Barefoot schoenen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Barefoot schoenen

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Lizzy schreef:Oh wow, in dat geval kan ik me voorstellen dat je he-le-maal om bent! Toppie!
Hoe gaat het nu met jou dan, kun je je schoenen al langer dragen?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nog een barefoot liefhebber :
20180706_155012.jpg
fransbulletje

Wat lief hij komt je schoenen brengen :biggrin2:
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

heb hier al veel meegelezen en was/ben eigenlijk ook wel om
thuis loop ik eigenlijk alleen nog maar op sokken rond en buiten nog op m'n Lowa's (de steunzolen heb ik er al uitgemikt)
ik dacht klaar voor de volgende stap, dus de vapor glove en trail glove besteld
de trail glove vond ik gewoon niet fijn zitten maar de vapor op zich wel. Maar... maat 39 was echt te groot, dan komt m'n teen de hele tijd tegen dat stukje zool dat doorloopt. Maat 38,5 is qua lengte prima maar voor m'n rechtervoet net iets te smal (ik voelde druk op m'n kleine teen) en dat lijkt me niet de bedoeling. Dus de hele boel is weer teruggestuurd.
Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen?
Het is niet m'n bedoeling om volledig barefoot te gaan lopen in de toekomst dus misschien is een sportschoen met zero drop dan ook prima?
Of misschien een ander merk proberen? welke zijn dan aan te raden? Ik wil ze gebruiken om de dagelijkse wandelingen te doen maar ook voor vakanties en zo.
En waterdicht (te maken) is wel handig
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

pluk schreef:heb hier al veel meegelezen en was/ben eigenlijk ook wel om
thuis loop ik eigenlijk alleen nog maar op sokken rond en buiten nog op m'n Lowa's (de steunzolen heb ik er al uitgemikt)
ik dacht klaar voor de volgende stap, dus de vapor glove en trail glove besteld
de trail glove vond ik gewoon niet fijn zitten maar de vapor op zich wel. Maar... maat 39 was echt te groot, dan komt m'n teen de hele tijd tegen dat stukje zool dat doorloopt. Maat 38,5 is qua lengte prima maar voor m'n rechtervoet net iets te smal (ik voelde druk op m'n kleine teen) en dat lijkt me niet de bedoeling. Dus de hele boel is weer teruggestuurd.
Iemand een tip wat ik nu het beste kan doen?
Het is niet m'n bedoeling om volledig barefoot te gaan lopen in de toekomst dus misschien is een sportschoen met zero drop dan ook prima?
Of misschien een ander merk proberen? welke zijn dan aan te raden? Ik wil ze gebruiken om de dagelijkse wandelingen te doen maar ook voor vakanties en zo.
En waterdicht (te maken) is wel handig

Dacht dat Hanna ook had opgemerkt dat de merrels haar te smal waren, en de vivo's niet.
Voor sportschoenen met demping staan bij mij nog Altra's op het verlanglijstje, zero drop en foot shape. Dus alle ruimte en plattigheid van barefoots maar dan toch gedempt. Weet niet of ze waterdichte varianten hebben. Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd, helaas liggen winkels die ze eventueel hebben allemaal ver weg
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

fransbulletje schreef:Wat lief hij komt je schoenen brengen :biggrin2:
Haha nou eigenlijk had ie hem uit mijn hand gepakt ;D
fransbulletje

Ik heb brede voeten maar de Merrells zitten mij ruim genoeg, kan mijn tenen helemaal spreiden.
Afhankelijk waar je ze besteld kun je maatadvies vragen.
Ik heb de maat van mijn binnenzool gemaild en hun maatadvies was prima, passen perfect.
fransbulletje

Kaio schreef:Haha nou eigenlijk had ie hem uit mijn hand gepakt ;D
;D ;D ;D
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Wat fijn, al die goede berichten! :)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

fransbulletje schreef:Ik heb brede voeten maar de Merrells zitten mij ruim genoeg, kan mijn tenen helemaal spreiden.
Afhankelijk waar je ze besteld kun je maatadvies vragen.
Ik heb de maat van mijn binnenzool gemaild en hun maatadvies was prima, passen perfect.
Welke maat heb je dan? Dat hele smalle is nl vooral bij de kleine maten dus 37/38. Mijn tenen hadden genoeg ruimte bij de merrels maar mijn middenvoet hing over het randje en dat zat niet lekker. Daar heb ik bij de vivo's geen last van.
Vanmiddag personeelsfeest en waar ik normaal niet langer dan een minuut of 10 kan staan vanwege rugpijn heb ik nu toch anderhalf uur gestaan zonder al te veel rugpijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Heeft iemand hier ook de lady loop van leguano?
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Kaio schreef:Dacht dat Hanna ook had opgemerkt dat de merrels haar te smal waren, en de vivo's niet.
Voor sportschoenen met demping staan bij mij nog Altra's op het verlanglijstje, zero drop en foot shape. Dus alle ruimte en plattigheid van barefoots maar dan toch gedempt. Weet niet of ze waterdichte varianten hebben. Ik heb ze zelf nog nooit geprobeerd, helaas liggen winkels die ze eventueel hebben allemaal ver weg
Thans voor de Vivo tip!
Zie op hun site dat ze een 100 dagen trial hebben, dus kan het gewoon gaan proberen :)
fransbulletje

hannabelgje schreef:Welke maat heb je dan? Dat hele smalle is nl vooral bij de kleine maten dus 37/38. Mijn tenen hadden genoeg ruimte bij de merrels maar mijn middenvoet hing over het randje en dat zat niet lekker. Daar heb ik bij de vivo's geen last van.
Vanmiddag personeelsfeest en waar ik normaal niet langer dan een minuut of 10 kan staan vanwege rugpijn heb ik nu toch anderhalf uur gestaan zonder al te veel rugpijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Okee dat verklaart veel heb van de Merrells maat 41, normale schoenmaat 39,5/40

Wat heerlijk toch zo lang kunnen staan zonder rugpijn, herken het helemaal.
fransbulletje

dinky89 schreef:Heeft iemand hier ook de lady loop van leguano?
Heb wel Leguano's maar dan de ballerina, loopt echt heerlijk die bobbeltjeszook is heel comfortabel.
Vind ze buiten zo kwetsbaar voelen net of ik op mijn sokken loop :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

fransbulletje schreef:Heb wel Leguano's maar dan de ballerina, loopt echt heerlijk die bobbeltjeszook is heel comfortabel.
Vind ze buiten zo kwetsbaar voelen net of ik op mijn sokken loop :biggrin2:
En hoe zijn ze qua maatvoering?

Plaats reactie