Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit essentiele olie de Tuinen
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Kan iemand iets zeggen over de kwaliteit essentiele olie de Tuinen
Volgens mij zit mijn kruidnagelolie in amandelolie. Wat je verder niet meer ruikt, want kruidnagel is sterk. Maar geen idee hoeveel druppels op hoeveel ml.
Ik heb t tegen de wespen.
Ik heb t tegen de wespen.
Zou je de jojoba olie dus gewoon kunnen vervangen voor water met hetzelfde resultaat?
Ik twijfel daar over. Etherische oliën zijn wel sterk en niet allemaal geschikt om op de huid te gebruiken. Vandaar dat je een dragende olie zoals jojoba gebruikt.judith vd schreef:Zou je de jojoba olie dus gewoon kunnen vervangen voor water met hetzelfde resultaat?
@Lizzy: ga je dit wel proberen? Ik zou wel benieuwd zijn naar je bevindingen. Mijn poedel vindt sprayen ook niet fantastisch. Als hij nog in de auto staat en we gaan direct lopen is er geen probleem, spray ik hem thuis al in, vindt hij dat onprettig.
Kan wel, ik heb hier sprays met water, eentje gebruik ik op hotspots. Maar er zit wel minder essentiële olie in. Zijn wel oliën die veelvuldig op de huid gebruikt worden
Als je het in water wilt oplossen heb je toch een emulgator nodig en dan kan het wel? (of klok-klepel, maar volgens mij staat dat op mijn flesje olie voor in de sauna, voor als je het in bad wilt gebruiken).
Klopt, ik doe er beetje alcohol in of toverhazelaarswater in. En even weer keren voor gebruik.
Ja, ik gebruik het al. Ik heb de afgelopen 2 dagen geen teken gezien maar dat zegt niks. Dat heb ik wel eens vaker niet. We houden het in de gatenHildeElmo schreef:Ik twijfel daar over. Etherische oliën zijn wel sterk en niet allemaal geschikt om op de huid te gebruiken. Vandaar dat je een dragende olie zoals jojoba gebruikt.
@Lizzy: ga je dit wel proberen? Ik zou wel benieuwd zijn naar je bevindingen. Mijn poedel vindt sprayen ook niet fantastisch. Als hij nog in de auto staat en we gaan direct lopen is er geen probleem, spray ik hem thuis al in, vindt hij dat onprettig.
Twee dagen geen teken is toch weer twee dagen 
Klinkt goed, Lizzy! Hmmmmm, patchouli, ik zou de hele dag aan dat flesje ruiken, zo'n lekker nostalgisch luchtje voor mij. Maar als het goed werkt ga ik denk ik ook zo'n mengsel maken!
Ja, da's waar, twee dagen = twee dagen
Ik denk dat dit mengsel vooral zo lekker ruikt door de ylang ylang. Daar kan ik wel de hele dag mijn neus in stoppen! En dat gemengd met het houtachtige van ceder en patchouli, ja, erg lekker
De geur blijft op mijn honden trouwens langer hangen dan op mijn handen (waar ik ze mee in smeert). Ze vinden het overigens ook niet erg, om er mee in gesmeerd te worden. Maar ja, het moet wel effectief tegen teken werken natuurlijk want we doen dit niet voor de lekkere geur
Patchouli is voor mij ook nostalgisch. Mijn grote zus had dit altijd op. En ik vond het stinken
Ik denk dat dit mengsel vooral zo lekker ruikt door de ylang ylang. Daar kan ik wel de hele dag mijn neus in stoppen! En dat gemengd met het houtachtige van ceder en patchouli, ja, erg lekker
De geur blijft op mijn honden trouwens langer hangen dan op mijn handen (waar ik ze mee in smeert). Ze vinden het overigens ook niet erg, om er mee in gesmeerd te worden. Maar ja, het moet wel effectief tegen teken werken natuurlijk want we doen dit niet voor de lekkere geur
Patchouli is voor mij ook nostalgisch. Mijn grote zus had dit altijd op. En ik vond het stinken
Ik haal zojuist een vastgezogen teek weg bij Frou Frou
. Helpt toppie!
Tja sorry, maar niks helpt 100%. Ook met de advantix, bravecto en seresto band hier nog wel eens een teek. Dus daar zou ik je mening nog niet op laten baseren.Lizzy schreef:Ik haal zojuist een vastgezogen teek weg bij Frou Frou. Helpt toppie!
Maar de teek rook wel lekker!
En hij (zij?) had minimaal een parfumsmaak in zijn bek.
Ja, da's dan weer een groot voordeel Koekkoekje schreef:Maar de teek rook wel lekker!
Dat is ook zo.... Ik ga gewoon nog even door.eelke schreef:Tja sorry, maar niks helpt 100%. Ook met de advantix, bravecto en seresto band hier nog wel eens een teek. Dus daar zou ik je mening nog niet op laten baseren.