Biggest Juice Challenge 2018

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Biggest Juice Challenge 2018

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Deze ochtend de cherry indulgence gemaakt. Lekker hoor. Lunch is vandaag nasi van veel groenten en bloemkoolrijst. Gisteren als avondeten en mijn kliekje als lunch. Vanavond eet ik bij de pappa en mama, geen idee wat ik op mijn bordje ga krijgen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

hannabelgje schreef:Ik ga nu aan de cashew crunch met daarin de kokos/rijstmelk. Ik ben benieuwd.
en hoe smaakte het met de kokos/rijstmelk? Wel nog kokos smaak?
Ik vind kokosmelk ook wel wat aan de erg zoete kant en wat zware kant. Maar een beetje kokossmaak vind ik dan wel weer lekker.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef: en hoe smaakte het met de kokos/rijstmelk? Wel nog kokos smaak?
Ik vind kokosmelk ook wel wat aan de erg zoete kant en wat zware kant. Maar een beetje kokossmaak vind ik dan wel weer lekker.
Hij smaakt perfect. Vleugje kokos, maar gewoon drinkbaar en niet zo vettig. Ik vervang nu dus overal de kokosmelk door de kokosdrink.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Hij smaakt perfect. Vleugje kokos, maar gewoon drinkbaar en niet zo vettig. Ik vervang nu dus overal de kokosmelk door de kokosdrink.

Als ik het op FB een beetje gevolgd heb, is dat ook wat wordt bedoeld met de kokosmelk in de recepten. Het merk KoKo wordt aanbevolen, maar dat hebben ze niet in NL denk ik (in Zweden ook niet). Ik heb vanochtend de kersensmoothie gemaakt met de normale kokosmelk maar gadver, wat lag die zwaar op m'n maag. Ik meng 'm voortaan maar met kokoswater, dat ie minder vettig wordt. Kokosdrink heb ik in de supermarkt hier wel gevonden, maar daar zaten toch wel veel onnodige extra's met rare namen in.

Vanavond hier restverwerking: ik heb nog linzen, kikkererwten en zwarte bonen over, dus het worden óf burgers, of iets boeiends uit het River Café kookboek (Veg!). Houdt iemand zijn gewicht nog bij? Ik was na het weekend wel weer een halve kilo zwaarder, maar daar zijn er weer 300 gram af nu. Komt vast van het ploegen door de sneeuw en het sneeuwruimen; vannacht zijn er weer acht cm gevallen. :D

De vogelzaadrepen van Annabel Langbein zijn heerlijk! Helemaal niet overdreven zoet, wel lekker crunchy en vullend.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik was maandag ook iets bij. Ik ga voortaan op vrijdag wegen. Dat geeft een wat beter beeld denk ik.

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

hannabelgje schreef:Ik was maandag ook iets bij. Ik ga voortaan op vrijdag wegen. Dat geeft een wat beter beeld denk ik.

Ja, vrijdag is denk ik beter, maar ik ben zo nieuwsgierig steeds... ::) Het grappige is, ik heb tot mijn 47e geen weegschaal gehad; ik merkte het wel aan mijn kleren als er een paar kilo af moesten (ik shop zelden voor kleren, het meeste heb ik al jaren en dus voel en zie ik wel of ik er nog in pas). Vorig jaar heb ik een weegschaal gekocht om de honden te kunnen wegen thuis, en zelfs toen ging ik er zelf nooit op staan. Maar sinds deze smoothie challenge moet ik iedere ochtend even kijken. Wat leuk is als de kilo's eraf gaan, maar minder leuk als ze er weer bij kruipen. :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ja dat had ik ook met die drinkpakken, zit allerlei zooi in. Bij de ah hebben ze wel pure amandelmelk en havermelk enzo. Maar of ze lichtere kokosdrink hebben zonder zooi?
Ja de weegschaal, gaat er niet vanaf deze week :( Vanochtend stond ik weer slecht op, snachts ook wakker van de rugpijn, wrslijk door mijn feestelijke darmen. Ook hoofdpijn. En dus wat frustratie eten gedaan ::) Positieve is dat het er niet bijkomt natuurlijk :)
Vrijdag wegen geeft een wat vrolijker beeld idd :P :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Kaio schreef:ja dat had ik ook met die drinkpakken, zit allerlei zooi in. Bij de ah hebben ze wel pure amandelmelk en havermelk enzo. Maar of ze lichtere kokosdrink hebben zonder zooi?
Ja de weegschaal, gaat er niet vanaf deze week :( Vanochtend stond ik weer slecht op, snachts ook wakker van de rugpijn, wrslijk door mijn feestelijke darmen. Ook hoofdpijn. En dus wat frustratie eten gedaan ::) Positieve is dat het er niet bijkomt natuurlijk :)
Vrijdag wegen geeft een wat vrolijker beeld idd :P :biggrin2:

Ik gebruik nu de Koko die Anne noemt. Eerder in dit topic maakte je tegen mij ook een opmerking over de toevoegingen, ben toen alle pakken langs gegaan en uitgekomen op de Koko omdat daar het minste in zit.
https://www.kokodairyfree.com Dit merk dus. Bij de AH XL in Roermond verkopen ze deze, staat bij de houdbare sojamelk enzo.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Hier zowel de inhoud van de koko als van de alpro. Maakt elkaar niet echt heel veel. AfbeeldingAfbeelding

marina
4-sterren
4-sterren

Bericht door marina »

Mm die zou ik allebei niet willen gebruiken .
Maar dan kan je toch gewoon 1 deel kokosmelk 9 delen water doen, dan heb je hetzelfde.
Begrijp nu wel waarom de smoothies met kokosmelk zo zeaar op de maag liggen ;D Ik deed al half melk/half water dan kan ik ze goed verdragen.

De kokos/rijst melk is idd heerlijk, die gebruik ik ook weleens voor mn havermout ontbijt. Deze week in de bonus bij de appie!

Ik ben wel wat aangekomen, kleine kilo, maar "zondig" dan ook een heel stuk meer. Doe nog steeds 2 smoothies per dag en daarbij rijstwafels/cracker oid bij trek en 's avonds warme maaltijd.

Ik weeg ook bewust iedere dag, dan hou ik meer controle en zondig ik minder ;D
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hier is er nu 4 kilo af sinds de Challenge. 7 dan sinds ik vond dat ik er wat aan moest gaan doen, heel blij mee!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

oo ik heb vandaag 150ml kokosmelk en 100 ml water gedaan, dat is al stukken beter. Dus ik kan nog meer verdunnen. Ik zou bijna kokoswater en kokosschaafsel gaan gebruiken,hmmm zou ook kunnen denk ik :g:
eelke schreef:Hier is er nu 4 kilo af sinds de Challenge. 7 dan sinds ik vond dat ik er wat aan moest gaan doen, heel blij mee!
Boh joh, knap!!!!

Hier ben ik maar 2 kwijt....zijn er wel weer 2 maar daar moet nog eh 10 bij ..ok om te beginnen 5 voor weer net een gezond BMI.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

ah chips wou de video's nog eens bekijken....te laat....
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaio schreef:oo ik heb vandaag 150ml kokosmelk en 100 ml water gedaan, dat is al stukken beter. Dus ik kan nog meer verdunnen. Ik zou bijna kokoswater en kokosschaafsel gaan gebruiken,hmmm zou ook kunnen denk ik :g:

Boh joh, knap!!!!

Hier ben ik maar 2 kwijt....zijn er wel weer 2 maar daar moet nog eh 10 bij ..ok om te beginnen 5 voor weer net een gezond BMI.
Ja, bij die 4 kilo zit natuurlijk wel een smokkel-kilo, want ik ben begonnen na de vakantie waarin we erg ongezond gegeten hadden. Dan gaat het in het begin wel makkelijker.
En het moet ook wel want over goed 2 weken is het carnaval, dus dat is voor mijn gewicht weer erg genoeg ::) daarna maar weer opnieuw beginnen met de challenge denk ik.

Er moet nu nog wel 6 kilo af. Op z'n minst. Maar goed, ik ben er nu 7 kwijt dus dan is 6 zeker haalbaar vind ik.
Kaio schreef:ah chips wou de video's nog eens bekijken....te laat....
Zeg, hou jij hier eens op over chips! :D
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Haha mijn nette mensen kleine kinderen vloekwoord ;D dat al helemaal gewoon is geworden voor mij , niet het meest handige topic :P

En 7 kilo is ondanks een smokkelkilo toch een heel knappe prestatie al.
Mij lukt het al een hele tijd niet, hopelijk nu wel

Plaats reactie