Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Siberienne schreef:
En ga je daarvan dan 250 cc door 1 smoothie voor 1 persoon gooien? ((((Ben effe nieuwsgierig)))’j
Euh ja dat is ook de bedoeling van het plan. Er bestaat geen andere kokosmelk in een pakje behalve dit soort kokosmelk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaio schreef:Daar ging het nu ook weer om :P

Vet is ook niet perse erg. :biggrin2:
Ik had begrepen dat je op Kaela reageerde, en die had het over kokoswater. Want kokosmelk wil je tijdens het sporten inderdaad niet drinken! *klots, blobber* ;D
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Voor de mensen met een zoutfetisj: vegane bacon. Ik kwam dit receptje laatst tegen op Facebook. Makkelijk en vegaan, al heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Maak een mixje van

2 el sojasaus
2 tl gerookt paprikapoeder
3 el maple syrup
2 el koolzaadolie
1 el edelgist (voedingsgist, smaakt een beetje kazig)
zout

Knip een paar rijstvellen in stroken, smeer een strook in met de mix, leg er een strook bovenop, smeer die ook in met de mix.

Alle stroken 6-8 minuten bij 200 graden in de oven.

Voor als we van ons stokje gaan van de zoutlust! :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

hannabelgje schreef:Euh ja dat is ook de bedoeling van het plan. Er bestaat geen andere kokosmelk in een pakje behalve dit soort kokosmelk.

Ik zag recepten met kokosmelk en kokoswater in de recepten in de app staan, dus dat lijkt me sowieso wel een verschil.
Als Google dan zie ik oom deze coconut Milk http://sodeliciousdairyfree.com/product ... nsweetened en de heeft maar 7% vet. Als JM dan zegt ‘niet de blikjes, te dik’ en blikjes hebben zo,n 17% vet dan vraag ik me oprecht af wat hij bedoelt
Kokosmelk is met zo’n hoog vetpercentage vind ik hartstikke machtig, ik gebruik weleens 1 blikje van 270cc voor 2personen, ik krijg dat in mijn eentje niet weg ;) ;) ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zo ik heb ter voorbereiding nog even een thuisbezorgd.nl gedaan ::) goed, vakantie voorbij, zin in vitamientjes!
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Er is ook verschil tussen kokosmelk en kokoswater! En sommige merken kokosmelk uit pak zijn ook heel dik en romig. Heb zelf de light versie van Nutco die heb ik vaker in smoothies gebruikt en is niet zo vet. Die gebruik ik bv weer niet in curry’s daar wil ik juist die vettere voor. Als je alleen de vettere kan krijgen zou ik die aanlengen met water.

Kokoswater is veel lichter, is wat er in de kokosnoot zit zeg maar. Zie mijn eerdere link naar een voorbeeld.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Siberienne schreef:

Ik zag recepten met kokosmelk en kokoswater in de recepten in de app staan, dus dat lijkt me sowieso wel een verschil.
Als Google dan zie ik oom deze coconut Milk http://sodeliciousdairyfree.com/product ... nsweetened en de heeft maar 7% vet. Als JM dan zegt ‘niet de blikjes, te dik’ en blikjes hebben zo,n 17% vet dan vraag ik me oprecht af wat hij bedoelt
Kokosmelk is met zo’n hoog vetpercentage vind ik hartstikke machtig, ik gebruik weleens 1 blikje van 270cc voor 2personen, ik krijg dat in mijn eentje niet weg ;) ;) ;)
Die link kan ik niet openen, maar ik heb het gevraagd op fb en ze bedoelen echt de pakjes kokosmelk die je ook gebruikt om te koken. Als het te vet of te dik is zou ik het aanlengen met kokoswater.

Mijn blenderbekers staan gevuld klaar in de koelkast. Mijn blender is ingepakt om mee naar het werk te gaan dus we kunnen.
Het paste trouwens maar net in mijn bekers......

Elf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Elf »

Bij mij staan 2 bekers gevuld klaar in de koelkast. Ik ga niet volledig op smoothies. Het plan is om ontbijt en lunch smoothies te nemen en ‘s avonds normaal te eten. Vandaag heb ik dat ook gedaan. Ik gammel helemaal na 2 smoothies en moet er niet aan denken om er ‘s avonds nog een te drinken...
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Het is maandag en we kunnen los.
Iedereen heel veel succes met dag 1!

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Zweden schreef:Voor de mensen met een zoutfetisj: vegane bacon. Ik kwam dit receptje laatst tegen op Facebook. Makkelijk en vegaan, al heb ik het nog niet uitgeprobeerd.

Maak een mixje van

2 el sojasaus
2 tl gerookt paprikapoeder
3 el maple syrup
2 el koolzaadolie
1 el edelgist (voedingsgist, smaakt een beetje kazig)
zout

Knip een paar rijstvellen in stroken, smeer een strook in met de mix, leg er een strook bovenop, smeer die ook in met de mix.

Alle stroken 6-8 minuten bij 200 graden in de oven.

Voor als we van ons stokje gaan van de zoutlust! :biggrin2:
Is gewone bacon makkelijker ;D , geen idee wat edelgist is en waar je dat moet zoeken en vinden :biggrin2:
Siberienne schreef:

Daar zit ook van alles bij. Ik denk dat dat blik verhaal iets te maken heeft dat sommige blikken schadelijke stoffen bevatten, daar was iets mee. Denk dat ie daarom wellicht heeft pak uit een pakje?
De kokosmelk die ik heb ik kokosmelk 60%, rest water. Maar eh om minder vet te krijgen kun je gewoon minder kokosmelk pakken en meer water, doe ik in eten ook wel eens.

En oja iedereen succes :thumbup: :thumbup: :thumbup:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nee geen blik omdat die niet vloeibaar genoeg is.

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Nee geen blik omdat die niet vloeibaar genoeg is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tappatalk
Oo die is dus standaard steviger ? Wist ik niet :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Nou de Turbo gaat niet mijn favoriet worden. Ik vind em erg dik. Nu ben ik van de gewone turbo ook niet echt een fan.
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Ik vind hem echt heerlijk, ondanks mijn haat aan ananas!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

marina schreef:Ik vind hem echt heerlijk, ondanks mijn haat aan ananas!
Is de jouwe ook zo dik? Ik heb een halve liter dikke drap eigenlijk. Daarom ben ik normaal meer van de sapjes dan van de blends....

Plaats reactie