Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

;D
Moet zeggen dat ik met sapjes na een paar dagen er geen last meer van had. Dus op een stokje bijten de eerste dagen :P :P :P
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Vergeet niet dat je ook twee Hunger sos mag per dag. Als je honger hebt en neigt naar ongezonde dingen dan neem je een stuk fruit of een verantwoord reepje bijvoorbeeld die van NAKD. En voor de hartige mensen onder ons, je mag een halve avocado met citroensap, peper en een beetje zout. Is erg lekker.
Ik heb nog mandarijnen liggen hier op het werk.
Oh en nog de tip van de dag: Bij de appie vanaf vandaag de appels op schaal en de avocado's eetrijp in de bonus.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Mag je dan ook een van die dadels? Die heb ik veel meer dan ik nodig heb :P

Tweede sapje is ook lekker, een stuk dunner ook. Na een paar slokjes in de koelkast gezet, ik zit nog zo vol..
Hanna, als je dikke smoothies niet zo lekker vind kun je er beter water in doen ipv ijs misschien? Het ijs maakt het ook wel dikker denk ik. Ik gebruik geen ijsklontjes omdat het meeste fruit al uit de vriezer komt.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

eelke schreef:Mag je dan ook een van die dadels? Die heb ik veel meer dan ik nodig heb :P

Tweede sapje is ook lekker, een stuk dunner ook. Na een paar slokjes in de koelkast gezet, ik zit nog zo vol..
Hanna, als je dikke smoothies niet zo lekker vind kun je er beter water in doen ipv ijs misschien? Het ijs maakt het ook wel dikker denk ik. Ik gebruik geen ijsklontjes omdat het meeste fruit al uit de vriezer komt.
Ik gebruik sowieso nooit ijs. Dat vind ik veel te koud. Twee uur na mijn blend heb ik nu toch echt wel honger hoor. In de pauze dadelijk maar ff een stukje gaan lopen denk ik. En een mandarijn eten.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om dadels te eten. Hij maakt trouwens zelf een hunger sos in de vorm van energie ballen, daar deelt hij vandaag het recept van op FB. Eens kijken of ik dat recept voor jullie kan regelen, ze staan ook in de app namelijk.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

hannabelgje schreef:Ik gebruik sowieso nooit ijs. Dat vind ik veel te koud. Twee uur na mijn blend heb ik nu toch echt wel honger hoor. In de pauze dadelijk maar ff een stukje gaan lopen denk ik. En een mandarijn eten.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om dadels te eten. Hij maakt trouwens zelf een hunger sos in de vorm van energie ballen, daar deelt hij vandaag het recept van op FB. Eens kijken of ik dat recept voor jullie kan regelen, ze staan ook in de app namelijk.
Zou tof zijn!

Ik vreesde er al een beetje voor, jammer op zich wel, lekkere snack :cool: misschien doe ik het wel gewoon op een dag als ik verder geen sos heb gehad.

Een stuk fruit als sos is natuurlijk ook wel heel breed. Een banaan is nogal een verschil met een mandarijn... ik had nog veel appels terwijl er voor de sapjes niet veel nodig zijn, dus die ga ik maar gebruiken. Lekkere bite ook wel.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik vond de eerste smoezie van vandaag lekker, en meneer zelfs ook, en die houdt niet eens van ananas (al vindt ie vers beter te nassen dan uit blik). En nu drink ik maar liters thee, want vol zit ik er ook niet van, nee. Ik denk dat ik de halve dag op het toilet zal zitten steeds, bij al dat vocht! ;D

Qua tussendoortje: ik kan me niet voorstellen dat een paar dadels slechter in het plan passen als sos-snack dan een reep, qua energiewaarde. Waarom denk je dat dadels niet geschikt zijn als tussendoortje, Hanna?
En wat zit er in die repen van Jason, weet jij dat? Ik overweeg vanavond zelf wat repen te maken in de oven, van een partij vogelvoer en honing oid.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja ik heb gisteren dus twee hamburgers en wat frietjes op hé, dus dat ik daar nog vol van zit vind ik niet zo raar ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Anne in Zweden schreef:Ik vond de eerste smoezie van vandaag lekker, en meneer zelfs ook, en die houdt niet eens van ananas (al vindt ie vers beter te nassen dan uit blik). En nu drink ik maar liters thee, want vol zit ik er ook niet van, nee. Ik denk dat ik de halve dag op het toilet zal zitten steeds, bij al dat vocht! ;D

Qua tussendoortje: ik kan me niet voorstellen dat een paar dadels slechter in het plan passen als sos-snack dan een reep, qua energiewaarde. Waarom denk je dat dadels niet geschikt zijn als tussendoortje, Hanna?
En wat zit er in die repen van Jason, weet jij dat? Ik overweeg vanavond zelf wat repen te maken in de oven, van een partij vogelvoer en honing oid.
Hij geeft zelf aan dat de hunger sos vers fruit of een juice in a bar reepje mag zijn. Ik denk ook niet dat 1 dadel nou echt gaat helpen.

receptje Apple 'n'pumpkin seed power balls:
40 gram gedroogde appel
40 gram pompoenzaden
20 gram rozijnen
2 theelepels cashew pasta
2 theelepels amandelmelk

De boel in een keukenmachine of handblender bakje mengen gedurende 20-30 seconden.
een ruime theelepel mengsel nemen en een balletje van maken tussen je (schone) handen. herhaal dit tot het op is.
Plaats in de koelkast gedurende +/- 30 minuten tot ze stevig zijn.

receptje chewy cherry almond balls
60 gram gemalen amandelen
60 gram grdroogde kersen
2 theelepels amandelpasta
2 theelepels amandelmelk

receptje chili cocoa power balls
2 medjool dadels ontpit
70 gram cashewnoten
20 gram rozijnen
1 volle theelepel rauwe cacao poeder
1 snufje chilipoeder
2 theelepels amandelmelk

receptje pecan power balls
60 gram pecans
50 gram gedroogde vijgen
1 eetlepel tahini pasta
1 theelepel kaneel
1 eetlepel proteine poeder.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nou als ik de recepten zie zou je best een paar dadels kunnen nemen. Maar of dat bevredigender is voor je honger/trek/behoefte ? Die dadels zijn zo op, die repen zijn dan wat complexer van smaak.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Blend 2 gemaakt en toch maar aan begonnen. Hij is echt zalig, maar erg vettig. Ik ga em echt heeeeeel langzaam nuttigen. Maar lekker is ie zeker, als je van kokos houdt tenminste, anders ga je em erg vies vinden.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Hij geeft zelf aan dat de hunger sos vers fruit of een juice in a bar reepje mag zijn. Ik denk ook niet dat 1 dadel nou echt gaat helpen.

receptje Apple 'n'pumpkin seed power balls:
40 gram gedroogde appel
40 gram pompoenzaden
20 gram rozijnen
2 theelepels amandelmelk

De boel in een keukenmachine of handblender bakje mengen gedurende 20-30 seconden.
een ruime theelepel mengsel nemen en een balletje van maken tussen je (schone) handen. herhaal dit tot het op is.
Plaats in de koelkast gedurende +/- 30 minuten tot ze stevig zijn.

receptje chewy cherry almond balls
60 gram gemalen amandelen
60 gram grdroogde kersen
2 theelepels amandelpasta
2 theelepels amandelmelk

receptje chili cocoa power balls
2 medjool dadels ontpit
70 gram cashewnoten
20 gram rozijnen
1 volle theelepel rauwe cacao poeder
1 snufje chilipoeder
2 theelepels amandelmelk

receptje pecan power balls
60 gram pecans
50 gram gedroogde vijgen
1 eetlepel tahini pasta
1 theelepel kaneel
1 eetlepel proteine poeder.
O mjam, dat klinkt lekker, daar ga ik vanavond even mee aan de slag. Dank je!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Blend 2 gemaakt en toch maar aan begonnen. Hij is echt zalig, maar erg vettig. Ik ga em echt heeeeeel langzaam nuttigen. Maar lekker is ie zeker, als je van kokos houdt tenminste, anders ga je em erg vies vinden.
O goodie, ik ben dol op kokos, dus dat komt goed!
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Ik vind de 2de minder lekker, vanmorgen best vloeibaar maar haalde hem net al een vast blok uit de koelkast.
Ben dol op kokos maar die smaak overheerst niet echt voor mij (weet ook niet wat dan wel)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb er amandelmelk ingedaan ipv kokos, dus ik heb geen last van de kokos :)
marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

eelke schreef:Ik heb er amandelmelk ingedaan ipv kokos, dus ik heb geen last van de kokos :)
Ik doe de volgende keer 50/50. moest er nu aardig wat water bij doen om het vloeibaar te krijgen :)

Plaats reactie