Barefoot schoenen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Barefoot schoenen

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik loop ook heel fijn op een paar bootschoenen die zero drop zijn en breed op de voorvoet. Van de Decathlon dacht ik. En dan niet zo'n typische bootschoen-bootschoen maar een onopvallende in een leuke kleur lichtblauw. (natuurlijk :biggrin2: )
Het is even zoeken maar er is best wel iets te vinden wat niet meteen heel erg 'barefoot' is.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Had trouwens gisteren mijn barefoots aan hij detectie cursus. Dat was eiegenlijk wel fijn. Nou hoef ik daarbij niet te veel te lopen, wel genoeg staan. Vanavond bij mantrailen durf ik dat nog niet ... dan kan hondje ineens heel veel sneller gaan nl.
fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Lizzy schreef:Nee, ik heb er niks tussen in. En schoenen op het werk zijn lastig. Ik kan daar bijv. geen slippers of ballerina's ofzo aan, daarvoor is het werk te grof zeg maar. Op zich zijn die Hanwags daar ideaal voor, hoewel in de zomer erg warm. Ik vind het niet zo'n gek idee om toch iets (van Merrell ofzo) te gaan kopen die er een beetje tussen in zitten :g: . Ik vond het een beetje zonde van het geld, maar ik geloof dat ik de meerwaarde begin te zien :biggrin2:
Ze hebben bij www.barefootandmore.nl sale, misschien staat daar wat voor je tussen?
Kun je er geen extra zooltje inleggen of even advies daarover vragen.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Kaio schreef:Je hebt ook altra sportschoenen die zero drop zijn, met Teen ruimte, zag ze geloof ik laatst op de pagina van de barefoot winkel in tilburg
Ik zou juist niet meteen voor de zero drop gaan denk ik, om de achillespees te ontzien. Wel géén voetbed en heel veel teenruimte.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Doranto schreef:Ik zou juist niet meteen voor de zero drop gaan denk ik, om de achillespees te ontzien. Wel géén voetbed en heel veel teenruimte.
ja kan ook is maar wat het fijnst is denk ik, en wat de problemen zijn.
Ik heb ook nike free's , beweeglijk, heel licht, maar met licht hakje, is ook een optie dan
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Hier nog (steeds) geen barefoot schoenen aangeschaft. Maar ik ben sinds een paar dagen begonnen om in huis eens op mijn sokken te lopen. Ik trek 's ochtend mijn schoenen aan en pas weer uit als ik naar bed ga dus in huis schoenen uit is al een hele verandering. Nou dat heb ik geweten. Ik heb meerdere keren per dag kramp in een voet of tenen. En in de avond het gevoel alsof ik kramp krijg in mijn kuiten. Die schoenen ga ik nog maar ff mee wachten, eerst maar eens zien of dit wil verbeteren :-\
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

zurca schreef:Hier nog (steeds) geen barefoot schoenen aangeschaft. Maar ik ben sinds een paar dagen begonnen om in huis eens op mijn sokken te lopen. Ik trek 's ochtend mijn schoenen aan en pas weer uit als ik naar bed ga dus in huis schoenen uit is al een hele verandering. Nou dat heb ik geweten. Ik heb meerdere keren per dag kramp in een voet of tenen. En in de avond het gevoel alsof ik kramp krijg in mijn kuiten. Die schoenen ga ik nog maar ff mee wachten, eerst maar eens zien of dit wil verbeteren :-\
Euhm ja... :P
Lijkt me verstandig.

Als je zoveel schoen gewend bent, moet je natuurlijk wel van ver komen. En veel aanpassen.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

zurca schreef:Hier nog (steeds) geen barefoot schoenen aangeschaft. Maar ik ben sinds een paar dagen begonnen om in huis eens op mijn sokken te lopen. Ik trek 's ochtend mijn schoenen aan en pas weer uit als ik naar bed ga dus in huis schoenen uit is al een hele verandering. Nou dat heb ik geweten. Ik heb meerdere keren per dag kramp in een voet of tenen. En in de avond het gevoel alsof ik kramp krijg in mijn kuiten. Die schoenen ga ik nog maar ff mee wachten, eerst maar eens zien of dit wil verbeteren :-\

Joh dit komt echt wel goed. En gewoon lekker wat oefenen en masseren. Ook goed is om eens af en toe simpelweg zodanig te gaan staan dat je geen spieren aanspant. Dat voelt heel raar maar zo ga je terug voelen waar je balans zit.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Nee, dan zou ik ook nog even wachten en vooral thuis op blote voetjes gaan lopen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

fransbulletje schreef:Ze hebben bij http://www.barefootandmore.nl sale, misschien staat daar wat voor je tussen?
Bedankt voor je tips! Ik ga er naar kijken!
Too
5-sterren
5-sterren

Bericht door Too »

fransbulletje schreef:Ze hebben bij http://www.barefootandmore.nl sale, misschien staat daar wat voor je tussen?

Nou heb ik echt geen enkele ambitie in die richting maar die hoge schoenen van Joe Nimble zien er hartstikke leuk en heel normaal ;D uit
En van die merell vapor gloves wordt je super vrolijk...wat een fijne kleurtjes
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

En toch heb ik nu het gevoel dat het langzaam beter gaat met m'n voetjes. Het is dus een kwestie van langzaam aan (met dank aan de waarschuwingen van hier) maar ook van doorzetten. Denk ik.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

De spieren passen zich vrij snel aan. Maar voordat de botten en gewrichten sterker zijn geworden, ben je zeker 1 jaar verder.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Doranto schreef:De spieren passen zich vrij snel aan. Maar voordat de botten en gewrichten sterker zijn geworden, ben je zeker 1 jaar verder.
Heb je dat zelf ondervonden? Hoe merkte je dat?
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef:Heb je dat zelf ondervonden? Hoe merkte je dat?
Het is een feit dat botten en gewrichten altijd veel langer nodig hebben. Dat is bij andere 'diersoorten' ook zo. Ook is mij verteld door Paul van Anyones-running shop in Tilburg dat het zeker 1 jaar zou duren. Zelf heb ik het gemerkt, doordat ik maar liefst 3x een ganglion aan gewrichtjes van mijn tenen heb gehad in de beginfase. Dat kwam doordat de gewrichten nog te zwak waren. Nu heb ik dat helemaal niet meer. Ook heb ik 2 dagen terug toevallig na hele lange tijd (ca. 1 1/2 jaar) gigantisch mijn enkel omgezwikt. Dat ging zo hard dat ik zelfs viel. Voordat ik met barefoot begon zou ik minstens met een héle dikke enkel zitten (en waarschijnlijk weer gebroken). Nu is mijn enkel niet eens dik geworden en voel ik zelfs helemaal niets!! :D

Plaats reactie