Barefoot schoenen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Barefoot schoenen

Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Doranto schreef:Ik heb er niet speciaal naar gezocht, maar het lijkt me niet dat die bestaan.

Ik heb ze ook nog niet gevonden, meneer heeft de Trek voor wandelen in de bergen maar die zijn niet waterdicht
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

VL heeft vorige week in Hoorn five fingers gekocht om mee op het strand te hollen. Ook voor door het water en die zitten perfect zegt hij geen last van zand erin enzo. Zijn zeker niet water dicht maar zijn wel speciaal voor natte omstandigheden.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Niets direct barefoot, maar net weer na 3 weken stil liggen eens hardlopen en dan in de gaten houden en concentreren op die YouTube presentaties over hardlooptechniek een aantal pagina 's terug. Boh eigenlijk ga je dan al meteen sneller met minder energie, en je komt ook zachter neer en automatisch op de voet en niet hak.
Super! Dus dank voor die fantastische uitleg :thumbup:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef:Een uur wandelen op blote voeten als je het niet gewend bent lijkt me wel erg veel. Zeker als je je achillespees begint te voelen! Ik zou wat rustiger beginnen.
OK, dat zal ik ff niet meer doen dan. Ik heb schoenen besteld. Dezelfde als die Hannabelgje heeft. Die lijken me redelijk multifunctioneel, hoewel dat niks is voor het bos (maar wel voor werk, boodschappen, etc).

Afbeelding

Ben op een naaktslak gaan staan met mijn blote voeten en toen was ik er klaar mee :-X . Da's heul goor :-X :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het is ergens toch van de zotte hee, dat ik niet eens een uurtje zonder schoenen kan lopen ::) (ik en misschien we, diegene die nog niet barefoot lopen).
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Lizzy schreef:
OK, dat zal ik ff niet meer doen dan. Ik heb schoenen besteld. Dezelfde als die Hannabelgje heeft. Die lijken me redelijk multifunctioneel, hoewel dat niks is voor het bos (maar wel voor werk, boodschappen, etc).

Afbeelding

Ben op een naaktslak gaan staan met mijn blote voeten en toen was ik er klaar mee :-X . Da's heul goor :-X :biggrin2:
Krijg je geen spijt van denk ik. Ik vind ze erg fijn en multifunctioneel. Ik laat er ook het hondje mee uit. Ik doe ze aan naar het werk, ik ga ermee boodschappen enz.
Als ze vies zijn spoel je ze af en ze zijn vlug droog.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ja dat zijn ook leuke!
Lizzy schreef:Het is ergens toch van de zotte hee, dat ik niet eens een uurtje zonder schoenen kan lopen ::) (ik en misschien we, diegene die nog niet barefoot lopen).
Eh hmm...kan ik ook niet hoor, maar op schoenen doen ze ook pijn mijn voeten. Ook met orthopedische inlegzolen, na een uur begint het toch pijn te doen.
Overigens gaat het wel beter nu ik thuis op blote voeten loop. Heb wel nog wat pijn vanuit hiel naar achillespees maar onder de voeten vele malen minder. En mijn voeten zijn niet verrot na het waterwerk ( loop je de hele dag op duikschoenen)
Ik heb al heel lang last van mijn voeten, ik ben overal een beetje hypermobiel, ofwel zoals ik zeg mijn botten zijn te klein voor mijn spieren, had eigenlijk groter moeten zijn :biggrin2: Maar goed laatste jaren gingen ze dus achteruit, al best lang inlegzolen, en goed ik denk dat die 10 kilo extra er echt eens vanaf moet dat scheelt. Maar ik merk dus dat blote voeten lopen helpt, ( fijn dat het dan warm weer is he :biggrin2: ) en ik heb ook altijd last van de een na laatste teen die onder de middelste kruipt in veel schoenen, ga je ook niet beter van lopen., en daar heb ik dus nu ook minder last van.
Dus kan niet wachten op de pakketjes en hopelijk passen ze .
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Siberienne schreef:Kwam dit tegen https://www.barefootevenement.nl

Misschien leuk?
Oh, leuk!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

-Annemarie- schreef:
Oh, leuk!
We maken er een BP uitje van. Lol

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Lizzy schreef:OK, dat zal ik ff niet meer doen dan. Ik heb schoenen besteld. Dezelfde als die Hannabelgje heeft. Die lijken me redelijk multifunctioneel, hoewel dat niks is voor het bos (maar wel voor werk, boodschappen, etc).

Afbeelding

Leuk! Ik denk dat het goed is om op zulke stappers te beginnen. Uiteindelijk loop je meer niet in het bos dan wel, dus plenty mogelijkheden om ze aan te hebben. En als ik mezelf als voorbeeld neem: ik loop thuis ook voornamelijk op blote pootjes, maar soms krijg ik daarbij toch last van m'n voeten, en dan trek ik m'n barefootjes aan en dan kan ik weer vooruit. Dus als ze bevallen, denk ik dat je er nog vaker op zult lopen dan je nu voor mogelijk houdt.

Ik hoop dat ze bevallen en dat ze in ieder geval bij een aantal van je lichamelijke klachten verlichting bieden!
El_Kato
5-sterren
5-sterren

Bericht door El_Kato »

Lizzy schreef:
:nerves: :puke: ooooh gatver weet je dat ik daaraan moest denken toen ik het las. Ben niet zo bang voor teken, heb er zelf ook maar 1x eentje gehad en dat was in een gebied waar we aan het kamperen waren met Rana en waar het wemelde van de teken. Deze was met Rana mee de tent in gekomen en ik had met haar geknuffeld net na het uitlaten toen ik nog niet gekleed was (vl had haar uitgelaten) en tijdens het douchen zag ik hem zitten. Maar ben altijd bang om op een slak te staan of iets anders vies kruipends of stekends… loop in het donker ook niet meer op blote voeten in de tuin… ::)
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb een vraag wat is nou het verschil tussen een barefoot schoen en een waterschoen? Ik zie plaatjes waarop ik ze zo op elkaar vind lijken.....
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaio schreef:Ja dat zijn ook leuke!

Eh hmm...kan ik ook niet hoor, maar op schoenen doen ze ook pijn mijn voeten. Ook met orthopedische inlegzolen, na een uur begint het toch pijn te doen.
Overigens gaat het wel beter nu ik thuis op blote voeten loop. Heb wel nog wat pijn vanuit hiel naar achillespees maar onder de voeten vele malen minder. En mijn voeten zijn niet verrot na het waterwerk ( loop je de hele dag op duikschoenen)
Ik heb al heel lang last van mijn voeten, ik ben overal een beetje hypermobiel, ofwel zoals ik zeg mijn botten zijn te klein voor mijn spieren, had eigenlijk groter moeten zijn :biggrin2: Maar goed laatste jaren gingen ze dus achteruit, al best lang inlegzolen, en goed ik denk dat die 10 kilo extra er echt eens vanaf moet dat scheelt. Maar ik merk dus dat blote voeten lopen helpt, ( fijn dat het dan warm weer is he :biggrin2: ) en ik heb ook altijd last van de een na laatste teen die onder de middelste kruipt in veel schoenen, ga je ook niet beter van lopen., en daar heb ik dus nu ook minder last van.
Dus kan niet wachten op de pakketjes en hopelijk passen ze .
Ja OK, ik snap wat je bedoelt.... Ik hoop zo dat je schoenen passen. En ik ben ook heel benieuwd hoe het jou zal vergaan, de overschakeling naar barefootshoes. Ik denk dat het voordeel sowieso is dat je heel veel ruimte voor je tenen hebt. Ik zag gisteren een heel interessante video over wat de gevolgen zijn van het bij elkaar knijpen van je tenen in schoenen! Je krijgt daardoor ook een naar binnen zwikken van je enkels, bijvoorbeeld. Ik kan 'm wel ff zoeken, mocht je geïnteresseerd zijn!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef:We maken er een BP uitje van. Lol

:biggrin2: :biggrin2:

Nou, best leuk eigenlijk!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Anne in Zweden schreef:Leuk! Ik denk dat het goed is om op zulke stappers te beginnen. Uiteindelijk loop je meer niet in het bos dan wel, dus plenty mogelijkheden om ze aan te hebben. En als ik mezelf als voorbeeld neem: ik loop thuis ook voornamelijk op blote pootjes, maar soms krijg ik daarbij toch last van m'n voeten, en dan trek ik m'n barefootjes aan en dan kan ik weer vooruit. Dus als ze bevallen, denk ik dat je er nog vaker op zult lopen dan je nu voor mogelijk houdt.

Ik hoop dat ze bevallen en dat ze in ieder geval bij een aantal van je lichamelijke klachten verlichting bieden!
Ik ben ook super benieuwd! En ik hoop ook dat het helpt, hoewel ik al super gelukkig zou zijn als ik gewoon fijn er op loop (en geen mega dure laarzen meer hoef te kopen van dik 370 euro, waar ik dan maar 1 jaar mee doe). Uiteindelijk hoop ik dus ook wandelschoenen aan te schaffen en dan ga ik daarbij van die kappen proberen, volgens mij was dat een tip van Siberienne.

Ik moet trouwens wel lachen om die die-hard-barefoot-lopers hoor :biggrin2: . Er zijn er zelfs die weigeren sokken aan te doen omdat die belemmerend werken. En natte voeten (ook in de winter) is toch ook totaal geen probleem?!! :biggrin2:

Plaats reactie