Biggest Juice Challenge 2018
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Biggest Juice Challenge 2018
O.K. Het ligt dus allemaal in de frigo.
Het voordeel van iets later beginnen is dat ik al wist dat de eerste niet lekker was. Ik heb er dus enkele dingen uitgelaten. De mijne is wel lekker.
Voor mij valt het tot nu toe goed mee.
Gisteren had ik 's nachts tot 6 uur nog gegeten (had de nacht gewerkt). Daarna heb ik maar 1 smoothie gehad 's avonds.
Op dit moment ben ik aan de 2e van de dag. (extra laat opgestaan en de avond gewerkt / een 3e komt niet meer)
Ik heb vanavond enkele keren wat hongergevoel weggedronken met thee.
Het voordeel van iets later beginnen is dat ik al wist dat de eerste niet lekker was. Ik heb er dus enkele dingen uitgelaten. De mijne is wel lekker.
Voor mij valt het tot nu toe goed mee.
Gisteren had ik 's nachts tot 6 uur nog gegeten (had de nacht gewerkt). Daarna heb ik maar 1 smoothie gehad 's avonds.
Op dit moment ben ik aan de 2e van de dag. (extra laat opgestaan en de avond gewerkt / een 3e komt niet meer)
Ik heb vanavond enkele keren wat hongergevoel weggedronken met thee.
Ik heb vandaag niet gezondigd
En nu naar mn bed dus, bingo!
En nu naar mn bed dus, bingo!
Gisteren kreeg ik kou na de smoothie. Vanavond heb ik er buikpijn van gekregen.
Veel succes allemaal morgen.
Veel succes allemaal morgen.
Ik heb zo'n plastic bolletje met citroen sap. Mn avocado heb ik in parten gedaan en daar wat van dat sap over en zo in de vriezer.Chouka schreef:Wat doen jullie met een half stuk fruit? Invriezen of in de frigo?
En met al die melken en waters?
Half fruit sprenkel ik ook wat citroen sap op en in een zakje in de vriezer.
De citroen proef je nauwelijks terug en wat je proeft is juist wel lekker fris, en het zorgt ervoor dat de boel niet bruin wordt.
De melk en sap staat gewoon in de koelkast te wachten. Ik doe er geen ijs is, mij te koud, maar in plaatst daarvan iets extra water/melk.
Ik heb de nederlandse recepten gehad, maar dat is voor 7 dagen, komen de andere dagen later of begin je dan gewoon opnieuw ?
Thanx !Kaio schreef:gaat vrij makkelijk![]()
https://www.juicemaster.com/recipes/soup-recipes/
https://www.juicemaster.com/recipes/swe ... illi-soup/
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik heb de derde smoothie van dag 2 uiteindelijk opgelekkerd met een flinke scheut maple syrup, en toen was hij goed. Eens kijken wat de smoezies van vandaag voor verrassingen herbergen!
Het nadeel van het vele drinken voor de hongertjes die opkomen is dat ik nu al voor de 2e keer deze nacht ben moeten opstaan.
Ik heb juist een banaan gegeten.
Dankjewel Miik, ik denk dat ik het volgende eens in de diepvries leg en dan vergelijk.
Veel succes vandaag.
Ik heb juist een banaan gegeten.
Dankjewel Miik, ik denk dat ik het volgende eens in de diepvries leg en dan vergelijk.
Veel succes vandaag.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Het programma is 7 dagen. Op dag 8 begin je weer met dag 1. Je mag de blends onderling ruilen, maar je ruilt dan een groene met een groene, een notenmelk met een andere notenmelk en je mag de specials niet extra gebruiken. ( Volgens het programma dan, je mag natuurlijk alles).
Dag 3 alweer. Veel succes allemaal.
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Dag 3 alweer. Veel succes allemaal.
Aaah had niet helemaal begrepen dat het programma 7 dgn was en zich dan herhaalt. Verklaart wel waaron ik er zo weinig variatie in vond zitten
Ben benieuwd naar de blends van vandaag! Het valt me tot nu toe erg mee hoewel 14 dgn alleen maar blends me tegenstaan. Had nl bedacht het programma 14 dgn te volgen
Ben benieuwd naar de blends van vandaag! Het valt me tot nu toe erg mee hoewel 14 dgn alleen maar blends me tegenstaan. Had nl bedacht het programma 14 dgn te volgen
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik had bedacht de volle 21 dgn te doen.....El_Kato schreef:Aaah had niet helemaal begrepen dat het programma 7 dgn was en zich dan herhaalt. Verklaart wel waaron ik er zo weinig variatie in vond zitten![]()
Gaat em ook niet worden. Op het werk nergens last van. Maar thuis heel de tijd honger en absoluut geen zin in een blend. Ik ga voorlopig door met op het werk alleen de blends en misschien ook de gewone smoothies. Die vind ik lekkerder en ik vind het fijner om af te wisselen. Bovendien krijg je met de juices veel meer groenten binnen.
Vandaag de tahini blend zonder tahini gemaakt. Ik heb er amandel/kokospasta in gedaan. Die is bijna over datum.
Verder de kokosmelk voor de lunch half kokosmelk en half kokoswater gedaan. Dan heb ik hier appels liggen, een stuk komkommer en mandarijnen.
En ik heb heet water met verse citroen voor mijn neus staan en een beetje honing.
Dat viel me ook al op, in sappen zit veeeeeel meer groente en fruit. Vraag me af hoe het met de vitamientjes zit met de blends. Maar goed een weekje kan wel bedenk ik me dan, lekker makkelijk ook in mijn eentje, en stok achter de deur tegen snaaien want dat is mijn probleem.
Ik heb ook alleen te veel liggen
maar appels en sinasappels en kaas blijven goed hoop ik...
Mij lijkt me wel een combi van smoothie en sappen een goeie, (van alleen sappen krijg ik het te zuur vaak). Zal vast zijn volgende challenge zijn
Ik heb ook alleen te veel liggen
Mij lijkt me wel een combi van smoothie en sappen een goeie, (van alleen sappen krijg ik het te zuur vaak). Zal vast zijn volgende challenge zijn
Je kunt er toch ook best extra spinazie of boerenkool doorheen doen denk ik?
Ik vind het ook weinig, ook toen ik de boodschappenlijst al las. Normaal eet ik een komkommer per 3 dagen, als extra'tje... Een halve zak boerenkool per dag of een halve zak spinazie. Nu is er amper nog wat uit...
Maar goed, al met al eet ik nu wel meer fruit. Want normaal twee stuks per dag en dat is nu al wel meer natuurlijk.
Net gaf de weegschaal - 2 kilo aan. Dat gaat wel heel hard. Het meeste zal vocht zijn, maar goed, dat het iets doet met je lijf is dus wel duidelijk. En dat ik het koud heb is dus ook niet gek.
Ik wil sowieso het 7 daagse programma afmaken. Maar ik heb natuurlijk wel een efteling-pauze erin. Dus twee sapjes sla ik dan over, die komen er dan maandag bij. Dinsdag dan even bekijken. Ik heb me opgegeven voor een lunch op mijn werk, dus nu wel raar als ik dan niet mee eet, er is rekening mee gehouden. Misschien dan een ontbijtsmoothie, kleine lunch, eind van de middag nog een smoothie en dan savonds als ik thuis kom (na 19.00) een soep.
Vanavond eet ik bij cliënten thuis. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het dan ga doen. Dan zou ik om 6 uur eten. Ik weet ook nog niet zo goed of ik het raar vind om daar dan met een smoothie aan tafel te gaan zitten.
Eerst maar eens goed wakker worden. Want dat valt niet mee, ik word zooo beroerd wakker.
Ik vind het ook weinig, ook toen ik de boodschappenlijst al las. Normaal eet ik een komkommer per 3 dagen, als extra'tje... Een halve zak boerenkool per dag of een halve zak spinazie. Nu is er amper nog wat uit...
Maar goed, al met al eet ik nu wel meer fruit. Want normaal twee stuks per dag en dat is nu al wel meer natuurlijk.
Net gaf de weegschaal - 2 kilo aan. Dat gaat wel heel hard. Het meeste zal vocht zijn, maar goed, dat het iets doet met je lijf is dus wel duidelijk. En dat ik het koud heb is dus ook niet gek.
Ik wil sowieso het 7 daagse programma afmaken. Maar ik heb natuurlijk wel een efteling-pauze erin. Dus twee sapjes sla ik dan over, die komen er dan maandag bij. Dinsdag dan even bekijken. Ik heb me opgegeven voor een lunch op mijn werk, dus nu wel raar als ik dan niet mee eet, er is rekening mee gehouden. Misschien dan een ontbijtsmoothie, kleine lunch, eind van de middag nog een smoothie en dan savonds als ik thuis kom (na 19.00) een soep.
Vanavond eet ik bij cliënten thuis. Ik weet nog niet zo goed hoe ik het dan ga doen. Dan zou ik om 6 uur eten. Ik weet ook nog niet zo goed of ik het raar vind om daar dan met een smoothie aan tafel te gaan zitten.
Eerst maar eens goed wakker worden. Want dat valt niet mee, ik word zooo beroerd wakker.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik vraag me af of dit wel goed is als je zo snel zoveel afvalt. Krijg jij niet te weinig kalorien binnen? Want jezelf uithongeren is niet goed idee, werkt alleen maar jojo effect in de hand, en het zal heus niet alleen vocht zijn toch? Je drinkt veel dus plas je veel, ik hoop dat je niet uitdroogt daarbijeelke schreef:Je kunt er toch ook best extra spinazie of boerenkool doorheen doen denk ik?
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Gewoon uit interesse, manlief maakte altijd juices en/of blender smoothies ‘s morgens, maar hij vond juist dat bij groente er zoveel pulp in de juicer bleef, dat hij zich afvroeg of er nou zoveel in het sap kwam. Eigenlijk is hij grotendeels gestopt met juicen en veel meer over gegaan op de blender omdat je dan ook de vezels etc binnen krijgt.Kaio schreef:Dat viel me ook al op, in sappen zit veeeeeel meer groente en fruit. Vraag me af hoe het met de vitamientjes zit met de blends. Maar goed een weekje kan wel bedenk ik me dan, lekker makkelijk ook in mijn eentje, en stok achter de deur tegen snaaien want dat is mijn probleem.
Ik heb ook alleen te veel liggenmaar appels en sinasappels en kaas blijven goed hoop ik...
Nou zijn deze sapkuur sappen idd wat eenzijdig, komkommer, spinazie en kale. Verder niks. Maar je zou toch ook wortel en biet erdoor kunnen blenden? Heb ik afgelopen weekend gedaan en dat smaakte best goed.
Welke groentes doen jullie dan nog meer in de juicer die niet in de blender zouden kunnen?
@hannahbelgje; snap wat je bedoelt van het bitter vd tahini, nou had ik mijn juice gisteravond gemaakt en geproefd, toen vond ik hem veel minde bitter dan vanochtend. Ik vraag me af of tahini wel lekker ‘bewaart’ of vond jij de verse juice al te bitter?
-
hannabelgje
- 5-sterren

Wakker worden gaat bij mij juist veel beter dan normaal. Ook met minder slaap als afgelopen nacht ben ik netjes uit mezelf wakker en ook goed wakker.
Ik vind het ontbijt ondanks de aanpassing nog steeds niet lekker.
Ik vind het ontbijt ondanks de aanpassing nog steeds niet lekker.
Nou, dat zou dus wel mee moeten vallen. Ik heb lange tijd mijn cal geteld via een app, en met 1500 viel ik niet af. Elk sapje is 350 cal volgens Jason. Dus dan zit je al aan 1050. Met twee keer een sos kom je dan wel aan de 1200 zegt ie. Ik eet wel vaker 1 of 2 dagen zo weinig, als ik bv uit eten ben geweest ofzo.Siberienne schreef:Ik vraag me af of dit wel goed is als je zo snel zoveel afvalt. Krijg jij niet te weinig kalorien binnen? Want jezelf uithongeren is niet goed idee, werkt alleen maar jojo effect in de hand, en het zal heus niet alleen vocht zijn toch? Je drinkt veel dus plas je veel, ik hoop dat je niet uitdroogt daarbij![]()
![]()
want dat lijkt me raar...
En zondag natuurlijk eten besteld, dat is ZOUT! Zo'n nadorst dan altijd. Dat is sowieso al een kilo extra aan vocht heb ik altijd het idee, dat zal er maandagochtend bij het wegen nog bij hebben gezeten. Daarbij hadden we de twee weken ervoor vakantie, en met de feestdagen daarin natuurlijk veel en slecht gegeten. Dan kom ik altijd snel wel wat aan, maar die kilo's gaan er meestal ook weer snel af als ik erna op mijn eten ga letten. Iets wat er snel bij komt kan er ook weer snel af, is mijn ervaring.
Maar goed, op deze manier zit ik nu wel nog maar een halve kilo bij mijn gewicht voor de vakantie vandaan, da's op zich wel lekker. Jojo'en is zeker niet verstandig nee. Dus daarom probeer ik ook een beetje te pannen dat ik volgende week weer rustig op ga bouwen met eten. Niet meteen weer hoppa terug naar het volvreten
Het kan ook niet, aan vet hoor. Om 1 kilo vet af te vallen moet je 7000 cal laten staan. Ik heb de afgelopen 2 dagen echt niet 14000 cal minder gegeten