Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

hannabelgje schreef:Je kunt het kokoswater vervangen door water denk ik.
Je mag max 2 hunger sos per dag. Dat mag een stuk fruit zijn of een juice reepje.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Oeh fruit!

Zou bv een gekookt eitje ook mogen? Vast zeker niet, want daar doe ik natuurlijk zout op. Maar gewoon een stuk fruit lijkt me al heerlijk. En dat twee keer per dag! Dat moet vol te houden zijn. Wat is een juice reepje?

Bedankt voor alle snelle antwoorden steeds, ik merk dat ik nogal veel vragen heb...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

eelke schreef:
Oeh fruit!

Zou bv een gekookt eitje ook mogen? Vast zeker niet, want daar doe ik natuurlijk zout op. Maar gewoon een stuk fruit lijkt me al heerlijk. En dat twee keer per dag! Dat moet vol te houden zijn. Wat is een juice reepje?

Bedankt voor alle snelle antwoorden steeds, ik merk dat ik nogal veel vragen heb...
Nee je mag geen eitjes. Alleen plantaardige eiwitten. [emoji6]
Een juice reepje is een reepje van hemzelf. Ik gebruik wel ooit nakd reepjes. Maar gewoon fruit is beter en langer kauwen.
Wat hij ook aangeeft in de filmpjes is dat het heel belangrijk is om je blends heel langzaam te nuttigen. Je moet er net zo lang over doen om ze te drinken, als je je normaal zou kosten om de producten normaal te eten die erin zitten.
Ik denk zelf dat dit programma erg goed vol te houden is.

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

hannabelgje schreef:Nee je mag geen eitjes. Alleen plantaardige eiwitten. [emoji6]
Een juice reepje is een reepje van hemzelf. Ik gebruik wel ooit nakd reepjes. Maar gewoon fruit is beter en langer kauwen.
Wat hij ook aangeeft in de filmpjes is dat het heel belangrijk is om je blends heel langzaam te nuttigen. Je moet er net zo lang over doen om ze te drinken, als je je normaal zou kosten om de producten normaal te eten die erin zitten.
Ik denk zelf dat dit programma erg goed vol te houden is.

Ja het klinkt ook als goed te doen! Ik heb er zin in!

Ohh alleen plantaardige eiwitten. Ik googlede op proteine powder, en kwam uit bij whey poeder. Makkelijk aan te komen. Maar dat is dan niet goed? Ik kan zo snel niet zien wat voor eiwitten dat zijn...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

eelke schreef:
Ja het klinkt ook als goed te doen! Ik heb er zin in!

Ohh alleen plantaardige eiwitten. Ik googlede op proteine powder, en kwam uit bij whey poeder. Makkelijk aan te komen. Maar dat is dan niet goed? Ik kan zo snel niet zien wat voor eiwitten dat zijn...
Je moet erwten poeder of henneppoeder hebben. De laatste is verkrijgbaar bij de appie.
Zie foto. Afbeelding

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Dank je! Ik ga in ieder geval maar naar een van de grotere appies. Het kleintje in de buurt zal wel niet alles hebben denk ik.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

oo die hennep poeder valt mee in prijs zeg (ook niet zo veel dat het dan weer over datum raakt). Moet dan ook eens de appie uitpluizen dan. Een hele grote hebben we niet in de buurt. Maar wel een grotere daar moet het vast ook staan.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik kan het natuurlijk ook allemaal online bestellen en dan bij zo'n pick up point ophalen...weet ik zeker dat het er is. Ik ga eens ff lezen hoe dat werkt.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik kijk net zijn fimpje, maar malen jullie blenders ook zo fijn ? :o
Ziet er wel een beetje uit als mijn favoriet sapje die turbo. Wel beduidend minder hoeveelheid ingredienten nodig zo natuurlijk
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Van havervlokken kan je heel lekker meusli maken, moet je wel eens meusli eten natuurlijk maar als je wilt heb ik een heel lekker recept voor je met oa noten en gedroogd fruit.

Net mijn eerste smoothie gemaakt met de Nutri Ninja, mjamm :D . Heb het simpel gehouden 2 sinaasappels, handje amandelen, 2 schepjes cacao nibs, 2 schepjes lijnzaad en sojamelk. Werkt super simpel beker volgooien op het apparaat zetten en blitsen maar :) Er zitten heel fijne brokjes in van de amandelen en de cacao nibs maar dat vind ik niet erg. Misschien als het langer blitst dat het fijner wordt?

Merk dat ik heel erg niet lekker in mijn vel zit de laatste tijd en hoop dat de detox me weer wat energie gaat geven. Heeft het hennep poeder een vergelijkbare werking als de CBD olie of is dat echt iets anders? De da waar we gisteren de CBD olie hebben gekocht had ook thee staan en zei dat dat ook een rustgevende werking heeft. Nu zou de CBD olie meer moeten doen dan alleen dan maar toch misschien toch de henneppoeder maar kopen en die gebruiken ipv tarwegras of ik heb nog zo'n ander donkergroen poeder van een alg dacht ik weet zo even niet hoe het heet.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

El_Kato schreef:Van havervlokken kan je heel lekker meusli maken, moet je wel eens meusli eten natuurlijk maar als je wilt heb ik een heel lekker recept voor je met oa noten en gedroogd fruit.

Net mijn eerste smoothie gemaakt met de Nutri Ninja, mjamm :D . Heb het simpel gehouden 2 sinaasappels, handje amandelen, 2 schepjes cacao nibs, 2 schepjes lijnzaad en sojamelk. Werkt super simpel beker volgooien op het apparaat zetten en blitsen maar :) Er zitten heel fijne brokjes in van de amandelen en de cacao nibs maar dat vind ik niet erg. Misschien als het langer blitst dat het fijner wordt?

Merk dat ik heel erg niet lekker in mijn vel zit de laatste tijd en hoop dat de detox me weer wat energie gaat geven. Heeft het hennep poeder een vergelijkbare werking als de CBD olie of is dat echt iets anders? De da waar we gisteren de CBD olie hebben gekocht had ook thee staan en zei dat dat ook een rustgevende werking heeft. Nu zou de CBD olie meer moeten doen dan alleen dan maar toch misschien toch de henneppoeder maar kopen en die gebruiken ipv tarwegras of ik heb nog zo'n ander donkergroen poeder van een alg dacht ik weet zo even niet hoe het heet.
Nee henneppoeder is heel iets anders dan de olie. Henneppoeder is eiwitpoeder op plantaardige basis. Ik zou wanneer er gevraagd wordt om proteinpoeder de henneppoeder gebruiken en wanneer hij een groene poeder gebruikt jouw groene poedertje.

Ik hoop dat mijn Domo blender mij niet gaat teleurstellen. Er is geen budget voor een andere blender deze maand helaas.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Nee henneppoeder is heel iets anders dan de olie. Henneppoeder is eiwitpoeder op plantaardige basis. Ik zou wanneer er gevraagd wordt om proteinpoeder de henneppoeder gebruiken en wanneer hij een groene poeder gebruikt jouw groene poedertje.

Ik hoop dat mijn Domo blender mij niet gaat teleurstellen. Er is geen budget voor een andere blender deze maand helaas.

had bij de consumenten bond vergelijking gevonden tussen blenders waaronder zijn nutribullet, maakte niks uit eigenlijk.
Tja duurzaamheid tja dat is natuurlijk niet getest. Maar jou DOMO gaat het wel redden hoor! :-*

Dat groene poeder is wrslijk chlorella/spirulina. Dat is denk ik ook zijn groene poeder
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Het groene poeder is een mengsel van tarwegras/gerstegras/spirulina en chlorella. Verhouding 45/45/5/5.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

goh hij maakt het wel heel bont eh groen :biggrin2:
Nouja gewoon iets wat er op lijkt zal voldoende zijn ;) Heb ik vaker met engelse recepten, verkrijgbaarheid is toch in ieder land anders, dus niet te moeilijk doen :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

nou ik heb het voornemen om er iedere dag eentje uit te zoeken volgende week.
Zou toch fijn en lekker zijn als er lekkere dingen tussen zitten :biggrin2: Kan ik ze ook als mijn voeten het weer ooit doen na het sporten gebruiken, zou ideaal zijn.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik geloof dat ik mijn moeder overtuigd heb om mee te doen.

Plaats reactie