Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja dat afvallen is ook veel vocht. Maar echt niet alleen. Bij de 7 dagen juicechallenge was ik toen 3 kg kwijt, en omdat je daarna beter gaat nadenken, is het eraf gebleven en ben nog meer kilo's afgevallen., wel langzamer uiteraard. Je krijgt natuurlijk een motivatie boost en je voelt je prettiger vanwege minder kilo's. Dat zet wederom aan om kritisch naar je eetgedrag te kijken. En als je het goed gedaan hebt ben je ook van snaaigedrag af. En je laat alle oppepmiddelen staan, zoals koffie, cola, ger. suiker, die je lichaam verkeerde signalen afgeven, en dipjes creëren,na een weekje doet je lichaam dat zelf weer goed.

Waarom er nu veel kilo's aanzitten is veel stress gehad, en slechter gedrag aangeleerd. Tis al een tijd, maar nu moet het echt veranderen, want de rest is achter de rug dus geen excuses meer!
Siberienne schreef:
Gewoon uit interesse, manlief maakte altijd juices en/of blender smoothies ‘s morgens, maar hij vond juist dat bij groente er zoveel pulp in de juicer bleef, dat hij zich afvroeg of er nou zoveel in het sap kwam. Eigenlijk is hij grotendeels gestopt met juicen en veel meer over gegaan op de blender omdat je dan ook de vezels etc binnen krijgt.

Nou zijn deze sapkuur sappen idd wat eenzijdig, komkommer, spinazie en kale. Verder niks. Maar je zou toch ook wortel en biet erdoor kunnen blenden? Heb ik afgelopen weekend gedaan en dat smaakte best goed.
Welke groentes doen jullie dan nog meer in de juicer die niet in de blender zouden kunnen?

@hannahbelgje; snap wat je bedoelt van het bitter vd tahini, nou had ik mijn juice gisteravond gemaakt en geproefd, toen vond ik hem veel minde bitter dan vanochtend. Ik vraag me af of tahini wel lekker ‘bewaart’ of vond jij de verse juice al te bitter?
In mijn slowjuicer valt de pulp nog mee. En het is niet zo dat je alle vezels mist, er blijven er achter in de sap. Maar klopt dat zijn minder vezels, maar bij mij juist gunstig, vanwege PDS, grootste fout dat er in het begin werd geroepen meer vezels eten :-X Doodziek.
In de juices gebruik je ook een slootlading meer produkten ( groente , fruit, niet efficiënter dus). Het idee bij juices is echter ook dat je lichaam zich minder moet houden met verteren. En dat je hersenen dan anders ermee om leren gaan. Even afkicken van het eten. Je detox dus.
Nou zijn smoothie iets moeilijker te verteren maar nog best goed.
En uiteindelijk is het buiten de detox om gewoon wat je lekkerder vindt zou ik zeggen!

En volgens mij kun je alles blender, als je blender er maar tegen kan :biggrin2:
En ik doe ook idd extra groente erbij, doe ik bij de sapjes ook altijd :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nu aan die van gisteravond bezig, is idd een beetje vreemd, denk de munt met bosbessencombi, of toch de komkommer .
Ik heb er kokosmelk ipv havermelk doorheen zitten. Dat is iets veel van het goeie, denk dat amandelmelk beter kan zijn .
Ik heb vandaag een 2e klaargemaakt voor vanmiddag, die met erwten en boemappel pitjes, rook wel lekker vond ik, ben benieuwd
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Het is natuurlijk ook wel waar wat Jason zegt. Is het gezond om zo veel in korte tijd af te vallen? Het is ook niet gezond om het eraan te laten zitten. En als je in 1 of 2 weken al een start kunt maken met een aantal kilo's eraf is de motivatie er wel om verder te gaan. Als je een week honger hebt en je bent dan een halve kilo kwijt dan is dat niet bepaald motiverend. En ik denk dat 5 dagen overdag sappen/smoothies/soepjes en dan 6 dagen een verantwoorde avondmaaltijd en 1 dag gewoon eten waar je zin in hebt. (meestal heb je dan ook gewoon zin in gezonde dingen) wel erg goed vol te houden is en je valt dan denk ook nog wel goed af.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaio schreef:Ja dat afvallen is ook veel vocht. Maar echt niet alleen. Bij de 7 dagen juicechallenge was ik toen 3 kg kwijt, en omdat je daarna beter gaat nadenken, is het eraf gebleven en ben nog meer kilo's afgevallen., wel langzamer uiteraard. Je krijgt natuurlijk een motivatie boost en je voelt je prettiger vanwege minder kilo's. Dat zet wederom aan om kritisch naar je eetgedrag te kijken. En als je het goed gedaan hebt ben je ook van snaaigedrag af. En je laat alle oppepmiddelen staan, zoals koffie, cola, ger. suiker, die je lichaam verkeerde signalen afgeven, en dipjes creëren,na een weekje doet je lichaam dat zelf weer goed.

Waarom er nu veel kilo's aanzitten is veel stress gehad, en slechter gedrag aangeleerd. Tis al een tijd, maar nu moet het echt veranderen, want de rest is achter de rug dus geen excuses meer!

In mijn slowjuicer valt de pulp nog mee. En het is niet zo dat je alle vezels mist, er blijven er achter in de sap. Maar klopt dat zijn minder vezels, maar bij mij juist gunstig, vanwege PDS, grootste fout dat er in het begin werd geroepen meer vezels eten :-X Doodziek.
In de juices gebruik je ook een slootlading meer produkten ( groente , fruit, niet efficiënter dus). Het idee bij juices is echter ook dat je lichaam zich minder moet houden met verteren. En dat je hersenen dan anders ermee om leren gaan. Even afkicken van het eten. Je detox dus.
Nou zijn smoothie iets moeilijker te verteren maar nog best goed.
En uiteindelijk is het buiten de detox om gewoon wat je lekkerder vindt zou ik zeggen!

En volgens mij kun je alles blender, als je blender er maar tegen kan :biggrin2:
En ik doe ook idd extra groente erbij, doe ik bij de sapjes ook altijd :biggrin2:

Ah ja, ik ben juist de andere kant op aan het gaan, meer vezels, minder snelle suikers/koolhydraten, moeilijker verteerbaar eten om insuline pieken tegen te gaan. Ik merk dat ik erg zoekende ben, wat is nou gezond. Dat tussendoor snaaien leer ik al aardig af, en pak dan ook andere dingen (bv noten ipv een evergreen ed)

Ik ben aan het kijken naar de MAF methode, maar dat is twee weken helemaal geen koolhydraten, en dus ook GEEN fruit. En dan langzaam weer opbouwen. Nou hoef ik niet af te vallen, drink al geen frisdrank bv, het gaat mij meer om conditie op te bouwen na 3 jaar weinig sporten en steeds weer blessures. Ander uitgangspunt :)

Oh ja, dit is MAF ; https://philmaffetone.com/what-is-maf/
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Zal eens kijken wat dat maf is :biggrin2: Maar ik ben er wel achter dat ik mijn eigen plan moet maken en daarbij echt naar mijn lichaam moet luisteren. Echt kha is ook niks, veel te veel vet, te weinig rijkere groenten. Ik moet graanarm/vrij eten en dat is het belangrijkste criterium. Veel groenten geven genoeg vezels.
Van sapjes met genoeg groente had ik die insuline pieken niet. Ik heb dus wel eens lage bloedsuiker, tegen hypo aan. Daardoor eet ik te veel. Ook te veel gezonde dingen als nootjes. ( die kan ik blijven eten ::) ) Daarom is het voor mij belangrijk om weer van de cola af te komen. En er zit veel diabetis in de familie dus goed gewicht is belangrijk. En nu heb ik al maanden iets met mijn voet, peesplaatonsteking/hielspoor en daarvoor is minder gewicht ook gunstig. Ik ga kapot van de pijn en moet zo weer gaan wandelen :'( :'( :'( . ( ben 2 weken alleen) Dus voor mij zou het totaal niet erg zijn zou het snel gaan. Ik kan dus ook niet sporten nu, dus minder eten is ook wel een must. Ik mis dat nu wel dat sporten :(
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Het is natuurlijk ook wel waar wat Jason zegt. Is het gezond om zo veel in korte tijd af te vallen? Het is ook niet gezond om het eraan te laten zitten. En als je in 1 of 2 weken al een start kunt maken met een aantal kilo's eraf is de motivatie er wel om verder te gaan. Als je een week honger hebt en je bent dan een halve kilo kwijt dan is dat niet bepaald motiverend. En ik denk dat 5 dagen overdag sappen/smoothies/soepjes en dan 6 dagen een verantwoorde avondmaaltijd en 1 dag gewoon eten waar je zin in hebt. (meestal heb je dan ook gewoon zin in gezonde dingen) wel erg goed vol te houden is en je valt dan denk ook nog wel goed af.
Je kunt het beter maar kwijt zijn ;)
En ja als je weer hetzelfde gaat doen dan krijg je jojo, gezond gewicht is niet even een dieet en dan weer normaal, het is een mentaliteits en gedragsverandering. Maar dat zegt Jason ook ;)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaio schreef:Zal eens kijken wat dat maf is :biggrin2: Maar ik ben er wel achter dat ik mijn eigen plan moet maken en daarbij echt naar mijn lichaam moet luisteren. Echt kha is ook niks, veel te veel vet, te weinig rijkere groenten. Ik moet graanarm/vrij eten en dat is het belangrijkste criterium. Veel groenten geven genoeg vezels.
Van sapjes met genoeg groente had ik die insuline pieken niet. Ik heb dus wel eens lage bloedsuiker, tegen hypo aan. Daardoor eet ik te veel. Ook te veel gezonde dingen als nootjes. ( die kan ik blijven eten ::) ) Daarom is het voor mij belangrijk om weer van de cola af te komen. En er zit veel diabetis in de familie dus goed gewicht is belangrijk. En nu heb ik al maanden iets met mijn voet, peesplaatonsteking/hielspoor en daarvoor is minder gewicht ook gunstig. Ik ga kapot van de pijn en moet zo weer gaan wandelen :'( :'( :'( . ( ben 2 weken alleen) Dus voor mij zou het totaal niet erg zijn zou het snel gaan. Ik kan dus ook niet sporten nu, dus minder eten is ook wel een must. Ik mis dat nu wel dat sporten :(

Oh wat een nare combinatie zo zeg, peesplaat ontsteking is ook echt niet fijn!

Jaaaaaa, dan is de cola laten staan voor jou wel belangrijk! En nog een kleine tip; als je honger hebt en eet, wacht dan 20 minuten om te zien of je nog honger hebt. De mens is ook ingericht om te eten als hij wat tegen kwam, verzadigingsgevoel komt pas na 20minuten

Ik kreeg deze nog van mijn coach; https://vrouwenpoli.com/insulineresistentie/ en deze http://oergezond.nu/minder-vaak-eten-is-echt-beter/

Maarrrrr het punt waarop je van koolhydraat naar vet verbranding over schakelt is ook genetisch per mens verschillend, ik heb mijn hele leven al dat ik slecht tegen weinig eten kan. Als ik met ML ga fietsen kan hij veel langer zonder eten dan ik. En dat is wel enigszins te trainen maar ook niet oneindig. Ik kan echt enorm ‘hangry’ zijn en als ik dan nog een uur in de auto moet of als we onderweg zijn met de rugzak/fiets/ski’s ga ik mezelf niet pesten. Dat is miet goed voor medeweggebruikers, reisgenoten ed. Dus ik probeer nu toegevoegde suikers / snelle suikers te vermijden, minder koolhydraten en meer groente. Ik moet zeggen, ik merk het wel dat ik minder moe ben en idd langer tussen de maaltijden kan laten zitten.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja mijn gewichtstoename komt ook niet door een slecht eetpatroon op zich (uhhh ja tuurlijk is het wel dat wat je naar binnenschuift wat maakt dat je aan komt) maar doordat ik door gezondheidsperikelen compleet op de bank kom te zitten. Na de operaties, en vorig jaar door b12 te kort. En dat dan echt langere tijd steeds, tussen de 3 en 9 maanden...

Daarom is mijn eetpatroon aanpassen ook gewoon lastig, want die is op zich best oké. Maar goed, als je alleen maar zit, zijn 1500 cal ook gewoon nog veel. En als er dan ook nog bezoek komt die wat lekkers meeneemt... :-\
miik
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door miik »

Oké de blends zijn knalgroen, paars of kotskleur.... en nee ze smaken niet naar milkshake :biggrin2: maar gezond. En heel eerlijk, ik vind het prima te doen !
Die van vanochtend was echter niet te pruimen.....
Suffie, moet je ook niet een hele banaan vergeten :cool:
#sticktotherecipy
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Het is hier wel cola zonder suiker , maar dat is toch zowat net zo erg ::)
Hangry daar heb ik smorgens ooit wel eens erge last van. Dan drink ik water of pepermunt thee en ga een tijd wandelen, sommige ochtenden duurt het dan te lang voor ik eten binnenkrijg. En dan wordt ik echt hangry :rant: en dan stop pak ik vlug wat van dit of dattes zonder eigenlijk goed te eten, dus blijf honger hebben. Tadaa mijn probleem. En van pijn ga ik ook eten ...Iets met visieuse cirkel. Vandaar dat ik heb besloten na 2 smoothies die ik wel binnenhield om mij deze reset te gunnen!

ik weet ook niet of het nou goed is minder of meerdere keren per dag eten. Vroeguh at ik mindere keren was ik ook smal. ML doet dat ook, maar die moet als ie sport toch echt vaker eten anders wordt ie mager, kan niet genoeg in een keer op...Maar ja die sport 2x en die is weer 2kg kwijt, ik jaloers :groenvanjaloeziesmiley:
Ik weet wel dat ik na een detoxweek echt weer minder hangry ben, lijkt me soms ook een gedeelte gewoontegedrag en gewoontereactie van je lichaam?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Het is hier wel cola zonder suiker , maar dat is toch zowat net zo erg ::)
Hangry daar heb ik smorgens ooit wel eens erge last van. Dan drink ik water of pepermunt thee en ga een tijd wandelen, sommige ochtenden duurt het dan te lang voor ik eten binnenkrijg. En dan wordt ik echt hangry :rant: en dan stop pak ik vlug wat van dit of dattes zonder eigenlijk goed te eten, dus blijf honger hebben. Tadaa mijn probleem. En van pijn ga ik ook eten ...Iets met visieuse cirkel. Vandaar dat ik heb besloten na 2 smoothies die ik wel binnenhield om mij deze reset te gunnen!

ik weet ook niet of het nou goed is minder of meerdere keren per dag eten. Vroeguh at ik mindere keren was ik ook smal. ML doet dat ook, maar die moet als ie sport toch echt vaker eten anders wordt ie mager, kan niet genoeg in een keer op...Maar ja die sport 2x en die is weer 2kg kwijt, ik jaloers :groenvanjaloeziesmiley:
Ik weet wel dat ik na een detoxweek echt weer minder hangry ben, lijkt me soms ook een gedeelte gewoontegedrag en gewoontereactie van je lichaam?
Ja dat heb ik ook, na zo'n detox heb ik echt zin gekookte groenten, salades, soepjes en vis. Het zoet hoeft dan voor mij helemaal niet meer. Ook de ongezonde dingen niet. Brood vind ik sowieso niet zo lekker. Ik vind dat enorm vlug saai worden.
Net pakte ik mijn stuk komkommer uit mijn tas om lekker op te eten, is de helft vannacht aangevallen door een zekere siamees. Het kattenkwijl eraf gesneden en er bleef niet zo veel over. Ik heb echt weer honger nu en voel me een beetje gammel/duizelig.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja dat denk ik ook Kaio.

Ik neem heel vaal komkommer mee naar mijn werk wat ik dan kan eten in de auto. Zeker op woensdag, want dan help ik een client koken, en dat gaat dus niet zo snel, geeft ook niet, maar pas als hun eten klaar is ga ik ook eten, dus dat is soms wel lastig qua hangry. Van komkommer zit ik dan in ieder geval wat voller en heb ik al even kunnen kauwen.

Normaal voel ik me wel het best op 3 maaltijden en 3 tussendoortjes (2 x fruit en dan 1 x iets van yoghurt of rijstwafels).
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

@Kaio : cola zonder suiker bevat aspartaam.
En bij de afbraak van aspartaam komt methanol vrij. Dat wordt in het lichaam dan weer omgezet in formaldehyde ( of formol/sterk water). Zoek daar de specificaties maar eens van op en wat het doet in je hersenen en je drinkt van je leven geen aspartaam meer! ;)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

pearlsofpassion schreef:@Kaio : cola zonder suiker bevat aspartaam.
En bij de afbraak van aspartaam komt methanol vrij. Dat wordt in het lichaam dan weer omgezet in formaldehyde ( of formol/sterk water). Zoek daar de specificaties maar eens van op en wat het doet in je hersenen en je drinkt van je leven geen aspartaam meer! ;)
Is allemaal niet waar volgens het voedingscentrum........

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

hannabelgje schreef:Is allemaal niet waar volgens het voedingscentrum........

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Vast niet. ;D

Plaats reactie