen middel en helpt in de regel uitstekend. Dus het was een logische keuze en genomen vanuit het belang van je hond.

Die is helaas sweekends niet bereikbaar ... hij heeft het ook niet voorgeschreven hoor ! ik heb het hier gelezen en een paar dagen lang goed gekeken en bedacht of dit verstandig was en toen de dierenarts gebeld... de assistente zei dat we het gewoon konden ophalen bij de balie dus dat hebben we gedaan.. we hebben het voor alle drie de honden meteen meegekregen.. voor de zekerheid ?

Nou gister avond gaf ik het en na een kwartier begon hij enorm te hijgen, zenuwachtig te worden.. met zn ogen alle kanten op .. zeg maar net alsof het 12 uur was op oud en nieuw en hij heel bang was... dat was na een half uur weer weg en vanochtend ging het precies hetzelfde.. alsof hij net enorm was geschrokken van een hele harde knal.. terwijl er niets noemenswaardigs was gebeurd ! ik twijfelde of het wel aan het pilletje lag maar mn vriend zag het ook, gister en vandaag.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Je stomme gevoel zal ook wel door mijn opmerkingen komen denk ik. Over de Alprozalam, maar dat komt dus door mijn snelle google rondje, en toen las ik wel spierverslappend en dacht ik ooooooohhhh nee! Da's zo sneu!

Maar weetje. Ik vind je dierenarts wel een beetje gemakkelijk zo. Als ik het zo lees, zijn het wel medicijnen die alleen op recept kunnen. En dat is dan niet met een reden. Dus dan vind ik het nogal wat dat je ze zo kunt ophalen bij de balie zonder een goed advies en ook niet de mogelijkheid om om raad te vragen als het dan niet goed gaat.
Waarschijnlijk was je 'de zoveelste' klant met een bange hond, en dachten ze, we geven het wel ff snel mee.

Zo sneu want nu zit je er maar mee.

Is er niet een andere dierenarts die je kunt bellen voor advies? Straks wordt het wel erger omdat je hond een soort van afkikt na wat ie nu gekregen heeft en ben je nog verder van huis... :-\
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Alplrazolam is een benzodiazepine en geen spierverslapper. Het is een standaard middel tegenwoordig bij angst.

Bij mensen komen ‘paradoxale’ oftewel ‘tegengestelde’ reacties voor bij dit soort middelen, dus onrust ipv rust. Vooral bij oudere mensen. Als ik in het Engels zoek, kom ik die meldingen ook tegen bij honden. Belangrijkste wat je nu kan doen: niet meer geven. Blijkbaar reageert je hond er niet goed op. Een rebound / onttrekking zal je na 2pillen echt niet hebben en al helemaal niet omdat je hond dus verkeerd reageert.in dat afkicken wat Eelke noemt geloof ik net, bij oudere patiënten was het in het ziekenhuis ook het devies zsm stoppen, en dan verdween de extra onrust snel weer.

Je zou nog met een DA kunnen overleggen voor iets anders maar als je dan maar geen spierverslapper hebt zoals vetranquil.

Heb je weleens DAP geprobeerd? Kan iig geen kwaad. En verder een veilig holletje en steun geven. Hoe sneu het ook is, ik denk dat er nu geen quick fix is. Sterkte ermee!

(Of je zet hem in de auto en rijdt naar het midden van de Afsluitdijk oid)
kluifje
2-sterren
2-sterren

Bericht door kluifje »

Siberienne schreef:Alplrazolam is een benzodiazepine en geen spierverslapper. Het is een standaard middel tegenwoordig bij angst.

Bij mensen komen ‘paradoxale’ oftewel ‘tegengestelde’ reacties voor bij dit soort middelen, dus onrust ipv rust. Vooral bij oudere mensen. Als ik in het Engels zoek, kom ik die meldingen ook tegen bij honden. Belangrijkste wat je nu kan doen: niet meer geven. Blijkbaar reageert je hond er niet goed op. Een rebound / onttrekking zal je na 2pillen echt niet hebben en al helemaal niet omdat je hond dus verkeerd reageert.in dat afkicken wat Eelke noemt geloof ik net, bij oudere patiënten was het in het ziekenhuis ook het devies zsm stoppen, en dan verdween de extra onrust snel weer.

Je zou nog met een DA kunnen overleggen voor iets anders maar als je dan maar geen spierverslapper hebt zoals vetranquil.

Heb je weleens DAP geprobeerd? Kan iig geen kwaad. En verder een veilig holletje en steun geven. Hoe sneu het ook is, ik denk dat er nu geen quick fix is. Sterkte ermee!

(Of je zet hem in de auto en rijdt naar het midden van de Afsluitdijk oid)
thanks ! dit helpt wel .. denk dat het inderdaad nog wel zal meevallen met afkicken oid omdat hij pas 2 halve heeft gehad sinds gisteren..wist gister nog niet zeker of het van deze pilletjes kwam maar ben daar nu wel van overtuigd... Binnen gaat het allemaal best oke maar plassen of wandelen lukt echt niet meer sinds vandaag... wel vanmiddag nog naar het bos geweest en dat doen we strraks na 12:00 uur nog maar eens.. minder knallen dus minder stress :) Met de DA overleggen lukt niet want hij is helaas niet bereikbaar in het weekend.. DAP heb ik niet geprobeerd.. kan dat nog wel helpen als ik er pas morgen mee begin ? en waar haal ik dat dan ? ... steun heeft hij hier sowieso wel en een holletje heb ik ook al gemaakt maar hij ligt liever bij mij of voor mn bed :)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

kluifje schreef:thanks ! dit helpt wel .. denk dat het inderdaad nog wel zal meevallen met afkicken oid omdat hij pas 2 halve heeft gehad sinds gisteren..wist gister nog niet zeker of het van deze pilletjes kwam maar ben daar nu wel van overtuigd... Binnen gaat het allemaal best oke maar plassen of wandelen lukt echt niet meer sinds vandaag... wel vanmiddag nog naar het bos geweest en dat doen we strraks na 12:00 uur nog maar eens.. minder knallen dus minder stress :) Met de DA overleggen lukt niet want hij is helaas niet bereikbaar in het weekend.. DAP heb ik niet geprobeerd.. kan dat nog wel helpen als ik er pas morgen mee begin ? en waar haal ik dat dan ? ... steun heeft hij hier sowieso wel en een holletje heb ik ook al gemaakt maar hij ligt liever bij mij of voor mn bed :)

Nou dan lekker bij jou liggen! Wil hij nog eten? Dan snacken beginnen liefst net voor twaalven. Eten is ook rustgevend.
DAP kun je morgen denk ik alleen bij een DA krijgen, misschien in een tuincentrum in de buurt dat open is? Hier bij de intratuin verkopen ze het. Het is een rustgevende geur, dus zou direct moeten werken.

En dan idd op rustige momenten naar het bos.
Balen hoor, dit, ik voel met je mee!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

En hoe gaat het nu je een nachtje verder bent?

Plaats reactie